Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XXI. МАРАЗМИ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ

ОДНИМ ІЗ КРИТЕРІЇВ ВІДБОРУ СТРАХУВАЛЬНИКІВ ДЛЯ ПЛАНОВИХ ПЕРЕВІРОК ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ  Є НАЯВНІСТЬ ЗНАЧНИХ СУМ НЕСПЛАЧЕНИХ ПЛАТЕЖІВ, СТРОК СПЛАТИ ЯКИХ НЕ НАСТАВ

Законом України від 21.10.2004 р. №2103-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати" (див. “Документи для роботи” №46/2004) передбачено, що оплата праці працівників підприємства здійснюється з 9 листопада 2004 року (день набуття чинності цим Законом) в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються підприємством після виконання зобов'язань щодо оплати праці. Крім того прикінцевими положеннями цього Закону передбачено, що Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Оскільки сплата страхових внесків здійснюється, як правило, одночасно із виплатою заробітної плати, нагромадження невиплат останньої призводить до нагромадження несплачених нарахованих страхових внесків, щоправда строк їхньої сплати все одно не настає.

Однак підпункт 1.4.3 Порядку здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати страхувальниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві  передбачає в якості одного з критеріїв внесення страхувальників до планів-графіків перевірок наявність значних сум несплачених платежів, строк сплати яких не настав (графа 31 Розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України). Про це ще нагадує Фонд в своєму Листі від 01.01.2005 р. №01-215.

Що робити.

  1. Наявність значних сум несплачених платежів, строк сплати яких не настав є підставою для проведення планових, а не позапланових перевірок Фонду соцстраху з нещасних випадків. Натомість Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та щодо безробіття такими проблемами не переймаються. Адже примусити сплачувати вчасно заробітну плату може лише суд за позовами робітників або при накладенні адміністративних чи кримінальних санкцій - статті 41 Кодексу про адміністративні правопорушення або статті 175 Кримінального кодексу. А тому позапланова перевірка фондами не може привести до збільшення надходжень страхових внесків. Тут потрібно втручання власне робітників, профспілок, прокуратури, Держнаглядпраці та судів.
  2. Фонд соцстраху з нещасних випадків не визначає конкретно, які суми є для нього “значними”. Ці суми можуть залежати від конкретних регіонів, адже середній рівень оплати праці між регіонами може відрізнятися в рази, крім того ставки страхових внесків щодо соціального страхування від нещасного випадку диференційовано в залежності від виду діяльності страховиків. Але, як правило, така “заборгованість” має перевищувати 1000-3000 грн.

Віталій МОСЕЙЧУК

ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
Лист

від 01.01.2005 р. №01-215

Виконавча дирекція Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі — Фонд), згідно з рекомендаціями Міністерства праці та соціальної політики України щодо здійснення робочими органами виконавчої дирекції Фонду перевірок підприємств, де є заборгованість з виплати заробітної плати у першочерговому порядку, повідомляє.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати» від 21.10.2004 року №2103-IV внесено доповнення до статті 97 Кодексу законів про працю України такого змісту: «Оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються власником або уповноваженим ним органом після виконання зобов'язань щодо оплати праці», а частину 3 статті 15 Закону України «Про оплату праці» викладено в такій редакції: «Оплата праці працівників здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються підприємством після виконання зобов'язань щодо оплати праці». Відповідно до частини 13 статті 47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» робочі органи виконавчої дирекції Фонду мають право проводити в порядку, визначеному законодавством України, планові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господарської діяльності страхувальників щодо нарахування, своєчасності і повноти сплати та цивільного використання коштів на страхування від нещасного випадку (далі — перевірка).

Згідно з підпунктом 1.4.3 пункту 1.4 Порядку здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати страхувальниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, інших платежів до Фонду та цільовим використанням коштів, затвердженого постановою правління Фонду від 17.10.2003 року №68, при складанні планів-графіків перевірок одним із критеріїв відбору страхувальників для перевірок є наявність значних сум несплачених платежів, строк сплати яких не настав.

У зв'язку із зазначеними змінами у законодавчих актах України щодо забезпечення своєчасності виплати заробітної плати та з метою вдосконалення роботи робочих органів виконавчої дирекції Фонду щодо здійснення перевірок страхувальників рекомендуємо проводити перевірки на підприємствах, де є недоїмка зі сплати страхових внесків та заборгованість з виплати заробітної плати у першочерговому порядку.

