Податківці протиправно складають протоколи про правопорушення за дорученням або як начальники податкових не встигають підписувати протоколів
Відповідно до листа ДПАУ від 23.02.11 р. №5173/7/10-1017/665 голови обласних державних податкових адміністрацій, начальники податкових інспекцій і їхні заступники - начальники податкової міліції на підставі норми ч.2 ст.244 Цивільного кодексу (ЦК) можуть передавати за дорученням свої повноваження по складанню протоколів про адміністративні правопорушення (наприклад, при порушенні порядку ведення господарської діяльності) іншим посадовим особам цих органів.
Але ця норма ЦК
поширюється тільки на приватні цивільні відносини і не може стосуватися
публічних правовідносин, що виникають у випадку здійснення адміністративних
правопорушень. Тим більше ЦК не стосується податкових відносин, про що
говориться в частині другої статті 1 ЦК: “До майнових відносин, заснованих на
адміністративному або іншому владному підпорядкуванні однієї сторони другій
стороні, а також до податкових, бюджетних відносин цивільне
законодавство не застосовується, якщо інше не встановлено законом”. А
Податковий кодекс та Закон про ДПС, а також Кодекс законів про адміністративні
правопорушення, мовчать про доручення на складання
протоколів...
А в листі цинічно написано
“чинним законодавством України не заборонено органам державної податкової служби
України в особі голів державних податкових адміністрацій, начальників державних
податкових інспекцій та їх заступників уповноважувати посадових осіб таких
органів складати вказані вище протоколи про адміністративні правопорушення». А
за Конституцією державним органам слід діяти лише так, як написано в Конституції
та Законах України, і якщо права на доручення за протоколами немає, то його
немає взагалі.
Може краще податкове
законодавство покращувати, якщо начальники не встигають купи протоколів
підписувати?
Петро ПАТЛАТИЙ
29.03.2011
На думку ДПАУ штраф в 1 гривню застосовується лише при помилках в обчисленні податків, але Податковий кодекс говорить про всі податкові штрафи
Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство |
Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок |
Ротаційна (гортальна) настільна
система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.
|
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА
АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
23.02.2011 N
5173/7/10-1017/665
ДПА в Автономній
Республіці Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі
Про надання інформації
Державна податкова адміністрація
України за результатами розгляду звернень підпорядкованих органів державної
податкової служби щодо можливості складання протоколів про адміністративні
правопорушення повідомляє таке.
Відповідно до статті 234-2 Кодексу України про
адміністративні правопорушення (далі — КупАП) органи державної податкової служби
України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з
ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1), порушенням порядку
подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації
юридичної особи (стаття 166-6).
Частиною другою статті 255 КУпАП передбачено, що
у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання
органів, зазначених у статтях 222 — 244-18 цього Кодексу, протоколи про
правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих
органів.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 255
КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами,
зазначеними в статтях 218 — 221 цього Кодексу, протоколи про адміністративні
правопорушення (статті 51-2, 155-1, 163-1 — 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2)
мають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної
податкової служби.
Отже, посадові особи органів державної
податкової служби України з урахуванням частини першої та другої статті 255
КУпАП можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення по статтях
51-2, 155-1, 163-1 — 163-4, 163-12, 164, 164-1, 164-5, 166-6, 177-2 КУпАП.
Відповідно до підпункту 20.1.21 пункту 20.1
статті 20 Податкового кодексу України (далі — ПК) органи державної податкової
служби мають право складати стосовно платників податків — фізичних осіб та
посадових осіб платників податків — юридичних осіб протоколи про адміністративні
правопорушення в порядку, визначеному законом.
Права, передбачені підпунктами 20.1.12 —
20.1.22, надаються головам державних податкових адміністрацій і начальникам
державних податкових інспекцій та їх заступникам.
Разом з тим, статтею 237 Цивільного кодексу
України (далі — ЦК) визначено, що представництвом є правовідношення, в якому
одна сторона (представник) зобов’язана або має право вчинити правочин від імені
другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі
договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених
актами цивільного законодавства.
Представництво за довіреністю може ґрунтуватися
на акті органу юридичної особи (ч. 2 ст. 244 ЦК).
Статтею 7 Закону України від 4 грудня 1990
року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" вказано, що
Державна податкова адміністрація України,
державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях,
містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах
(крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні,
спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції є юридичними
особами, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням, інші печатки і штампи, відповідні бланки, рахунки в установах
банків.
Відповідно до пункту 4 Положення про державну
податкову адміністрацію в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві та
Севастополі, затвердженого наказом ДПА України від 23.10.2007 N 601, регіональну
ДПА очолює голова, який здійснює керівництво регіональною ДПА, розподіляє
обов’язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Пунктом 4 Положення про державну податкову
інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонну,
об’єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізовану державну податкову
інспекцію, затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412, передбачено,
що ДПІ очолює начальник, крім спеціалізованої ДПІ, яку очолює заступник голови
державної податкової адміністрації — начальник спеціалізованої ДПІ (далі —
начальник ДПІ), який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов’язки між
заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Також, згідно з пунктом 4 Положення про державну
податкову інспекцію в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя),
затвердженого наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412, ДПІ очолює начальник,
який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов’язки між заступниками та визначає
ступінь їх відповідальності.
Враховуючи зазначене, чинним законодавством
України не заборонено органам державної податкової служби України в особі голів
державних податкових адміністрацій, начальників державних податкових інспекцій
та їх заступників уповноважувати посадових осіб таких органів складати вказані
вище протоколи про адміністративні правопорушення.
Заступник голови комісії
з проведення реорганізації ДПА України,
перший заступник Голови ДПС України — начальник податкової міліції А.В.Головач
____________
Постійна адреса статті
в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/