Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА IV. МАРАЗМИ, НОВИНИ ПОДАТКІВ

ІДЕНТИФІКАЦІЙНІ КОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ МОЖУТЬ ПОЗБАВИТИ ВАС ДЕЯКИХ ПРАВ

Державна податкова адміністрація України продовжила до 1 липня 1999 року термін дії дозволу на здійснення фізособами операцій за своїми вкладними рахунками, відкритими до 1 січня 1998 року, без надання ідентифікаційного коду з податкової інспекції враховуючі складну фінансову ситуації в Україні (відтік коштів з вкладних рахунків громадян).
 

БЕЗ КОДУ ЗАЛИШЕШЬСЯ І БЕЗ ГРОШЕЙ

Протягом місяця фізична особа без ідентифікаційного коду в указаному випадку не може зняти зі свого рахунку суму, що перевищує 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 грн.). Це стосується рахунків як у гривнях, так і в іноземній валюті. В останньому випадку розрахунок виконується за курсом НБУ на день зняття коштів з рахунку.

Раніше термін дії такого дозволу обмежувався 1 жовтня 1998 року, 1 січня 1999 року, причому обмежень із зняття коштів не існувало до 1 жовтня 1998 року. На перший погляд такий порядок запроваджений лише для адміністративного впливу на відтік вкладів громадян, однак це лише один з напрямків обмежень.

Нині відкриття рахунків фізичним особам у будь-якій валюті можливе тільки при наданні ідентифікаційного коду з податкової адміністрації за місцем проживання. В деяких випадках код може оформлювати сам банк, якщо він уклав відповідний договір з ГНАУ. Нині лише кілька банків уклали такі договори, що дозволяють оформлювати ідентифікаційні коди тільки для пенсіонерів.

Чи потрібно буде надавати ідентифікаційний код при відкритті кодованих рахунків в іноземній валюті, поки що невідомо, оскільки відповідного положення Нацбанк ще не розробив. Раніше при відкритті анонімних валютних рахунків громадян (дія яких була зупинена указом президента від 21 липня 1998 р. "Про деякі питання банківської таємниці") надання ідентифікаційного коду не вимагалося. Однак питання кодів можна обійти з допомогою звичайної довіреності на розпорядження вкладом іншій особі.
 

КОДИ - ЦЕ ПЕРЕШКОДИ

Упровадження ідентифікаційних кодів одночасно виштовхує комплект запитань, які навіть зачіпають конституційні права та свободи. Не будемо розглядати хвилювання віруючих про надання їм знаків біса, а розглянемо справи більш земні, хоча питання чисел антихристових досить цікаве. 19 листопада 1997 року в Росії прийнято Закон, який покладає на банки стеження за одноразовими купівлями з банківських рахунків на суми понад 1500 мінімальних заробітних плат та 500 мінімумів на протязі року, що за твердженнями російських спеціалістів знизить обсяг вкладів громадян на 10% і придбання дорогих товарів, зокрема, нерухомості та автомобілів, на 20-30%, та стане передумовою кризи, яка успішно і відбулася в серпні 1998 р. З впровадженням ідентифікаційних кодів така практика може бути проваджена й у нас з відповідними наслідками. До того же за словами заступника голови ДПАУ Вадима Копилова, ДПАУ завершує розробку нормативних документів, які дозволять запитувати у громадян джерела коштів, на які були придбані нерухомість, автомобілі тощо. Перші перевірки намічено провести з 1 березня 1999 року. Тому виникає кілька запитань.

Перше запитання: "Керуючись якими документами та з якою періодичністю направляються дані по оборотам та залишкам на рахунках громадян у податкові адміністрації ?". Ситуація ускладнюється тим, що відповідно до ст. 52 "Банківська таємниця" Закону України "Про банки та банківську діяльність" та договорів між клієнтом та банком безпідставного надання інформації про стан рахунків громадян податковим структурам не передбачено. До того немає гарантії подальшого розповсюдження цієї особистої інформації за межі податкової або митниці та їхньої відповідальності в цьому випадку. В США зроблено просто - їде повідомлення про всі внески готівки на рахунки громадян від $10 тис. та про всі підозрілі операції на відмивання грошей, на погляд банку, операції на суму від $5 тис. Повідомлення направляється в єдиний орган - відділ фінансових злочинів федерального казначейства (FіnCEN), яки проводить перевірку законності походження грошей та несе відповідальність у разі неправомірного використання та витоку інформації. У нас, напевно, буде йти інформація і про операції на 1 коп. До речі, саме на повідомленні про операції від $10 тис. просив повідомляти МВС міністр цього відомства Юрій Кравченко перед ВР, але цього не досяг, а тут податкова отримала права знати і про рух менших сум ? То невже у нас сплата податків навіть з кримінальних грошей важливіша за правоохоронну функцію держави ? До речі, інформація про обіг коштів (не залишки) на рахунках юридичних осіб передається в податкову ще з 1995 року. Як повідомили "ГК" в Ощадному банку України, при відкритті рахунку ідентифікаційний код фізичної особи є обов'язковим, але далі банку інформація про стан рахунків поки не йде, бо немає листів від НБУ та податкової адміністрації. Однак отримання без коду дозволу на вивіз валюти, митної декларації є неможливим. Тому, напевно, в першу чергу використовувати ці номери будуть митники, а не банкіри.

