Страхування транспортних засобів віком понад 2 роки відшкодовує експертну вартість нових запчастин з амортизацією, а не реальні витратиЗа 2009 рік заявлені виплати за обов'язковим страхуванням цивільно-правової відповідальності, сума яких перевищує 25,5 тис. грн., становить понад 6,5% від загальної кількості заявлених збитків. На "девальвацію" "автоцивілки" вплинула і жорсткість системи штрафів за порушення правил дорожнього руху. "Більшість водіїв зараз намагаються вирішувати питання "полюбовно", без залучення ДАІ, оскільки в більшості випадків винуватець ДТП ризикує втратити права. У результаті йде зростання великих збитків Тому страхові компанії використовують всі можливості, щоб не оплачувати збитки повністю. Відповідно до законодавства, виплата за обов'язковим страхуванням автовідповідальності проводиться з урахуванням амортизації автомобілів при терміні експлуатації понад 2 роки (у деяких СК зношування авто вже в перший рік експлуатації може досягати 20%, до п'ятого воно досягає 60% вартості), безумовної франшизи (510 грн.) і розраховується відповідно до експертної оцінки. Відповідно до пунктів 7.24-7.25 Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів (затверджена Наказом Мін'юсту та Фонду держмайна від 24.11.2003 р. № 142/5/2092, зареєстровано у Мін’юсті України 24.11.2003 за № 1074/8395) ринкова вартість окремої складової враховує її комплектність і фактичний технічний стан, умови, у яких вона експлуатувалася (зберігалася), особливості кон’юнктури ринку регіону. Ринкова вартість складової ДТЗ з урахуванням коефіцієнта фізичного зносу визначається за формулою Ссз = Цс х (1 - Ез), (12)
де Ссз - вартість складової ДТЗ з урахуванням коефіцієнта фізичного зносу, грн.; Цс — ціна нової складової, грн.; Ез — коефіцієнт фізичного зносу. Коефіцієнт фізичного зносу Ез розраховується за формулою С Ез = 1 - --- (13) Цн
Значення Ез для нових складових та для складових ДТЗ, строк експлуатації яких не перевищує двох років, приймається таким, що дорівнює нулю, за винятком: а) якщо ДТЗ експлуатуються в інтенсивному режимі (фактичний пробіг щонайменше вдвічі більший за нормативний); б) якщо ДТЗ раніше був перефарбований зовні; в) якщо складові мають сліди попередніх аварій, відновлювального ремонту або корозійні зруйнування. Значення процента фізичного зносу, який підлягає усуненню, не може перевищувати 0,7. Для складових ДТЗ іноземного виробництва зі строком експлуатації понад 12 років значення Ез приймається рівним 0,7. Крім того вартість запчастин беруть за експертними оцінками. Тому власники нових іномарок, що знаходяться на гарантійному обслуговуванні, найчастіше доплачують за ремонт свої кревні, згодом стягуючи "перевитрату" з винуватця. Але навіть із урахуванням таких вивертів розміри виплат за "автоцивілкою" все частіше виходять за межі "дозволеного". Втім, деякі компанії сьогодні намагаються пропонувати клієнтам покриття, максимально наближені за умовами до полісів КАСКО - з виплатами за рахунком СТО і без урахування зношування автомобіля. Правда, тариф при цьому зростає як мінімум на 50%. Але за наказом Мін’юсту та Фонду держмайна від 24.07.2009 р. N 1335/5/1159 (чинний з 15 серпня 2009 року) цей маразм дещо виправлено (Методику товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів викладено в новій редакції). Відповідно до 7.38 Методики значення коефіціенту зносу приймається таким, що дорівнює нулю для нових складників та для складників КТЗ, строк експлуатації яких не перевищує: 5 років — для легкових КТЗ виробництва країн СНД; 7 років — для інших легкових КТЗ; 3 роки — для вантажних КТЗ, причепів, напівпричепів та автобусів виробництва країн СНД; 4 роки — для інших вантажних КТЗ, причепів, напівпричепів та автобусів; 5 років — для мототехніки. Таким чином тепер навіть 6-ти річний імпортне авто можна відремонтувати за реальними цінами на нові запчастини. Віталій МОСЕЙЧУК ___________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/strax/16_15.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|