Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ, НОВИНИ ПОДАТКІВ

САМІ ЛЮТІ ПОДАТКІВЦІ В МІСТІ КИЄВІ ТА У ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСТІ

Львівська область знаходиться на 5-му місці за населенням після Донецької, Дніпропетровської, Харківскої областей, міста Києва. Натомість за кількістю скарг, поданих до ДПАУ за 2004 рік місто Київ на першому місці, а на другому – Донецька область, а на третьому - Львівська область. Це говорить про те, що самі люті податківці в місті Києві та у Львівський області.

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 31.01.2005 р. №1864/7/25-0017

Про стан роботи з розгляду скарг платників податків на рішення органів державної податкової служби

(Витяг)

За 2004 рік від платників податків до ДПА в АР Крим, областях, м. Києві і Севастополі та ДПІ у містах з районним поділом надійшло 10755 повторних скарг (заяв), в яких оскаржено 16196 податкових повідомлень-рішень (постанов) органів ДПС. Порівняно з 2003 р. надходження скарг від платників податків в цілому збільшилось на 1837, або в 1,2 рази. Найбільше скарг надійшло на податкові повідомлення-рішення (постанови) податкових органів м. Києва — 1356, Донецької області — 1353, Львівської — 1211, АР Крим — 644, Запорізької області — 607, Харківської — 585, Дніпропетровської — 569, Рівненської — 359. До зазначених 8 ДПА надійшла майже кожна друга скарга від загальної їх кількості.

За результатами розгляду 15732 оскаржених податкових повідомлень-рішень (постанов) скасовано — 2622 або 16,7 % від розглянутих, у тому числі 2421 податкових повідомлень-рішень про визначення сум податкових зобов'язань та застосування штрафних (фінансових) санкцій (16,1 %) на загальну суму 1055992,7 тис. грн. Слід зазначити, що при значному збільшенні кількості оскаржених рішень відсоток скасованих рішень в цілому по Україні порівняно з 2003 роком зменшився на 3 пункти (з 19,7 до 16,7 %).

Із 164 скасованих ДПАУ податкових повідомлень-рішень про визначення сум податкових зобов'язань та застосування штрафних (фінансових) санкцій з ПДВ та податку на прибуток 15 податкових повідомлень-рішень (9,1 %) скасовано з причин неправомірного застосування податковими органами додаткової штрафної санкції (пп. 17.1.6 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 р. №2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі — Закон №2181).

При розгляді первинних та повторних скарг платників податків регіональними та місцевими податковими органами не завжди враховувалися норми законодавства щодо можливості прийняття за розглядом скарги рішення менш сприятливого для платника податків, ніж рішення, яке оскаржувалося. У минулому році ДПАУ за розглядом повторних скарг прийнято 104 рішення про збільшення сум податкових зобов'язань на загальну суму 12319,1 тис. грн. Зокрема, за розглядом повторної скарги ВАТ (Одеська область), враховуючи, що на дату перевірки сума ПДВ була відшкодована підприємству з бюджету, ДПАУ збільшила на 103280 грн. донараховану суму ПДВ. Під час розгляду скарги ТОВ (м. Київ) з'ясовано, що ДПІ у Печерському районі м. Києва неправильно визначено суму штрафної санкції з податку на прибуток, і ДПАУ збільшила на 4460300 грн. штрафну санкцію за заниження податку на прибуток.

Працівниками ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя при надсиланні податкового повідомлення-рішення за матеріалами перевірки товарної біржі та під час розгляду первинної і повторної скарг не враховано вимог п. 2 податкового роз'яснення щодо застосування пп. 17.1.3 та 17.1.9 Закону №2181, затвердженого наказом ДПАУ від 05.07.2002 р. №310, зокрема, що у разі коли платник податків здійснює грошові виплати без попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо відповідно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передумовою виплати, такий платник податків сплачує штраф у подвійному розмірі від суми зобов'язання з такого податку, збору (обов'язкового платежу). Тому рішенням ДПАУ, прийнятим за розглядом повторної скарги, застосовано до товарної біржі штрафну санкцію в сумі 342784 грн. 80 коп. відповідно до пп. 17.1.9 Закону №2181.

У 2004 р. поряд зі збільшенням кількості скарг на рішення про застосування штрафних санкцій за порушення Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» (далі — Закон про патентування) та Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» збільшилася і кількість скасованих оскаржених рішень.