Просимо вищевикладене довести до відома та використання в роботі відділенням виконавчої дирекції Фонду.

 

Директор

В. КРОТ

                                     

ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 17 жовтня 2003 року N 68

Про затвердження Порядку здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати страхувальниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, інших платежів до Фонду та цільовим використанням коштів

Правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України постановляє:

1. Затвердити Порядок здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати страхувальниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, інших платежів до Фонду та цільовим використанням коштів (додається).

2. Доручити виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України вирішити до кінця поточного року питання розробки та впровадження доповнення програмного забезпечення для обробки даних та складання акта перевірки страхувальників у автоматизованому режимі.

 

Голова правління 

Г. Ольховець 

 

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України
від 17 жовтня 2003 р. N 68 


ПОРЯДОК
здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати страхувальниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, інших платежів до Фонду та цільовим використанням коштів

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено у відповідності до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23 вересня 1999 року N 1105-XIV (далі - Закон N 1105-XIV), Закону України "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 22 лютого 2001 року N 2272-III (далі - Закон N 2272-III), постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2000 року N 1423 "Про затвердження Порядку визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання" (далі - Порядок), Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Інструкція), затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд) від 20.04.2001 року N 12, та призначено для використання в службовому порядку працівниками робочих органів виконавчої дирекції Фонду при здійсненні контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати страхувальниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхування від нещасного випадку) та цільовим використанням коштів.

1.2. Відповідно до статті 47 Закону N 1105-XIV робочі органи виконавчої дирекції Фонду мають право проводити в порядку, визначеному законодавством України, планові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господарської діяльності страхувальників щодо нарахування, своєчасності і повноти сплати та цільового використання коштів на страхування від нещасного випадку (далі - перевірка).

1.3. Плановою виїзною перевіркою вважається перевірка дотримання страхувальником законодавства про страхування від нещасного випадку, яка проводиться за місцем знаходження страхувальника і передбачена в планах-графіках перевірок відповідно до плану роботи робочого органу виконавчої дирекції Фонду.

1.4. При складанні планів-графіків перевірок враховуються такі критерії відбору страхувальників для перевірок:

1.4.1. періодичність перевірки - не частіше одного разу на рік;

1.4.2. значні зміни сум нарахувань та перерахувань страхових внесків;

1.4.3. значні суми несплачених платежів, строк сплати яких не настав;

1.4.4. значні витрати по страхуванню від нещасного випадку;

1.4.5. виявлені недостовірності даних, заявлених у Розрахункових відомостях про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Розрахункова відомість) тощо.

1.5. При проведенні планової виїзної перевірки страхувальника йому не пізніше, ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки направляється повідомлення робочого органу виконавчої дирекції Фонду із зазначенням дати її проведення (додаток 1).

В окремих випадках може бути проведена перевірка без завчасного попередження страхувальника за взаємною згодою сторін.

1.6. Позаплановою перевіркою вважається перевірка страхувальника, що не передбачена в планах-графіках перевірок робочого органу виконавчої дирекції Фонду і проводиться за наявності однієї з таких обставин:

1.6.1. за наслідками зустрічних перевірок виявлено факти, які свідчать про порушення страхувальником норм законодавства про страхування від нещасного випадку;

1.6.2. страхувальником не подано в установлений строк Розрахункову відомість;

1.6.3. виявлено недостовірність даних, заявлених у Розрахунковій відомості;

1.6.4. при використанні страхових коштів не за призначенням;

1.6.5. страхувальник подав заяву на отримання коштів для відшкодування витрат шляхом перерахування коштів на його рахунок або подав листа з проханням провести перевірку, а також у разі реорганізації, зміни місця знаходження, ліквідації, при знятті з обліку страхувальника або початку процедури банкрутства тощо;

1.6.6. страхувальник подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства про страхування від нещасного випадку посадовими особами робочого органу виконавчої дирекції Фонду під час проведення планової чи позапланової перевірки;

1.6.7. у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини зі страхувальником, і якщо страхувальник не дає пояснення та документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит робочого органу виконавчої дирекції Фонду протягом трьох робочих днів від дня отримання запиту.

1.7. Обмеження в термінах і підставах проведення перевірок не поширюються на перевірки, що проводяться по особистому проханню платника, або перевірки, що проводяться відповідно до кримінально-процесуального законодавства.

