ЯКЩО ЗАЛУЧАЄШ КОШТИ - ОТРИМАЄШ ПОДАТКИЗгідно із законодавством (Закон "Про оподаткування прибутку підприємств"), доходи, отримані платником податку від продажу (розміщення) емітованих ним облігацій, ощадних сертифікатів та інших боргових цінних паперів, включаються для цілей оподаткування до складу валових доходів такого платника податків. Таким чином відбувається оподаткування позичкових коштів в момент їх залучення нібито - це прибутки позичальника і повертати їх не потрібно, що призводить до знекровлення інвестицій. Прості арифметичні підрахунки показують, діюча система оподаткування здорожує запозичення коштів на фондовому ринку в 1,4 раза. Як підвищити рентабельність виробництва одразу на 40%, щоб відпрацювати ці накрутки ? Це можливо лише в умовах гіперінфляції, але тоді годі і мріяти про виробництво. Обсяг зареєстрованих в 1997 році випусків корпоративних облігацій склав 116,4 млн. грн., що у 151,2 раза більше, ніж за 1996 рік (770 тис.грн.), але вже в другому півріччі 1997 року (коли введено новий закон про оподаткування прибутку) було зареєстровано лише п'ять випусків облігацій на загальну суму 13,5 млн.грн., що в 8,6 раза менше, ніж у попередньому періоді. Протягом 1998 року було зареєстровано випуски облігацій лише на суму 6,2 млн. грн. Можливо цей маразм буде виправлений нижченаведеним Указом президента, але Верховна Рада його відхилила. УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ "Про стимулювання розвитку фондового ринку в Україні" З метою розвитку фондового ринку України та відповідно до пункту 4 розділу ХУ "Перехідні положення" Конституції України п о с т а н о в л я ю: 1. Установити, що кошти спільного інвестування інвестиційних фондів та інвестиційних компаній не включаються до складу їх валового доходу. До валового доходу не включаються і не підлягають оподаткуванню кошти або майно, залучені платником податку у зв'язку з первинним розміщенням емітованих ним облігацій, ощадних сертифікатів у межах їх номінальної вартості. До валових витрат не включаються кошти або майно, надані платником податку у зв'язку з погашенням цим платником податку-емітентом номінальної вартості емітованих ним облігацій, ощадних сертифікатів. 2. Торгівець цінними паперами, для якого цей вид діяльності є виключним, не здійснює окремий облік фінансових результатів з торгівлі цінними паперами та деривативами. 3. Податок на репатріацію доходів у розмірі 15 відсотків від суми доходу, отриманого нерезидентом від провадження господарської діяльності з джерелом його походження з України, не застосовується до доходів нерезидентів, отриманих у вигляді дивідендів, нарахованих на корпоративні права, емітовані резидентами, якщо інше не передбачено нормами міжнародних угод, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. 4. Покласти на Кабінет Міністрів України надання офіційних роз'яснень щодо цього Указу. 5. Цей Указ набирає чинності в порядку, передбаченому пунктом 4 розділу 15 "Перехідні положення" Конституції України. Президент України Л.КУЧМА. м. Київ,4 червня 1999 року. N 615/99 І все ж зазначений маразм було
остаточно ліквідовано Законом України “Про
зміни в деяких законах з метою стимулювання
інвестиційної діяльності” №977-XІV від 15 липня 1999
р. (Зміни внесено в закони "Про податок на
додану вартість" і "Про оподаткування
прибутку підприємств"), (див. "Урядовий
кур'єр" від 21.08.99р., "Голос України" від
26.08.99р., Офіційний вісник України, 1999 р., *33).
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|