Також виникає запитання, наприклад, за виконання будь-якої законної роботи на Ваш рахунок у банку надійшла сума в 1000 грн., при цьому з Вас вже отримали прибутковий податок в 20% не підприємстві у джерела виплати, а програмне забезпечення банків здатно розрізняти тільки голі поступлення на рахунки і йому невідомі суми проведених утримувань (ситуація схожа з податком на додану вартість (ПДВ), коли сам платник повинен в тексті платіжки "Призначення платежу" написати "у т.ч. стільки-то ПДВ", замість окремого вводу цієї інформації в окреме віконце (поле) як і суми основного платежу), тому в податкову з банку буде передана інформація, що ви отримали чисті 1000 грн. і з яких Вам ще раз запропонують сплатити податок (якщо не буде знайдено паперову ф.№2 в податковій) і підприємство надасть інформацію про ті самі 1000 грн. в ф.№2 і там не буде вказано (немає таких граф), що вона пішла на рахунок в банку і спробуйте тоді довести, що Ви не отримали по 1000 грн. одночасно в касі підприємства і в касі банку. Тобто ця подвійна бухгалтерія дасть збої, ліпше було би вимагати електронну або паперову ф.№2 тільки від першоджерела, бо інакше від под- війного оподаткування не втікти, але податкова ще ускладнила життя собі та бухгалтерам з впровадженням щоквартальної довідки №8-ДР про отримані доходи і бухгалтерія замість подвійної може стати вже потрійною.

Друге запитання: "Навіщо проводити нумерування людей, коли всі мають паспорти та свідоцтва про народження з індивідуальними номерами та серіями ?". Дійшло навіть до парадокса. Так, на основі податкових номерів буде створена автоматизована паспортна система, а нові паспорти будуть видаватися ще і з податковим номером, а можна було би почати все робити навпаки, тобто почати з автоматизованої паспортної системи, видати громадянам універсальні паспорти (два в одному - і внутрішній і зовнішній), раз і назавжди закінчивши хронічні зміни як закордонних так і внутрішніх паспортів і тоді вже займатися обкладанням податками, а так гроші людей будуть витраченими на дві програми нумерування суспільства. З нумерацією вже пов'язані і курйози, так у "Урядовому кур'єрі" №48-49 від 12 березня 1998 р. був опублікований лист пенсіонера Трудомира Руденко, який не міг отримати пенсію через відсутність номера, а номер податківці не могли видати через неможливість шифрування рідкого імені - "Трудомир", хоча офіційно було повідомлено, що імена в коді не шифруються.
 

КОДУВАТИСЯ ЛІПШЕ ЗА КОРДОНОМ

Нещодавно прочитав про аналогічну програму нумерації у Великобританії, де уряд також пішов на ідентифікацію своїх громадян, але там пішли не шляхом паперових карток та черг, а з допомогою електронних смарт-карток, які дозволять сплачувати податки, отримувати державні трансферти, а також будуть електронними посвідченнями особи і будуть ці картки використовуватися у всіх державних комп'ютерах ! А у нас МВС має свою нумерацію громадян (через паспорти, свідоцтва про народження та посвідчення водія), банки (картки, рахунки) - свою, статистика (номери кодів підприємців) - свою, бібліотеки (номери абонементів) - свою, служба зайнятості (особові справи) - свою, реєстратори (номери особових рахунків з акціями громадян) - свою, армія (особисті номера жетонів військових) - свою тощо й зараз податкова буде мати ще свою систему, Пенсійний фонд з переходом на персоніфікований облік пенсійних внесків - свою. Але це все можна об'єднати на основі номерів нових паспортів з вигодою і для себе (єдиний номер у всіх організаціях) і для державного бюджету.

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


До того же 31 жовтня президент України Леонід Кучма підписав указ "Про службу громадянства і реєстрації фізичних осіб". Згідно з указом, в системі Міністерства юстиції України створюється відповідна служба, якій будуть передані функції паспортної служби органів внутрішніх справ.

Служба громадянства і реєстрації фізичних осіб буде, зокрема, забезпечувати виконання законодавства з питань громадянства осіб, постійно проживаючих в Україні, з питань реєстрації фізичних осіб, а також реалізацію державної політики паспортизації громадян і забезпечення видачі громадянам України, що проживають у країні, паспорти громадянина і паспорти громадянина для виїзду за кордон або проїзного документа.

Кабінету Міністрів доручено в місячний термін вирішити питання про створення в системі Мін'юсту служби громадянства і реєстрації фізичних осіб, а до 1 березня 1999 року затвердити відповідне положення. Уряд також повинен забезпечити поетапну передачу в органи юстиції штатної чисельності і матеріально-технічної бази паспортної служби органів внутрішніх справ. Як будуть співпрацювати податкова служба з новоствореною паспортною - ще невідомо.

