Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ, НОВИНИ ПОДАТКІВ

Податкові органи приймають електронну податкову звітність засобами Інтернет з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів

Наказом  від 10.04.08 р. № 233 (зареєстрований у Мін’юсті 16.04.08 р. за № 320/15011) ДПАУ ухвалила Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. У ній визначили загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів ДПС України в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису. Дію документа поширено на ДПАУ та її територіальні органи, а також на платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.

ДПАУ на власний страх і ризик вирішила, що у разі подання податкового документа в електронному вигляді платник податків має право не подавати податкові документи на паперових носіях (пункт 5 Інструкції). Хоча жодним Законом такої індульгенції не передбачено. Для цього слід укласти із власною податковою інспекцією договір про визнання електронних документів, що теж чинним законодавством з боку ДПАУ не передбачено здійснювати.

Неприємним і Інструкції є те, що платникам податків, які бажають здавати електронну звітність слід мати доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті. Це означає витрати на провайдерів Інтернету, можливість отримання вірусу через електронну пошту, пошта ДПАУ буде ”забита” спамом, оскільки майли для прийому звітності будуть відкриті, не оминути і послаблення захисту, оскільки файли звітності крокують через декілька електронних вузлів навіть в межах одного міста, а сільські платники податків взагалі позбавлені можливості здавати електронну звітність через Інтернет через відсутність місцевих провайдерів або змушені подавати звітність через недешеві засоби мобільного Інтернету Чомусь ДПАУ не пішла на відкриття власного модемного пулу для безпосереднього доступу платників податків до податкових інспекцій без посередників у вигляді провайдерів. Крім того проблеми у провайдера означатимуть, що платник податків не здасть вчасно податкову звітність, а відповідати буде платник податків, а не провайдер... НБУ з банками, наприклад, щодо пошти створили власну, надійну систему електронної пошти, захищену від неприємностей та хакерських атак. А у нашому випадку з Інструкції можуть бути атаковані як поштові сервери ДПАУ, так і сервери провайдерів, так і самі користувачі електронної пошти, що відбувалося вже неодноразово...

Неприємним є також те, що згідно з пунктом 3 Інструкції формат (стандарт) податкового документа в електронному вигляді на основі специфікації eXtensible Markup Language (XML), електронні форми податкових документів та інша інформація про порядок подання податкових документів в електронному вигляді оприлюднюються на WEB-сайті ДПА. Це означає, що ці формати не реєструватимуться в Міністерстві юстиції, оновлюватимуться хаотично на власний розсуд ДПАУ, а платники податків постійно мусять перевіряти сайт на предмет оновлення форматів. Так справа не піде. Стандарт податкового документа повинен мати ознаки передусім законності та стабільності, і не залежати від примх програмістів з ДПАУ.

Дивина полягає також в тому, що згідно з пунктом 4 Інструкції органи ДПС приймають податкову звітність з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів. Якщо це електронна звітність, то її прийом мав би бути організований цілодобово в автоматичному режимі, принаймні до 24 години, що дуже актуально в останній день щодо подання звітності. Це сприяло би популяризації електронної звітності і було би дійсно прогресивно. А інакше це виглядає як наш самопальний віз із комп’ютером, адже Інтернет працює цілодобово, а не як бажає ДПАУ.

І наостанок – незрозуміла політика щодо оскарження дій податкових органів, наприклад, якщо їхнє програмне забезпечення виявиться неякісним і забракує вірну податкову звітність. Насторожує і той факт, що процедура оскарження описана в примірному договорі, а не в Інструкції, тобто на місцях її можуть і “підкоригувати”. Цікаво також подивитися, як податківці, в умовах існування негласної заборони щодо прийняття збиткових декларацій з податку на прибуток, прийматимуть такі збиткові декларації в електронному вигляді. Не віриться, що електронна звітність вирішить це протизаконні вимоги податківців. Вони щось придумають...

З Листа ДПАУ від 24.04.2008 р. №198/4/28-0510 "Про подання звітності в електронному вигляді" можна дізнатися ще про одну проблему електронної звітності - виявляється "просунутим" платникам податків слід купувати електронні ключі в акредитованих центрах сертифікації ключів, ДПАУ їх не роздає. При цьому невідомо, скільки часу ці ключі діють. І це при тому, що подання електронної звітності є безкоштовним.