1.8. Для проведення перевірки працівнику, який буде здійснювати перевірку, робочим органом виконавчої дирекції Фонду видається посвідчення на право проведення перевірки (додаток 2) за підписом начальника робочого органу виконавчої дирекції Фонду, завіреного печаткою із зображенням Державного Герба України і зареєстрованого в журналі обліку таких посвідчень (додаток 3).

1.9. Працівникам робочих органів виконавчої дирекції Фонду на об'єкті, що перевіряється, за рахунок страхувальника надається місце для роботи, можливість користуватися зв'язком.

1.10. При проведенні перевірок працівники робочих органів виконавчої дирекції Фонду зобов'язані забезпечувати дотримання службової і комерційної таємниці, яка їм стала відома під час перевірки.

1.11. Комерційна таємниця - склад і обсяг відомостей, що визначені страхувальником відповідно до частини 1 статті 30 Закону України "Про підприємства в Україні" та постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.93 року N 611 "Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці".

Не є комерційною таємницею установчі документи, документи, що дозволяють займатися господарською діяльністю, інформація за всіма встановленими формами державної звітності, дані, необхідні для перевірки обчислення і сплати податків (інших обов'язкових платежів) та документи про їх сплату й платоспроможність страхувальника.

Працівник, який проводить перевірку, має право запитати в страхувальника перелік і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, та порядок їх захисту і зобов'язаний дотримуватися його. Зокрема, не запитувати в посадових осіб документи з відомостями, що містять комерційну таємницю, якщо вони не відносяться до переліку питань перевірки.

1.12. Службова таємниця - склад і обсяг відомостей, що є в розпорядженні працівників робочих органів виконавчої дирекції Фонду стосовно страхувальника, що необхідні для якісного проведення перевірки і які з цієї причини на певний період не підлягають зовнішньому чи внутрішньому розголошенню.

Службовими таємницями, зокрема, є:

1.12.1. факти виявлених під час проведення перевірок порушень, зловживань до їх повного документального підтвердження й закріплення в актах;

1.12.2. надані правоохоронними органами оперативні та інші відомості щодо діяльності страхувальника (про вчинення порушень, зловживань посадових осіб), подані посадовими особами письмові пояснення;

1.12.3. конкретні пояснення посадових осіб щодо виявлених фактів зловживань, крадіжок тощо;

1.12.4. документи, що становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію (доповідні записки, листування між підрозділами, матеріали правління тощо);

1.12.5. інформація банківських і фінансових установ та інших організацій, де зазначені відомості проходять як службова таємниця;

1.12.6. чернетки матеріалів ревізій і перевірок.

1.13. Облік періодичності та результатів перевірок, що проводяться уповноваженими працівниками робочих органів виконавчої дирекції Фонду, здійснюється у відповідному журналі (додаток 4).

1.14. Для проведення перевірок в залежності від штатної чисельності найманих працівників у страхувальника, рекомендований термін проведення перевірки становить:

- від 1 до 50 найманих працівників: 8 - 24 робочі години;

- від 51 до 100 найманих працівників: 24 - 42 робочих годин;

- від 101 до 500 найманих працівників: 42 - 80 робочих годин;

- від 501 до 1000 найманих працівників: 80 - 120 робочих годин;

- понад 1000 найманих працівників: 120 - 200 робочих годин.

2. Підготовка та вимоги до порядку проведення документальної перевірки

2.1. Перевірці підлягають документи за період з моменту проведення останньої перевірки. В разі необхідності перевіряються документи за поточний та минулі роки без застосування строку давності (починаючи з 1 квітня 2001 року).

2.2. Починаючи перевірку, необхідно розглянути попередній акт перевірки, звернувши увагу на усунення раніше встановлених порушень і зауважень, зафіксованих у ньому.

2.3. При перевірці слід ознайомитися зі штатним розписом, з положеннями, інструкціями, наказами, розпорядженнями, колективним договором та іншими рішеннями з питань організації оплати праці, виплати заробітної плати, премій, матеріальної допомоги та інших винагород.

2.4. Перевірка правильності нарахування страхових внесків до Фонду проводиться суцільним методом шляхом аналізу первинних бухгалтерських документів, звірки їх з записами в регістрах бухгалтерського обліку.

