Податковий кодекс містить два порядки дій при знищенні або зіпсутті бухгалтерських документів
Пунктом 44.5 статті 44 Податкового кодексу встановлюються процедура дії та обов’язки платника податків при пошкодженні або знищенні документів. Абсурд Податкового кодексу в тому, що це не єдиний порядок дій у разі знищення чи пошкодження бухгалтерських документів
Зокрема про це говорить
і
підпункт 139.1.9 ПК України, який обумовлює дії при втраті
або знищенні документів платником податку на прибуток. Обирайте той порядок,
який вам вигідний?
В
Листі від 06.04.2011 р. №4236/5/23-4016/287 ДПАУ пояснила, що платники
податків при веденні податкового обліку з податку на прибуток у випадку втрати
первинних документів повинні застосовувати норми пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139, а
в інших випадках – норми п. 44.5 ст. 44 р. II ПКУ.
44.5. У разі втрати,
пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і
44.3 цієї статті, платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої
події письмово повідомити орган
державної
податкової служби за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для
подання податкової звітності, та митний орган, яким було здійснено митне
оформлення відповідної митної декларації.
Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи
протягом 90 календарних днів з дня, що настає за
днем
надходження повідомлення до органу державної податкової служби, митного органу.
У разі неможливості проведення перевірки платника податків у
випадках, передбачених цим підпунктом, терміни проведення таких перевірок
переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах
визначених цим підпунктом строків.
139.1.9. витрати,
не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними
документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами
ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів
платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової
служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова
заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових
зобов’язань за звітний податковий період. Якщо платник податку не подасть у
такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення
податкового періоду, що настає за звітним, не підтверджені відповідними
документами витрати не включаються до витрат за податковий звітний період та
розрахунку об’єкта оподаткування,
і на суму недосплаченого податку нараховується пеня в розмірі 120 відсотків
облікової ставки Національного банку України.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних
податкових періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені)
включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення;
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192