А взагалі підхід наших податківців радянський – замість того, щоб скорочувати кількість звітних форм та збільшувати податкові періоди, у нас запроваджуватимуть електронну, квантову та молекулярну її форму. Одного разу я почув цікавий факт про те, що в Австралії, немає жодних місячних податкових звітів, в основному всі звіти річні, а податківців там більшість бухгалтерів взагалі не бачила на очі. І живуть краще за нас... Може щось в консерваторії слід змінити..

Віталій МОСЕЙЧУК

Електронна бюрократія по-українськи: електронний цифровий підпис у нас подвійний - власне на підпис і на печатку

До 1 січня 2011 року законом чітко не було передбачено, що подання декларацій в електронному вигляді позбавляє від її подання в паперовому виді

Податковий кодекс не передбачає безкоштовного подання електронної звітності. Мінімум доведеться платити акредитованим центрам сертифікації ключів

Щоб подати електронну податкову звітність слід придбати електронні ключі у приватних фірм

Жоден Закон не передбачає прямого використання факсиміле, хоча деякі нормативно-правові акти це дозволяють це робити. Первинні документи не можна підписувати факсимільним підписом

Електронну звітність в держоргани подають за допомогою 11 приватних операторів звітності

Як розробники ПК змішали коней і людей. Середні підприємства зобов’язали подавати декларації в електронній формі, але визначення таких підприємств забули дати

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

                   24.04.2008  N 198/4/28-0510

 

                                      Народному депутату України

                                      К.М.Ляпіній

 

                      Про подання звітності

                      в електронному вигляді

 

                    Шановна Ксеніє Михайлівно!

На Ваш лист від 16.04.2008 N 198/08 ... про створення штучних проблем  при  наданні  звітності  в  електронному вигляді Державна податкова адміністрація України повідомляє.

Подання звітності в електронному вигляді — це пріоритетний напрям у розвитку партнерських стосунків між органами ДПС та платниками податків, тому ДПА України приділяє велику увагу питанню подання податкової звітності в електронному вигляді згідно з чинним законодавством.

Відповідно до вимог статті 5 Закону України від 22 травня 2003 року N 852-IV “Про електронний цифровий підпис” (далі — Закон) органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише посилений сертифікат ключа. Стаття 3 Закону визначає, що електронний цифровий підпис (далі — ЕЦП) за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису, тобто засобів електронного цифрового підпису, що мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.

Починаючи з червня 2006 року, в органах ДПС використовувалось безкоштовне програмне забезпечення “Нотар”, яке діяло виключно з метою опрацювання технологічного процесу приймання податкової звітності в електронному вигляді. Зазначене програмне забезпечення не відповідає вимогам Закону, було знято із розповсюдження та не підтримується ДПА України.

З метою дотримання вимог чинного законодавства, впровадження, налагодження та застосування безпаперових технологій подання податкової звітності в електронній формі ДПА України укладені договори з акредитованими центрами сертифікації ключів (далі — ЦСК), а саме: ТОВ “Український сертифікаційний центр”, ЗАТ “Iнфраструктура відкритих ключів”, ТОВ “Артмастер”, ДП “Українські спеціальні системи” та ТОВ НВФ “Українські національні інформаційні системи”.

Дані ЦСК відповідно до статті 9 Закону пройшли акредитацію у центральному засвідчувальному органі, який визначається Кабінетом Міністрів України.

Послуги цих ЦСК є платними, тому ДПА України досягнуті домовленості із ЦСК щодо безкоштовного надання ключів ЕЦП платникам податків, які користувалися програмним забезпеченням “Нотар”, на термін дії договорів або за домовленістю на рік. Також вказаними центрами проводяться акції з розповсюдження ключів електронного цифрового підпису за ціною 5 гривень.

У зв’язку із змінами відповідно до чинного законодавства форм податкової звітності та порядків їх подання для полегшення ведення бухгалтерського та податкового обліку розроблені такими фірмами, як фірма “ABBYY Україна” (розробник 1C), ТОВ “Парус”, ТОВ “Бест-Звіт” та інші, бухгалтерські програми, які користуються широким попитом у платників податків. ДПА України співпрацює з ними в частині впровадження у програмних продуктах режиму формування податкової звітності у форматі електронного документа, затвердженого ДПА України, реалізації змін до декларації з ПДВ та нового додатка до неї “Розшифровка податкового зобов’язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів” згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 N 262-р.

Також ДПА України розроблене власне програмне забезпечення “Система формування та подання до органів ДПС податкової звітності та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, яке безкоштовно розповсюджується серед платників податків.

ДПА України затверджено Iнструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку та Примірний договір про визнання електронних документів (наказ ДПА України від 10.04.2008 N 233 “Про подання електронної податкової звітності”, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за N 320/15011).