Зокрема, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва за розглядом акта перевірки від 28.04.2004 р., з посиланням на Закон про патентування, прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.05.2004 р. №05612308 про застосування до ТОВ 2567 грн. штрафних (фінансових) санкцій. Однак перевіркою встановлено, що в залі гральних автоматів ТОВ було розміщено 14 гральних автоматів, використовувалися лише 13 гральних автоматів і на момент перевірки оригінали 14 торгових патентів знаходилися у приміщенні залу гральних автоматів (розміщені один за одним у прозорих файлах формату А-4), тобто фактично оригінали торгових патентів знаходилися на видному місці. Зазначене не було враховано ДПІ та ДПА при розгляді матеріалів перевірки і первинної та повторної скарг ТОВ, тому рішенням ДПАУ від 30.11.2004 р. №10870/6/25-2215 скасовано зазначене податкове повідомлення-рішення ДПІ.

ДПАУ рішенням від 24.12.2004 р., прийнятим за розглядом повторної скарги, скасовано податкове повідомлення-рішення Городоцької МДПІ Хмельницької області від 10.08.2004 р. з частині застосування до ТОВ 619,02 грн. штрафної санкції. Під час розгляду первинної та повторної скарги податковими органами області не було враховано вимог п. 4 ст. 3 Закону про патентування стосовно граничних рівнів вартості торгового патенту.

За розглядом повторної скарги приватного підприємства рішенням ДПАУ зменшено розмір фінсанкції за несвоєчасне оприбуткування готівки в касі на 6378,5 грн. і скасовано в зазначеній частині податкове повідомлення-рішення Петропавлівської МДПІ Дніпропетровської області та рішення, прийняті ДПІ і ДПА за розглядом скарг, тому що до 29.09.2001 р. не було передбачено відповідальності у вигляді штрафу до СПД за несвоєчасне оприбуткування готівки в касі (передбачалася штрафна санкція за неоприбуткування готівки в касі підприємства).

Неякісні перевірки та невиконання спеціалістами ДПІ вимог нормативних актів щодо оформлення матеріалів перевірок, неврахування при застосуванні штрафних (фінансових) санкцій податкових роз'яснень ДПАУ, помилкове застосування норм чинного податкового законодавства призводять до збільшення кількості обґрунтованих скарг платників податків, значних витрат робочого часу для розгляду скарг та здійснення додаткових перевірок.

При перевірці ТОВ (акт перевірки від 30.06.2004 р. №204/23-108/30708682) працівники ДПІ у м. Дніпродзержинську, додавши суми від'ємного значення об'єкта оподаткування за даними платника та визначеного за даними перевірки, зробили хибний висновок про завищення товариством суми оподатковуваного прибутку на 199,9 тис. грн. Фактично перевіркою зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування на 20,7 тис. грн. за IV квартал 2003 р. і на 0,6 тис. грн. за I квартал 2004 р. зменшено суму оподатковуваного прибутку та визначено від'ємне значення об'єкта оподаткування у сумі 89,8 тис. грн. Незважаючи на оскарження платником податків помилкових висновків перевірки, податкові органи області в рішеннях, прийнятих за розглядом скарг, не відреагували на допущену перевіркою помилку, що зумовило подання платником податків скарги до ДПАУ.

Деякі ДПІ із-за неправильного визначення кількості днів прострочення подання декларації завищували суму штрафних (фінансових) санкцій за порушення суб'єктами ЗЕД термінів декларування валютних цінностей. З цієї причини ДПАУ скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя про застосування штрафних санкцій до ТОВ у сумі 858 грн. При здійсненні розрахунку розміру штрафних (фінансових) санкцій та під час розгляду первинної і повторної скарги ДПІ не було враховано, що суму штрафу необхідно розраховувати за кожний звітний період, починаючи з наступного дня після граничного терміну подання декларації про валютні цінності та майно і закінчуючи останнім днем звітного періоду.

У ДПІ Волинської, Дніпропетровської, Закарпатської, Запорізької, Київської, Кіровоградської, Луганської, Тернопільської і Чернігівської областей та м. Києва мали місце випадки застосування штрафних (фінансових) санкцій до структурних підрозділів (філій, відділень), замість застосування санкцій до юридичних осіб.

