Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ, НОВИНИ ПОДАТКІВ

 

КРУ отримало право перевірки цільового використання коштів, які залишилися в розпорядженні підприємств у зв'язку з наданими податковими пільгами, та слідкуватиме за збереженням комунального майна

Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 09.01.2001 р. №111 "Про затвердження Положення про контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі" (далі - Положення) передбачено нововведення: в органів державної контрольно-ревізійної служби з'явилося право проводити, відповідно до законодавства, ревізії та перевірки (без конкретизації, яких саме підприємств, установ та організацій) за дорученням Президента України та Кабінету Міністрів України.

Новим є право проводити ревізії та перевірки використання і збереження комунального майна, в тому числі майна, переданого в користування, а також перевірки цільового використання коштів, які залишилися в розпорядженні господарюючих суб'єктів у зв'язку з наданими пільгами за платежами до бюджетів.

Передбачені в Положенні повноваження органів державної контрольно-ревізійної служби фактично продубльовано з Положення про Головне контрольно-ревізійне управління України, затвердженого Указом Президента України від 28.11.2000 р. №1265/2000 (див. "Документи для роботи" №50/2000), та розширено порівняно з повноваженнями, які передбачені Законом України від 26.01.93 р. №2939-ХІІ "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні".

Таким чином, повноваження органів КРУ розширено за межі, визначені Законом, що дозволяє їм не підкорятися та оскаржувати в суді.

Такими нововведеннями можна вважати право органів державної контрольно-ревізійної служби проводити, відповідно до законодавства, ревізії та перевірки (без конкретизації, яких саме підприємств, установ та організацій) за дорученням Президента України та Кабінету Міністрів України.

Законом України від 26.01.93 р. №2939-ХІІ "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" встановлено, що органи державної контрольно-ревізійної служби проводять ревізії та перевірки суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності лише за постановою прокурора або слідчого, винесеною в ході розслідування кримінальної справи.

За дорученням прокуратури, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки України, податкових інспекцій у випадках, передбачених Законом, органи державної контрольно-ревізійної служби проводять ревізії та перевірки на підконтрольних підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, якими є центральні та місцеві органи виконавчої влади (крім Адміністрації Президента України, Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України), бюджетні установи й організації, казенні підприємства незалежно від джерел фінансування; а також державні й недержавні фонди, підприємства, організації, господарські товариства, об'єднання підприємств, спілки тощо незалежно від форм власності, відомчого підпорядкування, належності та місцезнаходження, які одержують (одержували в ревізійному періоді) кошти з бюджетів усіх рівнів (включаючи кошти державних цільових фондів, включені до зведеного бюджету держави, чи інші державні кошти, що спрямовувалися на фінансування окремих програм згідно із законами), кошти державних валютних фондів та/або мали (мають) зобов'язання перед державою щодо цільового спрямування пільг як коштів, отриманих з бюджету.

Іншим нововведенням треба вважати право органів КРУ проводити ревізії та перевірки використання і збереження комунального майна, в тому числі майна, переданого в користування. Законом такого не передбачено.

Однак найцікавішим правом органів КРУ є право у передбачених законодавством (!) випадках проводити перевірки цільового використання коштів, які залишилися в розпорядженні господарюючих суб'єктів у зв'язку з наданими пільгами за платежами до бюджетів.

Але таке саме вагоме підгрунття законодавства про КРУ - Закон - не дозволяє проводити перевірки цільового використання коштів, які залишилися за наданими податковими пільгами, адже ці кошти не надішли з бюджету, вони зароблені підприємствами і залишені в них. Аналізуючи чинне законодавство, розуміємо, що, слава Богу, надання пільг з їх цільовим використанням у нас доволі рідкісна річ.

Такими випадками можуть бути використання залишеного сільгоспвиробникам ПДВ. Адже, відповідно до пункту 11.21 Закону України від 03.04.97 р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету сільськогосподарськими підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, повністю залишається у розпорядженні цих сільськогосподарських підприємств і спрямовується на підтримку власного виробництва тваринницької продукції та продукції птахівництва.

А відповідно до пункту 11.29 Закону України від 03.04.97 р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", до 1 січня 2001 року (невдовзі цей термін буде продовжено) зупинено дію пункту 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 цього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюються сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, в яких сума, одержана від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, становить не менше 50 відсотків загальної суми валового доходу підприємства.

Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. А Закон України від 22.05.97 р. №283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" взагалі не містить ознак цільового використання податкових пільг.

Щодо прибуткового податку з доходів громадян це можуть бути суми доходів, які спрямовуються у джерела їх одержання на придбання акцій, та суми, інвестовані на реконструкцію i розширення виробництва суб'єктів підприємницької діяльності, але тепер таке трапляється рідко.

Таким чином за основними податками перевірки цільового використання коштів, що залишилися після використання податкових пільг, стосуватимуться лише сільгоспвиробників.

Тим більше, що, відповідно до Порядку акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.99 р. №271, контроль за своєчасним перерахуванням і цільовим використанням коштів податку на додану вартість здійснюють управління агропромислового комплексу місцевих державних адміністрацій та відповідні підрозділи в Автономній Республіці Крим разом з відповідними органами державних податкових служб і фінансовими органами.


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв
[an error occurred while processing this directive]


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"