Хто має підписувати податкові декларації або як Податковий кодекс примусово запровадив посади бухгалтера у всіх юридичних особахЦе один з найбільш цікавих абсурдів (казусів) Податкового кодексу. Досі у разі відсутності бухгалтера директор фірми (юридичної особи) міг підписувати податкову звітність і за себе і за бухгалтера, а засновники фірм підписували звітність і за відсутніх директора та бухгалтера. Тепер такої халяви немає. Відповідно до підпункту 48.5.1 пункту 48.1 статті 48 ПК податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку. Тобто Податковий кодекс передбачає, що декларацію має підписувати в будь-якому разі дві особи, одна з яких керівник юрособи, а інша відповідає за ведення бухобліку. Це означає, що Податковий кодекс примусово запровадив посаду бухгалтера в юридичних особах або примушує користуватися аутсорсинговими послугами на стороні. Це приблизно так, як би в Сімейному кодексі було записано: “Якщо ви не жонатий, то всі ваші угоди (документи) мають підписуватися вами та особою жіночої статі, відповідальною за ведення вашого хатнього господарства”. Абсурд, але в Податковому кодексі цей абсурд узаконено! Нагадаємо, що не підписана з точки зору Податкового кодексу податкова декларація не приймається податковими органами. Тобто вважається, що ви її взагалі не подавали а принесли макулатуру. А тому, якщо ви лише директор фірми чи її засновник без бухгалтера – готуйтеся щомісяця та щокварталу сплачувати штрафи за неподання податкової звітності... З іншого боку – це шлях для заробітку аудиторам та аудиторським компаніям. Саме вони будуть тими самими особами, відповідальними за ведення бухгалтерського обліку, звісно за ваші гроші, навіть якщо вони підпишуть пусту декларацію. Вперед, аудитори!Закон №2181 був більш лояльним і не конкретизував кількості осіб, що підписують звітність. Підпункт 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону №2181 казав, що податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов’язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. Тобто посадова особа могла бути і одна, якщо так вирішив засновник фірми тощо...
Віталій МОСЕЙЧУК Коментар до Податкового кодексу України – найбільший серед всіх коментарів кодексів Податківці при перевірках тепер не зобов’язані відмічатися в Журналі реєстрації перевірок
У томі І Науково-практичних коментарів до Податкового кодексу розкрито сутність термінів і понять, що використовуються у податковому законодавстві, детально проаналізовано загальні положення Податкового кодексу України, прокоментовано основні засади адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів). У даний том увійшли перший та другий розділи, у яких визначаються загальні засади оподаткування в Україні. До розділу І включені коментарі до загальних положень: поняття податку, податкового обов’язку, основних принципів податкового законодавства тощо. У розділ ІІ увійшли коментарі, що стосуються податкової звітності, порядку роз’яснення податкового законодавства, здійснення податкового контролю, обліку платників, порядку погашення податкового боргу платників податків, відповідальності та пені, застосування міжнародних договорів та погашення податкового боргу за запитами компетентних органів іноземних держав та інші питання, пов’язані з адмініструванням податків.
У том ІІ Науково-практичних коментарів до Податкового кодексу увійшли основні бюджетоутворюючі податки національної податкової системи України: податок на прибуток підприємств (Розділ ІІІ), податок на доходи фізичних осіб (Розділ IV), податок на додану вартість (Розділ V). Коментар за даними розділами надається у формі роз’яснення, тлумачення та правильного розуміння кожної статті, а також пропонується алгоритм застосування на практиці окремих норм податкового законодавства. Коментарі в другому томі тісно пов’язані з розділами І, ІІ, ХІХ та ХХ Податкового кодексу. У коментованих розділах звертається увага не тільки на норми Податкового кодексу, а й на інші суміжні нормативно-правові акти щодо процесів оподаткування.
У том ІІІ Науково-практичнихкоментарів до Податкового кодексу Україниувійшлиіншівісімнадцятьподатків, зборів та платежів, передбаченихстаттями 9, 10, 11 Розділу І Податкового кодексу України. У томі ІІІ Коментаріввисвітленоособливостіоподаткуванняплатниківподатківвумовахдії угоди про розподілпродукції (Розділ ХVIII), прикінцевіположення (Розділ ХІХ) та перехідніположення (Розділ ХХ). У прикінцевихположенняхкоментуютьсярегламентованітермінинабраннячинності Кодексу в цілому та окремихрозділів, глав, статей, пунктів, підпунктів. Також у даномурозділікоментуютьсянаданіповноваження та завданнявиконавчим та законодавчим органам владистосовноокремихположеньоподаткування. До розділу ХХ Податкового кодексу надаєтьсяКоментарстосовно ряду специфічнихперехідних умов щодоокремихподатків, зборів, платежів (механізмнарахуванняподатків, визначенняподатковогозобов’язання, введенняподатковихпільгтощо). Розрахований на державних службовців, фахівців міністерств та відомств та інших центральних органів виконавчої влади, керівників бюджетних установ та організацій, викладачів і студентів вищих навчальних закладів фінансово-економічного спрямування, усім, чия діяльність пов’язана з практичним застосуванням податкового законодавства. ____________ Постійна адреса статті
в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/tax/4_155.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|