Iнформацію про подання податкової звітності в електронному вигляді, програмне забезпечення та перелік ЦСК виставлено у банері “Платникам податків про електронну звітність” на сайті ДПА України.

     <...>

З огляду на вказані... в листі проблеми, серед працівників державних податкових інспекцій, у тому числі у ДПI Червонозаводського району м. Харкова, проведено роботу щодо дотримання вимог чинного законодавства, а саме подання: звітності платниками податків в електронному вигляді може виконуватись за добровільним рішенням платників податків, а також роз’яснення платникам податків переваг процесу та порядку подання податкової звітності в електронному вигляді.

З повагою,

Голова С.Буряк

 

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ

НАКАЗ

                        10.04.2008  N 233

 

                                      Зареєстровано в Міністерстві

                                      юстиції України

                                      16 квітня 2008 р.

                                      за N 320/15011

 

Про подання електронної податкової звітності

На виконання пункту 16 Плану першочергових заходів у сфері інвестиційної діяльності, затвердженого Указом Президента України від 10 квітня 2006 року N 300, Указу Президента України від 28 грудня 2006 року N 1154 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 грудня 2006 року “Про заходи щодо попередження і нейтралізації загроз національній безпеці, пов’язаних із нестабільністю правового регулювання відносин у сфері адміністрування податку на додану вартість”, відповідно до Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронний цифровий підпис”, з метою спрощення для платників податків процедури подання податкової звітності до органів державної податкової служби та впровадження системи електронного контролю за обігом податку на додану вартість НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Iнструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (додається).

2. Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування (Шевченко С.С.) подати цей наказ до Міністерства юстиції України для державної реєстрації та в триденний термін після реєстрації надати цей наказ Департаменту масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян.

3. Департаменту масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян (Косарчук В.П.) у десятиденний строк від дня реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України через засоби масової інформації довести цей наказ до відома платників податків.

4. Головам державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити у місячний термін після реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України:

4.1 оформлення та розміщення у підпорядкованих органах державної податкової служби наочних інформаційних стендів, які відображатимуть переваги подання податкової звітності в електронному вигляді;

4.2 організацію проведення семінарів із платниками податків з питань формування і подання до органів державної податкової служби податкової звітності в електронному вигляді.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови О.М.Буханевича.

Голова С.В.Буряк

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО

                                      Наказ Державної податкової

                                      адміністрації України

                                      10.04.2008  N 233

 

                                      Зареєстровано в Міністерстві

                                      юстиції України

                                      16 квітня 2008 р.

                                      за N 320/15011

 

                            IНСТРУКЦIЯ

з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку

Ця Iнструкція визначає загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису. Ця Iнструкція поширюється на Державну податкову адміністрацію України та її територіальні органи, платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.

I. Визначення термінів

1. У цій Iнструкції терміни вживаються в такому значенні:

база даних державної податкової служби (далі — база даних ДПС) — база даних в електронному вигляді, створена в органах державної податкової служби (далі — органи ДПС) на основі показників звітних документів платників податків та призначена для централізованого накопичення та багаторазового використання в інформаційних системах органів ДПС;

засіб криптографічного захисту інформації(далі — засіб КЗI) - програмний, апаратно-програмний, апаратний або інший засіб, призначений для криптографічного захисту інформації, у тому числі накладання та перевірки електронного цифрового підпису, який має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;

квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді (далі — перша квитанція) — електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час одержання податкового документа в електронному вигляді;

квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді (далі — друга квитанція) — електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт та час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді у базу даних органів ДПС;

податкова звітність — документи, які відповідно до законодавства подаються платниками податків до органів ДПС і на підставі яких здійснюються нарахування та/або сплата податку, збору (обов’язкового платежу);

податковий документ в електронному вигляді — податкова звітність, реєстри отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інші звітні податкові документи, інформація в яких зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа;

подання податкових документів в електронному вигляді — подання податкових документів до органів ДПС у визначеному для документообігу порядку за умови включення платника податків до системи подання податкових документів в електронному вигляді;

система подання податкових документів в електронному вигляді — сукупність організаційних, правових заходів та програмних, програмно-апаратних, телекомунікаційних засобів, що забезпечують подання податкових документів в електронному вигляді до органів ДПС;

спеціалізоване програмне забезпечення — програмне забезпечення, призначене для створення платником податків податкових документів в електронному вигляді відповідного формату (стандарту) згідно з вимогами цієї Iнструкції;

формат (стандарт) податкового документа в електронному вигляді (далі — формат(стандарт)) — формалізований опис складу та структури показників податкового документа в електронному вигляді, затверджений в установленому законодавством порядку.