2.5. При перевірці використовуються дані розділу 2 державної статистичної звітності за формою N 1-підприємництво (річна), затвердженої наказом Держкомстату України від 27.07.2001 року N 339 (далі - державна статистична звітність за формою N 1), бухгалтерські документи про нарахування заробітної плати та інших виплат, платіжні доручення про перерахування внесків та інших платежів на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду, розрахунки повноти нарахування страхових внесків, виписки банківських установ про рух коштів на розрахункових рахунках страхувальника та Розрахункові відомості за період, що підлягає перевірці.

2. 6. Разом з тим перевіряються:

2.6.1. правильність даних щодо основного виду діяльності для перевірки правильності встановлення страхового тарифу;

2.6.2. повнота нарахування та своєчасність перерахування страхових внесків;

2.6.3. наявність та причини виникнення недоїмки та несплачених платежів за страховими внесками, строк сплати яких не настав та іншими платежами до Фонду;

2.6.4. нарахування пені за несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду та сплата штрафних санкцій, передбачених законодавством;

2.6.5. правильність визначення та цільове використання коштів Фонду на проведення відповідних страхових виплат в зв'язку із нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням;

2.6.6. правильність складання Розрахункових відомостей та своєчасність їх подання до робочих органів виконавчої дирекції Фонду;

2.6.7. правомірність надходження на рахунки страхувальника і використання страхувальником коштів Фонду, які надійшли від робочих органів виконавчої дирекції Фонду.

3. Платники страхових внесків

3.1. Платники страхових внесків до Фонду визначені в статтях 6, 7, 10 Закону N 1105-XIV та пункті 2 Інструкції.

4. Визначення страхового тарифу

4.1. Під час документального проведення перевірки слід перевірити правильність наданих страхувальником відомостей у заяві про реєстрацію щодо основного виду діяльності.

4.2. Якщо страхувальник проводить свою діяльність у кількох галузях економіки, підприємство відноситься до тієї з них, що має найбільшу питому вагу в загальному обсязі робіт (послуг).

Основним видом діяльності для підприємства є вид діяльності, який за підсумками минулого року має найбільшу питому вагу в загальному обсязі робіт (послуг).

4.3. Вид діяльності, який заявлений страхувальником як основний, перевіряється на підставі даних розділу 2 державної статистичної звітності за формою N 1 за відповідний минулий рік.

4.4. Віднесення страхувальника до класу професійного ризику виробництва здійснюється згідно з додатком до Порядку "Класифікація галузей економіки та видів робіт за професійним ризиком виробництва".

4.5. З 01.05.2003 року страхувальники, яким визначено страховий тариф відповідно до статті 2 Закону України N 2272-III, сплачують страхові внески за встановленим тарифом, якщо обсяг робіт (послуг) за вказаними галузями економіки перевищує 50 відсотків загальних обсягів їх робіт (послуг).

4.6. До бюджетних установ, на яких поширюється дія статті 4 Закону України N 2272-III, відносяться страхувальники, які визначаються відповідно до пункту 6 статті 2 Бюджетного кодексу України, згідно з яким бюджетна установа - орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими.

4.7. При перевірці страхувальників, яким визначено страховий тариф відповідно до статті 5 Закону України N 2272-III, перевіряється достовірність відомостей, наданих робочим органам виконавчої дирекції Фонду щодо чисельності та фонду оплати праці інвалідів.

4.8. Якщо за результатами перевірки страхувальник не підпадає під дію статей 2, 4, 5 Закону України N 2272-III, визначення страхового тарифу відбувається на загальних засадах.

4.9. Результати перевірки викладаються в акті за встановленою формою (додаток 5).

5. Розміри страхових внесків та строки їх сплати

5.1. Згідно з Інструкцією сума страхових внесків до Фонду розраховується відповідно до страхового тарифу, встановленого Законом України N 2272-III, виходячи з класу професійного ризику галузі (підгалузі) національн ої економіки, виду економічної діяльності, до якого віднесено страхувальника відповідно до Порядку.

5.2. При встановленні страхувальнику знижки або надбавки до страхового тарифу сума страхового внеску, яка підлягає сплаті, визначається з урахуванням встановленої знижки (надбавки) (Законом України від 03.04.2003 року N 660-IV застосування знижок або надбавок до страхового тарифу призупинено до 01.01.2005 року).

5.3. Розміри страхових внесків страхувальників обчислюються згідно з пунктом 4.10 Інструкції.

