НЕ МОЖЕ БУТИ ОСКАРЖЕНЕ ПЛАТНИКОМ ПОДАТКІВ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ АБО СУДОВОМУ ПОРЯДКУ ПОДАТКОВЕ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ, САМОСТІЙНО ВИЗНАЧЕНЕ ПЛАТНИКОМ ПОДАТКІВ У ПОДАТКОВІЙ ДЕКЛАРАЦІЇ. З 1 КВІТНЯ 2001 РОКУ ПО 10 ЛИПНЯ 2003 РОКУ ПОДАТКОВУ ВИМОГУ НЕМОЖЛИВО БУЛО ОСКАРЖИТИНаказом ДПАУ від 30 травня 2003 року №260 «Про внесення змін до Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби», якій зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 червня 2003 р. за № 503/7824 і є чинним з 10.07.2003 р., було спрощено (в переважній більшості) та унормовано процедуру оскарження рішень податкових органів. 1. Дозволено оскаржувати також і податкові вимоги, скарги на які до цього часу підрозділами апеляцій податкової служби не розглядалися. Тобто в період з часу дії Закону №2181 (1 квітня 2001 року) по 10.07.2003 р. податкову вимогу було неможливо оскаржити, оскільки, мовляв, вона виникає з узгодженими податковими зобов’язаннями. Але остаточно вирішено питання про оскарження та скасування податкових вимог було вирішено лише Наказом ДПАУ від 16 грудня 2005 року №578 «Про внесення змін до Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби». На жаль і надалі абзац третій пункту 2 говорить, що “Не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації (розрахунку). У разі коли у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (розрахунку), такий платник податків зобов'язаний подати нову податкову декларацію, що містить виправлені показники”. Тобто виходить, що якщо податкова інспекція встигне виписати податкову вимогу за помилковою декларацією, то цю податкову вимогу неможливо буде оскаржити ?! Це просто несправедливо. На жаль, це не видумка податківців – вони діють чітко за Законом №2181, який прямо передбачає у абзаці другому пункту 5.1 статті 5 – “Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок”. 2. Запроваджується новий вид рішення, який може бути оскаржено платниками податків, а саме рішення про подання платником податків нової податкової декларації з виправленими показниками. 3. Розширено вимоги щодо змісту скарги платників податків. Тепер скарга повинна містити також: адресу, на яку необхідно надіслати рішення за скаргою; обґрунтування незгоди платника податків із сумою податкового зобов’язання, визначеною податковим органом у податковому повідомленні, або незгоди з іншим рішенням органу державної податкової служби; інформацію про повідомлення чи неповідомлення податкового органу нижчого рівня про подання повторної скарги до податкового органу вищого рівня та перелік документів і розрахунків, що додаються до скарги. 4. Надсилати повторну скаргу відтепер слід безпосередньо до вищестоящої регіональної ДПА чи до ДПА України, а не через свою ДПІ. Це спрощує процес оскарження і унеможливлює бюрократичні затримки та втрати скарг у ДПІ. 5. Скарга (заява) може надсилатися до органу державної податкової служби поштою з повідомленням про вручення з описом вкладення. Обмежено строки реєстрації скарги – вона тепер повинна реєструватися виключно в день її подання або надходження, а не на наступний робочий день. Віталій МОСЕЙЧУК ____________ Постійна адреса статті
в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax/4_71.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|