2. Iнші терміни в цій Iнструкції вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий підпис” та інших нормативно-правових актах з питань електронного документообігу.

II. Загальні вимоги до подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку

1. Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗI, керуючись цією Iнструкцією та договором.

2. Для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати:

спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті);

доступ до мережі Iнтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті;

засіб КЗI (сумісний за форматами даних із засобами КЗI, що використовуються в органах ДПС);

чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов’язковими для податкової звітності у паперовій формі.

3. Формат (стандарт) податкового документа в електронному вигляді на основі специфікації eXtensible Markup Language (XML), електронні форми податкових документів та інша інформація про порядок подання податкових документів в електронному вигляді оприлюднюються на WEB-сайті ДПА.

4. Податкові документи в електронному вигляді з обов’язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб)), подані відповідно до цієї Iнструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.

5. У разі подання податкового документа в електронному вигляді платник податків має право не подавати податкові документи на паперових носіях.

6. Для приймання податкових документів в електронному вигляді від платника податків орган ДПС повинен мати:

програмне забезпечення приймання та обробки податкової звітності з засобами КЗI;

чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані акредитованим центром сертифікації ключів для органу ДПС.

7. Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є:

його відповідність затвердженому формату (стандарту);

підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для звітів в паперовій формі за умов встановлених в статтею 3 Закону України “Про електронний цифровий підпис” ;

чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).

8. Органи ДПС забезпечують розміщення на інформаційних дошках відомостей про порядок подання податкових документів в електронному вигляді, адреси та контактні телефони відповідальних осіб.

9. У спеціалізованому програмному забезпеченні повинно бути реалізовано:

формування податкового документа в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту);

контроль за введенням даних відповідно до встановлених вимог;

зберігання відправлених податкових документів в електронному вигляді та одержаних квитанцій у вигляді електронних даних у системі подання податкових документів в електронному вигляді;

експортування податкових документів в електронному вигляді на електронні носії;

візуальне відображення податкових документів в електронному вигляді електронними засобами та на папері у формі, встановленій для цих податкових документів.

III. Порядок подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку

1. Податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.

2. При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції).

3. Податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.

4. Органи ДПС приймають податкову звітність з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку — протягом перших двох годин наступного робочого дня.

5. Платник податків:

5.1 отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа — суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці;

5.2 отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів (додаток 1), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді;

5.3 ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб’єкта підприємницької діяльності за наявності печатки);

5.4 надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії;

5.5 після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів (додаток 2) для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

6. Орган ДПС, де зареєстрований платник податків, на його запит:

6.1 видає два примірники договору;

6.2 записує на електронний носій платника податків безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді;

6.3 приймає від платника податків підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи суб’єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) два примірники договору та електронний носій з посиленими сертифікатами відкритих ключів;

6.4 звіряє реквізити, вказані у договорі, з реєстраційними даними платника податків в органах ДПС. У разі невідповідності реквізитів повертає платнику податків його електронний носій та надані примірники договору;

6.5 після підписання договору вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів з платниками податків та видає платнику податків один примірник договору.

7. При поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку:

7.1 платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків фізичною особою — суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП платника податків — фізичної особи, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності);

7.2 після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв’язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків;

7.3 після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);

7.4 перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

7.5 підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС;

7.6 якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС;

7.7 датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

8. Якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

9. Якщо податкові документи в електронному вигляді передаватимуться до органів ДПС через представника, якому надано право здавати за платника податків його податкову звітність, то відповідальність за неподання податкових документів несе платник податків.

Директор Департаменту

інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування С.С.Шевченко

Додаток 1

                                      до Iнструкції з підготовки

                                      і подання податкових

                                      документів в електронному

                                      вигляді засобами

                                      телекомунікаційного зв'язку

 

 

                   ПРИМIРНИЙ ДОГОВIР N ________

               про визнання електронних документів

 

 

                                      "____" ___________ 20__ року

 

     Орган державної податкової служби України ___________________

                                        (назва органу ДПС України)

 

(далі - орган ДПС) в особі начальника ___________________________,

                                         (ініціали, прізвище)

 

який діє  відповідно  до  Закону  України  "Про державну податкову

службу в Україні", з однієї сторони, і платник податків __________

__________________________________________________________________

                 (код за ЄДРПОУ/номер за ДРФО)(*)

 

в особі _________________________________________________________,

                         (ініціали, прізвище)

 

який діє на підставі _____________________________________________

(далі - Платник податків),  з іншої сторони (далі  -  Сторони),  з

метою  спрощення  надання  податкової  звітності  з  використанням

телекомунікаційних  каналів  зв'язку,   керуючись   законодавством

України, уклали цей Договір про таке.