5.4. Страхові внески нараховуються в межах граничної суми заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2001 року N 225 "Про максимальну величину фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподаткованого доходу (прибутку), сукупного оподаткованого доходу (граничну суму заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів".

5.5. Строк сплати нарахованих страхових внесків та інших платежів визначений пунктом 4.12 Інструкції.

5.6. День сплати страхових внесків визначається відповідно до пункту 5.3 Інструкції.

6. Витрати на оплату праці найманих працівників (база нарахування)

6.1. Витрати на оплату праці найманих працівників, на які нараховуються страхові внески, визначаються відповідно до частини третьої статті 47 Закону N 1105-XIV, статті 2 Закону України "Про оплату праці" від 24.03.95 року N 108/95-ВР, пунктів 1 та 2 статті 5 Декрету Кабінету Міністрів "Про прибутковий податок з громадян" від 26 грудня 1992 року N 13-92, Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Міністерства статистики України від 11.12.95 року N 323, зареєстрованої в Міністерстві юстиції 21 грудня 1995 року за N 465/1001, та Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21.04.93 року N 12, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 9 червня 1993 року за N 64.

7. Порядок нарахування пені

7.1. Відповідно до статті 52 Закону N 1105-XIV та пункту 5 Інструкції не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, визначеному законодавством, з нарахуванням пені.

7.2. Пеня нараховується з сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.

7.3. Порядок та строк сплати недоїмки визначається згідно з пунктом 5 Інструкції.

Умовний приклад розрахунку:

Підприємство сплачує недоїмку у сумі 200 грн., яка існувала з 21.05.2002 року до 25.05.2002 року, що включно становить 5 днів.

На момент сплати недоїмки станом на 25.05.2002 року облікова ставка НБУ дорівнювала 7 %.

Розрахунок одноденного розміру пені:

Ставка НБУ 

7 % 

Кількість днів в поточному році (не високосний рік) 

365 

Відсотки від ставки НБУ, встановлені для розрахунку розміру пені  

120 

Розрахунок ставки для визначення одноденного розміру пені
(7 х 120 : 100 : 365) 

0,02 % 

Сума недоїмки  

200 грн. 

Сума пені за один день прострочення становить (200 х 0,02 %) 

0,04 грн. 

Сума пені, яку необхідно сплатити (0,04 х 5 днів) 

0,20 грн. 


8. Витрати по соціальному страхуванню від нещасного випадку в рахунок страхових внесків

8.1. Порядок здійснення витрат на виплату допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності, на страхову виплату потерпілому в розмірі його середньомісячного заробітку при тимчасовому переведенні його на легшу роботу, а також витрат на поховання у разі смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання визначається у відповідності до пунктів 2, 6 та 10 Порядку призначення та здійснення страхових виплат потерпілим (членам їх сімей), затвердженого постановою правління Фонду від 31.01.2002 року N 7. Порядок сплати страхових внесків та зарахування страхувальниками витрат по соціальному страхуванню від нещасного випадку в рахунок страхових внесків визначається згідно з пунктами 4.11 та 6.4 Інструкції. Відображення зарахованих в рахунок страхових внесків витрат в розрахункових відомостях здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій по заповненню розрахункової відомості про нарахування, перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затверджених наказом виконавчої дирекції Фонду від 20.09.2001 року N 117.

8.2. Відповідно до пункту 6.6 Інструкції, якщо витрати, оплачені страхувальником за звітний період, перевищують нараховану суму страхових внесків, то різниця між сумою витрат і сумою страхових внесків зараховується в рахунок сплати наступного періоду.

8.3. Згідно з абзацом першим пункту 6.7 Інструкції відшкодування страхувальнику суми перевищення витрат над сумою страхових внесків у випадках, коли належна сума страхових виплат не покриває витрат, може проводитись і до одержання Розрахункової відомості на підставі довідки-розрахунку, підписаної керівником і головним бухгалтером страхувальника.

8.4. Згідно з пунктом 2 статті 7 Закону України N 2272-III Фонд сплачує страхові виплати та надає соціальні послуги працівникам (членам їх сімей), які потерпіли на виробництві до 1 квітня 2001 року, з того часу, коли відповідні підприємства передали в установленому порядку Фонду документи, що підтверджують право цих працівників (членів їх сімей) на такі страхові виплати та соціальні послуги, або коли таке право встановлено в судовому порядку.

