Ані Закон №2181, ані Податковий кодекс не передбачають фінансової відповідальності податкової служби за відмову в прийнятті податкової звітностіВідповідно до підпункту 4.1.2 статті 4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від’ємного значення об’єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов’язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом. Якщо службова (посадова) особа контролюючого органу порушує норми абзацу першого цього підпункту, платник податків зобов’язаний до закінчення граничного строку подання декларації надіслати таку декларацію поштою з описом вкладеного та повідомленням про вручення, до якої долучається заява на ім’я керівника відповідного контролюючого органу, складена у довільній формі, із зазначенням прізвища службової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти декларацію, та/або із зазначенням дати такої відмови. При цьому декларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний строк, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується. Платник податків може також оскаржити дії службової (посадової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у судовому порядку. Незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов’язаний погасити податкове зобов’язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону. Податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов’язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття попередньої), то такий платник податків має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження. Як ми бачимо, власне держава в особі податкової служби, не несе жодної фінансової відповідальності за відмову в прийнятті податкової звітності. Але відповідальність платника податків за неподання податкової звітності, навіть при незаконній відмові податківців її приймати існує. Адже відповідно до підпункту 17.1.1 статті 17 Закону №2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку. Але чому такого штрафу немає щодо ДПАУ? Ця несправедливість продовжує існувати і в новому Податковому кодексі в пункті 120.1 статті 120. Сумно, адже відповідальність має бути симетричною та справедливою. Щоправда проект Податкового кодексу передбачав доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею 166-14, згідно якої "незаконна відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію або висунення нею будь-яких передумов такого прийняття (включаючи зміну показників, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетного відшкодування, незаконне збільшення податкових зобов'язань тощо) тягне за собою накладання штрафу на посадових осіб від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян". Тобто від 340 до 680 грн., але держава вирішила грати в одні ворота... Таким чином залишається лише скаржитися на працівників ДПІ, які не приймають звітів, але штрафувати їх точно не будуть, а вас - можуть.
Віталій МОСЕЙЧУК ХВОРОБА ВСІХ ПОСАДОВИХ ОСІБ ПІДПРИЄМСТВА НЕ ЗВІЛЬНЯЄ ПІДПРИЄМСТВО ВІД ШТРАФУ ЗА НЕПОДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ Коментар до Податкового кодексу України – найбільший серед всіх коментарів кодексів Податковий кодекс не визначає вичерпний перелік податків та зборів, а тому він не є кодексом Скачати Податковий кодекс України непросто, але тут можна це зробити
Податковий кодекс розглядається з грубими порушеннями Регламенту Верховної Ради
Проект Податкового кодексу передбачає податкові допити
____________ Постійна адреса статті
в Інтернеті:
http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax/4_135.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|