 

1. Предмет Договору

1. Предметом Договору є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП) до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку або на електронних носіях, як оригіналу.

2. Договір надає Платнику податків можливість, а не зобов’язує його подавати до органу ДПС податкові документи у електронному вигляді, якщо інше не передбачено законом.

3. Включення Платника податків до системи подання податкових документів в електронному вигляді виконується органом ДПС безкоштовно.

2. Умови електронного документообігу

Подання Платником податку податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку до органу ДПС здійснюється відповідно до Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий підпис”, постанов Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року N 680 “Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа (електронних даних) на певний момент часу”, від 28 жовтня 2004 року N 1452 “Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності”, та Iнструкції з підготовки і подання податкових документів засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 N 233, зареєстрованим у

Міністерстві юстиції України _______ за N ____.

 

3. Обов’язки і права Сторін

1. Платник податків зобов’язаний:

1.1 надсилати до органу ДПС податкові документи в електронному вигляді у форматі (стандарті), затвердженому ДПА України;

1.2 для накладання ЕЦП на податкові документи в електронному вигляді при їх передачі до органу ДПС використовувати особистий ключ, відповідно якому посилений сертифікат відкритого ключа надано Платником податків до органу ДПС разом із цим Договором;

1.3 забезпечити конфіденційність особистих ключів;

1.4 вести архів надісланих до органу ДПС файлів податкових документів із накладеними на них ЕЦП Платника податків та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП органу ДПС. Зберігати даний архів протягом строку, передбаченого законодавством для зберігання податкової звітності на паперових носіях;

1.5 при перевірці на вимогу працівника органу ДПС надати надійні засоби ЕЦП для перевірки оригіналів податкових документів в електронному вигляді.

2. Платник податків має право:

2.1 повторно передавати податкові документи в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку у разі неотримання першої квитанції від органу ДПС або при надходженні другої квитанції про неприйняття податкових документів в електронному вигляді;

2.2 не надавати податкову звітність до органу ДПС у паперовому вигляді, якщо її було надіслано в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, прийнято до бази даних органу ДПС, про що відповідну квитанцію було отримано Платником податків;

2.3 не надсилати податкову звітність до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку у разі її подання в паперовому вигляді.

3. Орган ДПС зобов’язаний:

3.1 забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді Платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді, та їх комп’ютерну обробку;

3.2 забезпечити відправлення квитанцій на електронну адресу платника податків;

3.3 забезпечувати зберігання і конфіденційність отриманих в електронному вигляді податкових документів.

4. Орган ДПС має право:

4.1 запроваджувати нові програмно-технічні та технологічні засоби, розроблені для поліпшення електронного документообігу Платника податків з органом ДПС;

4.2 відправляти повідомлення платникам податків у разі оновлення програмного забезпечення або запровадження нових форматів електронних документів, програмно-технічних та технологічних засобів для поліпшення електронного документообігу.

4. Відповідальність Сторін

1. За невиконання або неналежне виконання обов’язків за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

2. Платник податків несе відповідальність згідно з законодавством за неподання податкової звітності та недостовірність інформації, що міститься в податкових документах, переданих до органу ДПС в електронному вигляді.

3. Орган ДПС не несе відповідальності за порушення обміну інформацією, що виникло внаслідок несправності будь-яких засобів телекомунікаційного зв’язку, відключення та перебоїв у мережах живлення, несправності апаратних засобів Платника податків.

5. Порядок вирішення спірних питань

1. У разі виникнення спірних питань, пов’язаних з автентичністю податкових документів в електронному вигляді та часом їх відправлення, заінтересована Сторона Договору направляє іншій Стороні письмове повідомлення з обґрунтуванням причини своєї вимоги та вказівкою дати і номера електронного документа, що є предметом спору (далі — Вимога).

2. Вимога пред’являється і розглядається з письмовим наданням відповіді в терміни, передбачені законодавством.