Потерпілі, документи яких не передані до Фонду, продовжують отримувати належні виплати та соціальні послуги від свого роботодавця, Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування України. При цьому кошти, виплачені потерпілому страхувальником, зараховуються Фондом у рахунок його страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а між страховиками з інших видів страхування і Фондом в подальшому відбуваються відповідні розрахунки.

8.5. За документами, що підтверджують право на страхові виплати, визначаються і підраховуються щомісячні витрати, які необхідно віднести за рахунок коштів Фонду. Ці витрати звіряються з фактично виплаченими сумами за окремими відомостями або касовими документами і відображаються по дебету рахунка 661 "Розрахунки із заробітної плати" і кредиту рахунка 654 "Розрахунки за страхуванням".

8.6. В рахунок страхових внесків враховуються витрати страхувальника по страхуванню від нещасного випадку, які виплачені потерпілим, особові справи яких передані робочим органам виконавчої дирекції Фонду згідно з актом прийняття-передачі особових справ потерпілих на виробництві (додаток 3 до Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право застрахованого або членів його сім'ї на страхову виплату, затвердженої постановою правління Фонду від 20.04.2001 року N 10).

8.7. Відповідно до пункту 3 постанови правління Фонду від 28.05.2002 року N 26 "Про перерахування сум щомісячних страхових виплат потерпілим (членам їх сімей) з 1 березня 2002 року, які продовжують отримувати страхові виплати від роботодавця" кошти, виплачені потерпілим (членам їх сімей) страхувальником зараховуються Фондом в рахунок його страхових внесків на страхування від нещасного випадку тільки по особових справах, що відповідають вимогам Інструкції про порядок передачі виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документів, що підтверджують право застрахованого або членів його сім'ї на страхову виплату, затвердженої постановою правління Фонду від 20.04.2001 року N 10.

9. Порядок обчислення середньої заробітної плати

9.1. Середньомісячна заробітна плата для розрахунку розміру допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності обчислюється згідно з Порядком обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року N 1266, та постановою правління Фонду від 01.11.2001 року N 43 "Про затвердження Положення про обчислення середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".

10. Документальне проведення перевірки

10.1. При проведенні перевірки правильності та повноти нарахування страхових внесків використовуються такі документи бухгалтерського обліку та звітності: книга "Журнал-головна", відомості нарахування заробітної плати, особові рахунки (картки) працюючих, зведена відомість нарахування заробітної плати, розрахунки по касі та документи, які є підставою для виплати заробітної плати, відомості видачі в рахунок заробітної плати товарів (продукції), касові ордери та інші документи. При необхідності - договори цивільно-правового характеру, накази на видачу матеріальної допомоги, премій.

10.2. Під час проведення документальної перевірки загального фонду оплати праці, всіх видів виплат премій, винагород, допомоги та часткової виплати заробітної плати натурою, надання послуг, на які нараховуються страхові внески, доцільно використати статистичну звітність "Звіт з праці", який складається щомісячно та в якому відображені в загальній сумі всі виплати, проведені платником в звітному періоді.

10.3. Підсумкова сума нарахованої заробітної плати по зведеній відомості звіряється з записами в книзі "Журнал-головна" і повинна відповідати обороту по кредиту рахунка 661 "Розрахунки із заробітної плати". Фактично встановлений фонд оплати праці, на який нараховуються страхові внески, порівнюють зі звітними даними Розрахункової відомості і визначають відхилення.

10.4. Перевірці підлягають необхідні касові документи. Цією перевіркою виявляються випадки, коли платники, минаючи зведені відомості про нарахування заробітної плати, проводять безпосередньо через касу виплати премій, допомог та інші виплати, які складаються за окремими відомостями або видатковими касовими ордерами у міжрозрахунковий період.

10.5. Перевіряється повнота та своєчасність перерахування сум до Фонду. Ці суми звіряються по дебету рахунка 654 "Розрахунки за страхуванням" з даними Розрахункової відомості (рядок 22).

10.6. Для перевірки своєчасності сплати страхових внесків використовуються також касові та чекові книжки, платіжні доручення, виписки банку, відповідні журнал-ордери. В ході перевірки по касових та чекових книжках встановлюються строки отримання коштів на виплату заробітної плати, суми таких коштів та період, за який виплачується заробітна плата.

