Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ, НОВИНИ ПОДАТКІВ

ПОДАТКОВА КОНСТИТУЦІЯ

Прийняття Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про систему оподаткування" є прийняттям своєрідною Конституцією в діловому світі. Цією статтею, яка не претендує на повноту, спробую розглянути наші права, можливості, перспективи та обов'язки в новому правовому полі в доповнення до коментаря М.Бейгельзимера в "Галицьких Контрактах" №13/1997 р.

Перше, що кидається в очі, що податки й збори (обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено цим Законом, сплаті не підлягають. Нові закони про оподаткування можуть бути тільки новорічними подарунками. Будь-які нові податки та збори повинні спочатку бути внесеними в цей Закон.

Дуже цікавим є принципи побудови системи оподаткування (ст. 3): - стимулювання підприємницької виробничої та інвестиційної діяльності - уведення пільг щодо оподаткування прибутку (доходу), спрямованого на розвиток виробництва. Це означає, що сфера шоу-, ігрового бізнесу, банківська, страхова діяльність, діяльність в сфері обігу ЦП, інша діяльність у сфері послуг, в т.ч. торгівля, відпочинок, туризм, лікування, освіта, наука тощо у нас стимулюватися не будуть. Чи завжди справедливо це ?

- рівнозначність і пропорційність. Справляння податків з юридичних осіб здійснюються у певній частці від отриманого ПРИБУТКУ. Але в той же час відносний розмір цієї частки не вказаний. Принцип сплати всіх податків з прибутку дозволить зробити нормальним явищем, коли у нас стояти підприємствам вигідніше, аніж працювати на повну потужність. Адже сукупна норма обкладання прибутку за рахунок всіх податків заздалегідь не позначена і може перевищити 100% прибутку за рахунок усієї суми податків та платежів. Ця ситуація дуже нагадує ситуацію з акцизом, коли на вартість підакцизного товару треба нарахувати ще 100-300%, тільки в нашому випадку підакцизним товаром уже став прибуток.

- рівність, недопущення БУДЬ-ЯКИХ проявів податкової дискримінації - забезпечення ОДНАКОВОГО підходу до суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб). Ця норма, якщо вдуматися, може перевернути принципи оподаткування прибутків юридичних осіб. Як відомо, для фізичних осіб існує неоподатковуваний мінімум доходів, диференційований підхід (про це сказано в абз. 5 ст. 3 цього Закону) до оподаткування доходів, але ж усього цього немає для юридичних осіб ! Однак, наприклад, це є в США, де діють 3 ставки оподаткування прибутків корпорацій у залежності від обсягу прибутку. Так само потрібно зробити й у нас, інакше вищеназваний Закон та Закон про оподаткування прибутку будуть суперечити один одному.

З іншого боку, будь-яка фізична особа зараз може стверджувати, що вона є потенційною жертвою податкової дискримінації, коли до неї застосують диференційовані ставки оподаткування, а до підприємства, де вона працює - ні.

Все це я веду до того, що нам треба позбавлятися від комплексу меншоватості, інакшими словами - "совковості", фізичної особи, особливо коли - це автор, вчений, винахідник, приватний підприємець без створення юридичної особи тощо, пред будь-якою юридичною особою. Навіть по Конституції України (ст. 3) - людина є найвищою цінністю, але в нашому податковому законодавстві все навпаки.

- компетенція - встановлення і скасування податків і зборів (обов'язкових) платежів, а також пільг їх, платникам здійснюються відповідно до законодавства про оподаткування виключно Верховною Радою України, ВР АРК і сільськими, селищними, міськими радами. Це дозволить виключити надання пільг та встановлення плати, наприклад, за патенти, головами облдержадміністрацій, міськвиконкомів, керівниками інших державних органів. Зараз це повинно проходити на сесіях відповідних рад публічно, публікуватися в засобах масової інформації тощо. Усе інше повинно опротестовуватися прокуратурою та судами.

Виключення рівня обласних рад (крім плати за транзит у прикордонних областях) дозволить встановити єдине податкове поле в унітарній державі.

Проголошений у ст. 5 Закону облік платників податку робить неможливим відкриття фізичною особою рахунку в банках без коду платника. Але як бути з анонімними валютними рахунками, адже знання коду власника робить його "вирахування" справою техніки. Це положення підсилить використання вже відкритих рахунків по генеральним дорученням власників.

Ст. 9 п. 4 ч. 1 Закону примушує: "Допускати посадових осіб державних податкових органів до обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення й сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Але як бути з фізичними особами, які працюють на домі, або мають крамницю у власному житлі тощо. Адже Конституція України в ст. 30 проголошує недоторканість житла навіть для Генерального прокурора, якщо немає відповідної санкції або вмотивованого рішення суду.

Ч. 2 цієї статті примушує керівників юридичних осіб та фізичних осіб підписувати акти про перевірку, давати пояснення тощо. Але ст. 63 Конституції України звільняє підозрюваного від свідчень проти себе, також ст. 256 КпАП України говорить, що підозрюваний вправі відмовитися від підпису навіть протоколу про адміністративне правопорушення, про що в протоколі робиться запис. Тому може виникнути ситуація, коли до пред'явлення звинувачення будуть спроби вибити підписи, а вже потім пред'являти звинувачення про несплату податків тощо.

Усе вищенаведене може бути і марною роботою, якщо у нас будуть нормальні податкові закони, але факт залишається фактом.


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв
[an error occurred while processing this directive]


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"