3. У випадку неврегулювання спірних питань представники Сторін здійснюють вирішення спору шляхом визначення типу спору відповідно до пункту 7 цього Договору у 10-денний строк від дня отримання заінтересованою Стороною відповіді на її Вимогу. Підставою для вирішення спорів є протоколи обміну інформацією, електронні архіви Платника податків та органу ДПС.

4. За наслідками вирішення спірних питань між Сторонами Договору складається акт, в якому розкривається суть і тип спору та який підписується уповноваженими представниками Сторін.

5. Для вирішення спору Сторони повинні надати такі матеріали:

зовнішні носії ключової інформації;

спірний електронний документ у вигляді файла із накладеним на нього ЕЦП;

квитанції в електронному вигляді.

6. При розгляді спору представниками Сторін перевіряється автентичність електронних документів, а також коректність ключової інформації.

7. Типи вирішення спорів і порядок їх розгляду:

7.1 спір “заперечення відправлення електронного документа” (відправник стверджує, що електронний документ не відправлявся, а одержувач — що цей електронний документ був ним отриманий) вирішується таким чином:

одержувач надає електронний документ;

перевіряється автентичність наданого електронного документа;

якщо наданий електронний документ справжній, спір вирішується на користь одержувача, в іншому випадку — на користь відправника;

7.2 спір “заперечення отримання електронного документа” (одержувач стверджує, що електронний документ не був отриманий, а відправник — що електронний документ був ним відправлений) вирішується таким чином:

відправник надає електронний документ та квитанції;

перевіряється автентичність наданого електронного документа та квитанцій;

якщо електронний документ та квитанції справжні, конфлікт вирішується на користь відправника, в іншому випадку — на користь одержувача;

7.3 спір “відправлений електронний документ не відповідає прийнятому” (відправник стверджує, що відправлений ним електронний документ не відповідає прийнятому одержувачем електронному документу, а одержувач — що одержаний ним електронний документ відповідає відправленому відправником) вирішується таким чином:

одержувач надає електронний документ;

перевіряється автентичність цього електронного документа;

якщо наданий електронний документ справжній, конфлікт вирішується на користь одержувача, в іншому випадку — на користь відправника.

8. При недосягненні згоди між Сторонами спори вирішуються у судовому порядку.

6. Строк дії Договору

1. Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами.

2. З моменту укладання цього Договору всі попередні домовленості та укладені правочини між Платником податків та органом ДПС з питань електронного обміну інформацією втрачають чинність.

3. Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо Платник податків подає до органу ДПС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.

4. Орган ДПС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни Платником місця реєстрації.

5. У разі припинення дії Договору надісланий Платником податків податковий документ в електронному вигляді не приймається.

7. Місцезнаходження і підписи Сторін

 Орган ДПС:                           Платник податків:

 в особі____________________          в особі ____________________

        (ініціали, прізвище)                  (ініціали, прізвище)

 

 ___________________________          ____________________________

(код за ЄДРПОУ) (код за ЄДРПОУ/

                                           номер за ДРФО)(*)

 

 ___________________________          ____________________________

(місцезнаходження) (місцезнаходження)

 "____"______________ 20__ року       "____"_____________20__ року

 

_______________

(*) За наявності.

Додаток 2

                                      до Iнструкції з підготовки

                                      і подання податкових

                                      документів в електронному

                                      вигляді засобами

                                      телекомунікаційного зв'язку

 

 

                              ЖУРНАЛ

                  обліку договорів про визнання

                      електронних документів

 

 

-----------------------------------------------------------------

¦ N   ¦  Код  ¦  Найменування ¦   Дата   ¦  Дата  ¦Отримав ¦Під-¦

¦дого-¦ЄДРПОУ/¦    (П.I.Б.)   ¦заключення¦ видачі ¦(П.I.Б.)¦пис ¦

¦вору ¦ Номер ¦    суб'єкта   ¦ договору ¦договору¦        ¦    ¦

¦     ¦за ДРФО¦підприємницької¦          ¦        ¦        ¦    ¦

¦     ¦       ¦   діяльності  ¦          ¦        ¦        ¦    ¦

¦-----+-------+---------------+----------+--------+--------+----¦

¦  1  ¦   2   ¦       3       ¦     4    ¦    5   ¦    6   ¦ 7  ¦

¦-----+-------+---------------+----------+--------+--------+----¦

¦     ¦       ¦               ¦          ¦        ¦        ¦    ¦

¦-----+-------+---------------+----------+--------+--------+----¦

¦     ¦       ¦               ¦          ¦        ¦        ¦    ¦

-----------------------------------------------------------------

 ____________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax/4_99.html 


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв
[an error occurred while processing this directive]


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"