КРІМ ДЕКЛАРАЦІЇ У РАЗІ ПОМИЛКИ МОЖНА ПОДАВАТИ ЩЕ І УТОЧНЮЧІЙ РОЗРАХУНОК, АЛЕ ВІН НЕ Є ПОДАТКОВОЮ ДЕКЛАРАЦІЄЮВідповідно до пункту 5.1 Закону України від 21.12.2000 р. №2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі – Закон №2181) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих розрахунків визначається у порядку, встановленому для податкових декларацій. Але уточнені розрахунки Законом №2181 не визнано податковими деклараціями, а тому за ними не відбувається узгодження податкових зобов’язань. Справа в тому, що відповідно до пункту 1.11 Закону №2181 податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу). А уточнюючі розрахунки подаються у строки, коли вздумається платнику податків, який знайшов у себе помилки, а не у строки, встановлені законодавством або взагалі не подаються, бо помилку виправлено в поточній декларації. Адже відповідно до підпункту 17.2 Закону №2181 платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штраф у розмірі п'яти відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку, (без зазначення строку подання такого розрахунку) б) або відобразити суму такої недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за наступний податковий період, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми податкового зобов'язання з цього податку. Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються. Але крім власне податкових декларацій та уточнюючих розрахунків, зокрема для збору щодо забруднення існує Перерахунок податкового зобов'язання збору за забруднення навколишнього природного середовища за минулий період, який подається у разі у разі уточнення податкових зобов'язань за минулий звітний (податковий) період у складі звітного або нового звітного розрахунку. Але оскільки Перерахунок подається як можливий додаток до декларації, то не можна говорити, що цей Перерахунок є частиною податкового розрахунку – Закон №2181 визнає або декларації або уточнюючі розрахунки, а не перерахунки, дорахунки тощо. Таким чином з точки зору Закону №2181 виправляти помилки ліпше у складі нової податкової декларації, а не шляхом уточнюючих розрахунків. ____________ Постійна адреса статті
в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax/4_63.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|