Треба звернути увагу, що якщо в Великобританії наголошується на тому, щоб через ці картки в першу чергу щось ДАТИ людям (допомогу по безробіттю, медичну страховку тощо), то у нас напрямок зворотній - УЗЯТИ як можна більше. Наприклад, в США паспортом громадянам слугують посвідчення водія або картка соціального страхування, які дають людям право на отримання соціальних благ. Це підтверджує і програма впровадження індивідуальних номерів у Японії, які, до речі, теж мають 10 знаків, але навіть комп'ютеризована Японія планує завершити програму впровадження номерів в 2000 році, а у нас до середини 1998 року. Доженемо і переженемо Японію. Про грандіозність намірів українських податківців, як і російських, можна сказати те, що за інформацією "АіФ-Україна" навіть в США немає єдиної бази платників податків, а в Західній Європі єдині бази є лише в невеликих країнах: Фінляндії, Данії, Швеції та Нідерландах (у цій країні база є найбільшою - на 15 млн. осіб). Тому як наша база стане на ноги, коли такого ще ніхто не робив - невідомо. Хоча, дивлячись на бідність населення, несплачувані зарплати та малі статки, таку базу створити можна, але це буде база обліку бідності, яка не буде відповідати дійсності або для контролю опозиції та виборів, особливо якщо згадати, що аналогічна російська система нумерування громадян створюється на базі системи з прозаїчної і зрозумілою назвою "Вибори". Японський уряд вирішив перелічити і пронумерувати всіх громадян своєї країни. Уже в 2000 році кожен японець, можливо, отримає свій ідентифікаційний номер. Міністерство в справах органів місцевого самоврядування Японії прийняло рішення надати відповідний законопроект про новим порядок реєстрації та обліку громадян на розгляд поточної сесії національного парламенту.

В 10-значному особовому номері, який буде вводитися в комп'ютерний банк даних, пропонується кодувати ім'я, дату народження, стать і навіть адресу (у нас теж 10 знаків, але принцип кодування нам наданий, напевно, неповний, адже кажуть, що в наших 10-ти знаках немає імені, адреси). Повна "нумеризація" населення, на думку авторів законопроекту, повинна суттєво полегшити проблему його обліку, надання місцевій владі будь-яких реєстраційних та інших документів, допомогти в систематизації даних у галузі охорони здоров'я і соціальному забезпеченні.

В підтримку цих планів міністерства вже висловилися 15 національних міністерств і відомств. Однак, у не впровадженої поки в дію системи вже є супротивники. Вони стверджують, що здійснення цих планів уряду може привести до суттєвого утиснення свободи особистості.

В США подібні системи існують з 1936 року, але ініціаторами її впровадження були не податкова інспекція, а органи соціального захисту, які надають громадянам код соціального захисту (номер картки соціального страхування). Саме поштовх з боку податкових органів, а не соціального забезпечення, як це робиться в цивілізованих країнах, до впровадження нумерування населення вказує, що у нас досі панує тоталітарність, а не соціальний захист громадян. Коди виступають як засіб контролю держави за громадянами в умовах їхньої тотальної недовіри до її політики.

За словами начальника головного управління Державного реєстру фізичних осіб ДПАУ Зої Грицюк у держбюджеті не передбачено коштів на підготовку цивілізованих карток з ідентифікаційними кодами, їх просто не вистачає. Замість карток видаються довідки з печатками (які досить легко підроблюються - прим. авт.). А якщо взяти до уваги те, що половина розрахунків з населення проводиться готівкою без будь-якого обліку, то від впровадження кодів у першу чергу, страждатимуть законослухняні робітники.

Цікавим є наступне повідомлення з Інтерфакс-Україна (11 лютого 1999 року). Президент України Леонід Кучма доручив прем'єр-міністрові Валерію Пустовойтенку і главі Державної податкової адміністрації Миколі Азарову розглянути пропозиції релігійних організацій про впровадження альтернативної ідентифікаційним номерам системи обліку платників податків.

Таке рішення, прийняте у зв’язку з тим, що минулого року на адресу президента надійшло понад 37 тисяч листів громадян, в яких порушуються питання введення ідентифікаційних номерів фізичних осіб - платників податків. І такі зміни були внесені Законом України “Про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" від 16 липня 1999 року №1003-XІV, згідно з яким "Для осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені форми обліку платників податків та інших обов'язкових платежів. У паспортах зазначених осіб робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера". Тобто нині кожен бажаючий, особливо це актуально, знаючі, що більшість громадян України-христіане, може відмовитися на законних підставах від числа диявола. Тоді виникає питання, а чи потрібно було город городити цими ідентифікаційними кодами ?

Якщо Ви не маєте коду, а Вам потрібно провести грошові операції на відстані від податкової, то залишається славна готівка та поштові перекази, адже для них ще не додумалися ввести коди.


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв
[an error occurred while processing this directive]


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"