ВИЯВЛЯЄТЬСЯ, ПОДАННЯ УТОЧНЮЮЧИХ РОЗРАХУНКІВ МОЖЕ СТАТИ ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАПЛАНОВИХ ПЕРЕВІРОК ПОДАТКОВИМИ ОРГАНАМИ ТА ОРГАНАМИ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУВиявляється, подання уточнюючих розрахунків може стати підставою для проведення позапланових перевірок податковими органами та органами Пенсійного фонду. На думку Держпідприємництва України, висловлену в Листі від 06.02.2004 р. N 697, проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання органами державної податкової служби та органами Пенсійного фонду, на підставі виявлених недостовірних даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, є недоцільним, якщо платник податку самостійно виявив їх і узгодив у встановленому законом порядку до проведення такої перевірки.
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА ЛИСТ від 06.02.2004 р. N 697 Про розгляд листа Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист щодо правомірності проведення позапланових перевірок органами державної податкової служби та органами Пенсійного фонду України при наданні уточнюючих звітів платниками податків і повідомляє наступне. Згідно зі статтею 2 Закону України від 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон), контролюючими органами є, зокрема, органи Пенсійного фонду України - стосовно збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; податкові органи - стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпунктах 2.1.1 - 2.1.3 цього пункту. Порядок та підстави проведення планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання органами державної податкової служби та органами Пенсійного фонду України передбачені, відповідно, Указом Президента України від 23.07.98 N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" та Порядком оформлення результатів документальних перевірок, затвердженим постановою Правління Пенсійного фонду України від 21.03.2003 N 6-5, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України 13.05.2003 за N 359/7680. Згідно з пунктом "в" статті 3 Указу Президента України від 23.07.98 N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з визначених обставин, зокрема, при виявленні недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності. Відповідно до пункту 1.3 Порядку оформлення результатів документальних перевірок, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 21.03.2003 N 6-5, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України 13.05.2003 за N 359/7680, позаплановою документальною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу Пенсійного фонду України і проводиться за наявності хоча б однієї з визначених Порядком обставин, зокрема, при виявленні недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності. В пункті 5.1 статті 5 Закону передбачено, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Відповідно до пункту 17.2 статті 17 Закону платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний: або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штраф у розмірі п'яти відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку, або відобразити суму такої недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за наступний податковий період, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми податкового зобов'язання з цього податку. На думку Держпідприємництва України, проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання органами державної податкової служби та органами Пенсійного фонду України, на підставі виявлених недостовірних даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, є недоцільним, якщо платник податку самостійно виявив їх і узгодив у встановленому законом порядку до проведення такої перевірки. Зазначимо, що, згідно з підпунктом 2.2.1 пункту 2.2 статті 2 Закону, органи державної податкової служби та органи Пенсійного фонду України мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом, а саме: органи державної податкової служби - стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів; органи Пенсійного фонду України - стосовно збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
____________ Постійна адреса статті
в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax/4_96.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|