10.7. Дата отримання коштів на виплату заробітної плати звіряється з відповідними документами (платіж ними дорученнями) про надходження сум страхових внесків до Фонду, а також встановлюється пропорційність перерахування страхових внесків до Фонду, якщо страхувальник не має коштів для виплати заробітної плати в повному обсязі. При цьому слід звернути увагу на дату, проставлену штампом на виписках банку, при перерахуванні коштів, і звірити з датою їх надходження до Фонду.

10.8. Відповідно до частини третьої статті 49 Закону N 1105-XIV у разі несвоєчасного зарахування або перерахування на рахунки Фонду з вини установ банків страхових зборів, пені, штрафів та інших фінансових санкцій ними сплачується пеня за кожний день прострочення платежу у розмірі подвійної річної облікової ставки Національного банку України.

11. Оформлення результатів перевірки

11.1. Відповідно до абзацу першого пункту 8.5 Інструкції за результатами перевірки складається акт у трьох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, та керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один з примірників акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника.

До акта перевірки додаються належні додатки, які підписуються працівником, який здійснював перевірку та головним бухгалтером.

11.2. Кінцевою датою підписання акта є останній день проведення перевірки, зазначений у посвідченні на її проведення.

11.3. Акт повинен мати нумерацію сторінок, в ньому не допускаються помарки, підчистки та інші виправлення.

За наявності заперечень чи зауважень до змісту акта з боку страхувальника його керівник і головний бухгалтер підписують акт із зауваженнями. Зауваження викладаються у письмовій формі та подаються до розгляду у встановленому порядку робочому органу виконавчої дирекції Фонду.

11.4. У разі відмови керівника та (або) головного бухгалтера страхувальника, що перевіряється, підписати акт, робиться в присутності свідків відповідний запис на останній сторінці акта особою, яка здійснює перевірку.

11.5. Якщо вказана особа відмовляється від одержання акта, про це також робиться відповідний запис на останній сторінці акта особою, яка здійснює перевірку, і акт не пізніше наступного дня направляється робочим органом виконавчої дирекції Фонду страхувальнику по пошті листом з повідомленням про одержання.

11.6. Дані про страхувальника в акті перевірки заповнюються на підставі документів, що подаються ним при реєстрації (перереєстрації), які зберігаються в обліковій справі страхувальника.

11.7. В акті зазначається, за який період проведено перевірку, які виявлено порушення в нарахуванні та сплаті страхових внесків і пені, при визначенні страхового тарифу, при обчисленні та виплаті допомоги в зв'язку з тимчасовою непрацездатністю з посиланням на закони та інші нормативно-правові акти, вимоги яких порушено страхувальником. Слід відображати суми додатково нарахованих страхових внесків і пені та суми страхових витрат, які приймаються до зарахування в рахунок страхових внесків.

11.8. Суми коштів Фонду, які використані страхувальником не за цільовим призначенням, не приймаються до зарахування в рахунок страхових внесків, вважаються недоїмкою і стягуються зі страхувальника в установленому порядку.

11.9. Результати перевірок в частині донарахування сум страхових внесків, нарахованої пені, не прийнятих до заліку витрат заносяться у відповідні рядки Розрахункової відомості у звітному періоді.

11.10. Суми донарахованих страхових внесків, пені та штрафів згідно з пунктом 8.6 Інструкції сплачуються до Фонду страхувальниками у десятиденний термін з дня складання акта перевірки окремим платіжним дорученням, в рядку призначення платежу вказується дата перевірки, номер акта і період.

11.11. Відповідно до пункту 8.7 Інструкції сума додатково нарахованих страхових внесків за матеріалами перевірки у випадку їх несплати в установлений строк стягується у судовому порядку (порядку, передбаченому законодавс твом).

11.12. Акт перевірки страхувальника має бути зареєстрований у спеціальному журналі обліку перевірок у робочому органі виконавчої дирекції Фонду. Журнал має бути пронумерований, прошнурований, підписаний керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду і скріплений печаткою робочого органу виконавчої дирекції Фонду із зображенням Державного Герба України.

