Україна є космічною державою, яка не має жодного національного супутника зв'язкуУкраїна є космічною державою. У нас є ракети-носії, є власні супутники, але ось головного супутника-супутника зв’язку у нас чомусь нема. Про це можна дізнатися із Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2008-2012 роки, яку затверджено Законом України № 608-VI від 30.09.2008. І це при тому, що Імена таких українців, як С. Корольова, В. Глушко, В. Чаломея, Г. Лозино-Лозинського, М. Янгеля, М. Кибальчича та Ю. Кондратюка увійшли в історію не лише української, але і світової космонавтики. У Вікіпедії сказано, що космічний аппара́т «Січ-1» — це український штучний супутник призначений для спостереження поверхні Землі в інтересах господарської діяльності та проведення наукових експериментів по дослідженню іоносфери та магнітосфери. Запущений 31 серпня 1995 р. з космодрому «Плесецьк» (Росія) за допомогою ракетоносія «Циклон-3» разом з чилійським супутником зв'язку «Фасат Альфа». Аварійне розстикування супутників призвело до неможливості експлуатації останнього. Як бачимо, навіть Чилі запускає супутники зв’язку. Навіть КНДР заявляє, що збирається вивести у космос штучний супутник зв'язку всупереч думці західних аналітиків про підготовлювані на полігоні ракети далекого радіусу дії з військовою метою. «Наразі відбувається повномасштабна підготовка до пробного запуску супутника зв'язку «Кванменсон-2», - сказано в заяві, поширеній у вівторок Центральним телеграфним агентством Кореї (ЦТАК) (http://ua.glavred.info/archive/2009/02/24/064017-13.html).Чомусь при поділі майна СРСР Україні не дісталося 16% радянських супутників зв’язку, все перепало Росії. Січ-1М — супутник дистанційного зондування Землі. Призначений для одержання інформації одночасно в оптичному, інфрачервоному і мікрохвильовому діапазонах. Встановлений на космічному апараті «Січ-1М» комплекс дослідницької апаратури дозволяє вирішувати ряд практичних і наукових задач по дослідженню атмосфери і Світового океану, моніторингу гідрологічної і льодової обстановки, рослинних і ґрунтових покривів суші та ін. Ще не запущений супутник “Січ-2” буде провадити спостереження за Землею і може бути використаний в інтересах національної оборони і народного господарства. Петро ПАТЛАТИЙ P.S.
Первый украинский телекоммуникационный спутник "Лыбидь"
будет запущен в середине 2013 года. Об этом сообщают американские СМИ со ссылкой
на руководителя канадской компании MacDonald, Dettwiler and Associates Дэниела
Фридманна. Космічний супутник «Січ-2» пропрацював трохи більше року, хоча мав працювати 5 років
Україна входить до п’ятірки країн, лідерів із дослідження космосу, і має найнадійніший ракетоносій
Луноходы испытывались и управлялись из поселка в Крыму, но теперь там одни развалины и нет музея
Около Евпатории расположены три космические площадки, две из них рабочие
Первый в СССР пункт межпланетной связи был сооружен в Крыму на горе Кошка в районе Симеиза
"Сатану" придумали в Україні, але в нас їх немає
Перші російські приватні супутники вивела українська ракета-носій "Дніпро"
Тимошенко обещает Украине собственный спутник связи в 2011 годуУкраинский спутник связи будет запущен до 1 сентября 2011 года. Об этом 10 апреля 2009 года на пресс-конференции в Днепропетровске заявила Премьер-министр Украины Юлия Тимошенко. Как передает корреспондент ЛІГАБізнесІнформ, Ю.Тимошенко сообщила: "Мы отдельно остановились на том, что Украина, которая имеет сегодня очень и очень весомые технологии, не имеет своего спутника связи. А это и загрузка предприятий нашей ракетно-космической отрасли, и самое главное - это колоссальная экономия ресурсов государства, если у нас будет свой спутник связи". Ю.Тимошенко отметила, что в ходе сегодняшнего выездного заседания правительства были обсуждены вопросы привлечения мировых компаний, готовых быть соинвесторами этого проекта. По словам Премьера, в настоящее время четыре мировые компании высказали желание принять участие в финансировании украинского спутника связи. Однако Ю.Тимошенко пока не назвала, какие именно это компании. Она сообщила, что украинское правительство может предоставить гарантии в объеме 2 млрд.грн. на проект украинского спутника связи. Эти средства будут выделены из 37 млрд.грн., которые, согласно бюджету Украины на 2009 год, выделяются в качестве правительственных гарантий на поддержку высокотехнологических проектов. "Мы считаем, что именно в этот кризисный год мы таки добьемся прорыва в этом направлении", - подчеркнула Ю.Тимошенко. http://news.liga.net/news/N0914899.html