ДПІ Вінницької, Волинської, Запорізької, Миколаївської та Полтавської областей і м. Севастополя ще не повною мірою виконуються вимоги пп. 5.2.2 ст. 5 Закону №2181 і Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби (далі — Положення) щодо порядку та термінів розгляду скарг. Зокрема, ДПАу Вінницькій області рішенням від 02.12.2004 р. задовольнила скаргу селянсько-фермерського господарства у зв'язку з тим, що Барська МДПІ не надіслала в установлені законом строки платнику податків рішення, прийняте за розглядом первинної скарги.

З недотриманням вимог п. 10 Положення в резолютивній частині ряду рішень, прийнятих ДПІ за розглядом первинних скарг платників податків, безпідставно зазначалася ст. 12 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та не зазначалися конкретні підпункти п. 9 Положення, які передбачають прийняття відповідних рішень.

У разі відмови або часткового задоволення скарги в окремих рішеннях ДПІ, прийнятих за розглядом первинних скарг платників податків, не завжди вчинялися посилання на пп. 5.2.2 ст. 5 Закону №2181 і пп. 5.2 п. 5 Положення про право платника податків оскаржити податкове повідомлення-рішення (рішення) протягом 10 днів (у відповідних випадках протягом 30 днів), наступних за днем отримання рішення про розгляд скарги, до відповідного вищестоящого податкового органу або відповідно до пп. 5.2.5 ст. 5 зазначеного Закону з урахуванням строків давності оскаржити податкове повідомлення-рішення (рішення) до господарського суду (суду).

Керівники і спеціалісти окремих ДПІ не повною мірою виконували вимоги чинного законодавства щодо провадження у справах про адмінправопорушення, не приділяли належної уваги оформленню та розгляду матеріалів перевірок, внаслідок чого допускали неправомірне накладення штрафів на посадових осіб підприємств і громадян. В деяких протоколах не викладався зміст правопорушення, відсутні посилання на закон, що передбачає адмінвідповідальність за конкретне правопорушення, не зазначалося про відмову порушника від підписання протоколу. Мали місце факти розгляду справ про адмінправопорушення за відсутності осіб, які притягувалися до адмінвідповідальності, та без повідомлення їх про час і місце розгляду справ тощо.

У 2004 р. за результатами розгляду 506 оскаржених постанов про накладення адмінстягнень скасовано і зменшено розміри штрафу по 174 постановах (34,4 % від загальної кількості розглянутих податковими органами оскаржених постанов на суму 21,1 тис. грн). Зросли показники скасованих постанов порівняно з 2003 р. в АР Крим, Вінницькій, Донецькій, Івано-Франківській, Одеській, Херсонській, Чернівецькій, Чернігівській областях.

Департаментом апеляцій у 393 випадках за скасованими податковими повідомленнями-рішеннями та постановами про адмінстягнення повідомлено департаментам роботи з персоналом і організаційно-розпорядчої роботи та структурним підрозділам, працівники яких здійснювали перевірки, для вирішення в установленому порядку питання про притягнення до відповідальності працівників, винних у неякісному проведенні перевірок та прийнятті неправомірних рішень.

У перевірках, за матеріалами яких прийняті податкові повідомлення-рішення (постанови) скасовано, брало участь 2129 працівників ДПІ і 1385 із них притягнуто до дисциплінарної відповідальності та депремійовано. Не повною мірою використовувалися заходи дисциплінарного впливу до працівників, які здійснювали перевірки, прийняті рішення за матеріалами яких скасовано, в податкових органах АР Крим, Вінницької, Волинської, Донецької, Івано-Франківської, Полтавської, Херсонської та Чернігівської областей і м. Севастополя.

З метою забезпечення належної роботи по захисту прав і законних інтересів платників податків при оскарженні ними рішень органів ДПС та дотримання вимог актів законодавства України і наказів ДПАУ щодо здійснення податкового контролю, оформлення та реалізації матеріалів перевірок і розгляду скарг платників податків доручаю розглянути інформаційний лист та вжити заходів по усуненню недоліків з урахуванням вимог наказу ДПАУ від 20.01.2005 р. №27 «Про підсумки роботи органів державної податкової служби України у 2004 році і грудні, зокрема, та завдання щодо забезпечення надходження коштів до бюджетів усіх рівнів у 2005 році».

 

Заступник Голови

В. Молодик

 ____________

 Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax/4_79.html 


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв
[an error occurred while processing this directive]


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"