11.13. Порядок заповнення таблиці акта перевірки:

В графі 1, починаючи з 01.04.2001 року (або з дати, по яку проводилась остання перевірка), в порядку хронології проставляються рік та місяці, які підлягають перевірці. У розділі "Фонд оплати праці (ФОП), на який нараховується страховий внесок" в графу 2 проставляється фактично встановлений фонд оплати праці, на який нараховується страховий внесок, в графі 4 визначається відхилення (графа 2 - графа 3). Встановлені відхилення в графі 4 зазначаються в тексті акта "Причини відхилення по ФОП".

Для заповнення розділу "Нараховано страхових внесків за тарифом" при перевірці необхідно встановити правильність віднесення страхувальника до відповідного класу ризику, виду діяльності, для чого визначається найбільша питома вага в загальному обсязі робіт (послуг) згідно річних статистичних звітів страхувальників.

Графа 5 = графа 2 х на встановлений тариф.

У графах 3, 6, 9, 12, 15 дані проставляються з Розрахункової відомості.

Графа 7 = графа 5 - графа 6, результат відображається в тексті акта "Причини відхилень по страхових внесках".

Для заповнення граф 8, 11 за даними перевірки у розділах "Зараховано витрат по соціальному страхуванню" та "Фактично виплачено по соціальному страхуванню" визначається правильність нарахування по лікарняних листах за фактами травматизму, виплат на поховання в разі смерті потерпілого та інших виплат, що входять до витрат страхування від нещасного випадку, які віднесено у розділ 7.1 Розрахункової відомості.

Графа 10 = графа 8 - графа 9.

Графа 13 = графа 11 - графа 12.

Виявлені розбіжності по витратах відображаються в тексті акта "Причини відхилень по витратах".

У розділі "Належить до сплати":

Графа 14 = графа 5 - графа 8.

Графа 15 = графа 6 - графа 9.

Графа 16 = графа 14 - графа 15.

11.14. Заповнення "Співставлення" (додатка 2 до акта перевірки):

У розділі "Належить до сплати" в графі 1 проставляється дата виплати заробітної плати готівкою або часткової виплати заробітної плати натурою, в графі 2 - сума страхових внесків, що повинен був перерахувати до Фонду страхувальник (пропорційно до суми виплаченої заробітної плати).

У розділі "Фактично сплачено" графи 3 - дата фактично сплачених внесків у розрізі днів перевірки місяця та в графі 4 - їх сума з урахуванням сум по соціальному страхуванню.

Графа 5 = графа 2 - графа 4 - результат розрахунку по страхових внесках на день перевірки (недоплата страхових внесків - від'ємний результат).

Графа 6 = графа 2 - графа 4 - результат розрахунку по страхових внесках на день перевірки (переплата страхових внесків - позитивний результат).

У графі 7 - співставлення своєчасності перерахування внесків у кількості днів (проставляється кількість календарних днів прострочки). Кількістю днів прострочки являється період між датою видачі заробітної плати та датою сплати страхових внесків до Фонду.

Коли дні виплати заробітної плати не співпадають з фактичними днями перерахування страхових внесків до Фонду, за кожний день прострочки платежу нараховується пеня в установленому порядку. Для випадків переплати страхових внесків графа 7 не заповнюється.

Графа 8 - 120 % ставки НБУ на день сплати недоїмки.

Графа 9 - розрахований щоденний розмір пені.

Графа 10 - нарахована пеня за відповідну кількість прострочених днів.

По кожній графі акта перевірк и та "Співставлення" підводиться підсумок. Підсумкові значення акта перевірки та "Співставлення" повинні співпадати. Так, коли страхувальник не має заборгованості із виплати заробітної плати, графа 2 "Співставлення" дорівнює графі 5 акта перевірки.

11.15. За результатами перевірок робочими органами виконавчої дирекції Фонду в АРК, областях, містах Києві та Севастополі щоквартально складається Звіт про результати перевірок платників страхових внесків (додаток 6) та Інформація про кількість страхувальників, які мають недоїмку зі сплати страхових внесків та розмір погашення недоїмки (додаток 7), що подаються в установленому порядку до управлінь виконавчої дирекції Фонду в АРК, областях, містах Києві та Севастополі, які в термін, не пізніше 10 робочих днів після закінчення строку подання Розрахункової відомості страхувальниками подають зведені дані до центрального апарату виконавчої дирекції Фонду.

 

ПОГОДЖЕНО: 

  

Директор департаменту політики
державного страхування
Міністерства праці та
соціальної політики України 

 
 
 
О. П. Скрипник 

____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/strax_nechast/21_5.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"