ЗАКОН УКРАЇНИ Про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2008-2012 роки Верховна Рада України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Затвердити Загальнодержавну цільову науково-технічну космічну програму України на 2008-2012 роки (додається). 2. Кабінету Міністрів України під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік передбачати виділення коштів для здійснення заходів, визначених Загальнодержавною цільовою науково-технічною космічною програмою України на 2008-2012 роки, виходячи з фінансових можливостей Державного бюджету України. 3. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. Голова Верховної Ради України А.ЯЦЕНЮК м. Київ, 30 вересня 2008 року N 608-VI ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України від 30 вересня 2008 року N 608-VI
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ЦIЛЬОВА науково-технічна космічна програма України на 2008-2012 роки ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА Сучасна космічна діяльність високорозвинутих держав спрямована на економічний та науково-технічний розвиток, розв’язання глобальних проблем людства, у тому числі проблем безпеки, і характеризується новими завданнями, зокрема щодо використання космічної техніки для забезпечення сталого розвитку. Такі тенденції сприяють активному пошуку Україною свого місця на космічному ринку, формуванню нової космічної політики, спрямованої на задоволення нагальних загальнодержавних потреб. Україна належить до космічних держав не тільки за характеристиками космічного потенціалу, а й за рівнем спроможності практично реалізувати сучасні космічні проекти, зокрема унікальний міжнародний проект “Морський старт”. Після відмови від ядерних озброєнь сучасні космічні технології є одним з небагатьох факторів, які визначають стратегічне місце держави та наявність засобів стримування. Доступ у космічний простір об’єктивно збільшує вагомість України у відносинах із стратегічними партнерами, процесах інтеграції в європейські структури. Провадження космічної діяльності є також інструментом реалізації активної регіональної політики, зокрема в налагодженні взаємовигідної співпраці з країнами Балтійсько-Чорноморського регіону. Специфіка сучасного стану космічної діяльності України полягає у значній невідповідності досягнутого рівня космічних технологій ефективності їх використання. У зв’язку з цим актуальним є розроблення якісно нової моделі провадження космічної діяльності відповідно до сучасних умов та національних інтересів, яка дасть змогу втілити в життя взаємозв’язані інноваційні рішення, узгодити питання, що виникли у зв’язку з багатофункціональністю космічної діяльності. Загальнодержавна цільова науково-технічна космічна програма України на 2008-2012 роки (далі — Програма) є четвертою космічною програмою незалежної України і третьою, затвердженою законом. Державним замовником Програми визначено Національне космічне агентство України. Виконання Державної космічної програми України на 1994-1997 роки, Загальнодержавної (Національної) космічної програми України на 1998-2002 роки та Загальнодержавної (Національної) космічної програми України на 2003-2007 роки сприяло розв’язанню невідкладних проблем розвитку космічної діяльності: збереженню наукового й виробничого потенціалу космічної галузі в інтересах національної економіки та безпеки, формуванню внутрішнього ринку космічних послуг, виходу на міжнародний космічний ринок із власною продукцією та послугами (у тому числі космічними ракетними комплексами та космічними апаратами), інтеграції України до міжнародної космічної спільноти. На сьогодні основні завдання зазначених програм виконані. МЕТА ПРОГРАМИ Метою Програми є забезпечення розвитку та ефективного використання космічного потенціалу України для розв’язання нагальних проблем у сфері безпеки держави, впровадження високих технологій, а також підвищення рівня науки і освіти. ШЛЯХИ I СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ Стратегія розвитку світової космонавтики та рівень космічного потенціалу України зумовили необхідність розроблення нової моделі провадження космічної діяльності України відповідно до сучасних вимог та з метою захисту національних інтересів. Використання такої моделі передбачає підпорядкування завдань космічних проектів цілям економічного, наукового та соціального розвитку держави. Космічна індустрія повинна функціонувати за законами національної економіки, при цьому критерієм її дієвості є соціально-економічні та науково-технічні результати. Для застосування нової моделі провадження космічної діяльності необхідно прийняти комплекс взаємозв’язаних інноваційних рішень, а також поглибити міжнародне співробітництво. Заходи щодо забезпечення розвитку космічної діяльності здійснюватимуться шляхом: реалізації цільових проектів, забезпечення безперервного надходження та ефективного використання інформації з космічних пристроїв шляхом створення постійно діючого угруповання космічних апаратів для спостереження Землі. Це дасть змогу забезпечити виконання конкретних завдань космічного моніторингу в інтересах національної економіки, безпеки та наукових досліджень, розширити участь України у міжнародних проектах; модернізації існуючих та розроблення перспективних ракет-носіїв, їх систем, а також космічних апаратів, розширення участі суб’єктів космічної діяльності України в комерційних космічних проектах; участі у виконанні перспективних наукових програм, реалізації найбільш актуальних і престижних міжнародних дослідницьких проектів та ініціатив; забезпечення випереджальних прикладних розробок систем ракетно-космічної техніки, приладів, наземних програмно-апаратних комплексів, інформаційних технологій, матеріалів для забезпечення поступального розвитку вітчизняної космічної діяльності, створення підґрунтя для реалізації перспективних космічних проектів. Необхідність у фінансуванні Програми з державного бюджету обумовлена тим, що: космічні технології та інформація є важливою складовою частиною засобів виконання загальнодержавних завдань для забезпечення сталого розвитку, безпеки держави та зростання її науково-технічного потенціалу; рівень розвитку ракетно-космічної техніки визначає стратегію держави, її спроможність створювати необхідні засоби стримування, а також забезпечувати незалежний доступ у космічний простір; розвиток аерокосмічних технологій є найбільш ефективним засобом стимулювання розвитку високотехнологічних галузей національної економіки, одним з визначальних факторів її конкурентоспроможності; провадження космічної діяльності є вагомим фактором інтенсифікації міжнародної співпраці, інструментом інтеграції України в євроатлантичні структури, засобом набуття Україною статусу регіонального лідера. ЗАВДАННЯ I ЗАХОДИ Основними завданнями Програми є: проведення наукових космічних досліджень; здійснення дистанційного зондування Землі; розвиток супутникових систем телекомунікації та навігації; провадження космічної діяльності в інтересах національної безпеки і оборони; створення космічних комплексів; розроблення перспективної космічної техніки і технологій; забезпечення розвитку наземної інфраструктури; забезпечення розвитку міжнародного співробітництва та аналітична підтримка. Перелік заходів і завдань з визначенням головних розпорядників бюджетних коштів, строків виконання, обсягів та джерел фінансування наведено в додатку 1. Етапи виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт визначаються згідно з національними стандартами. Пріоритетами заходів щодо виконання завдання “Проведення наукових космічних досліджень” є забезпечення розвитку досліджень, результати яких відповідають сучасному світовому рівню, передбачають міжнародне співробітництво, сприяють розробленню унікальних приладів і методик та об’єднують науковий і ракетно-космічний потенціали України. Насамперед передбачається провести дослідження з фундаментальних та прикладних проблем, пов’язаних з походженням та еволюцією Сонячної системи, Землі, вивчення сонячно-земних зв’язків, а також їх впливу на біосферу, навколишнє природне середовище та техногенну ситуацію в атмосфері й на поверхні Землі. Заходами щодо виконання завдання “Здійснення дистанційного зондування Землі” передбачено створення та використання національних технічних засобів дистанційного зондування Землі для: участі в розв’язанні загальнодержавних проблем з моніторингу ресурсів, раціонального природокористування, прогнозування техногенних і природних катаклізмів шляхом забезпечення аерокосмічною інформацією суб’єктів державної системи моніторингу навколишнього природного середовища, створення нових апаратно-програмних засобів та інформаційних технологій, модернізації наземної інфраструктури; забезпечення розвитку міжнародного співробітництва у сфері дистанційного зондування Землі для розв’язання глобальних і регіональних проблем шляхом обміну супутниковою інформацією та участі в реалізації міжнародних проектів. Заходами щодо виконання завдання “Розвиток супутникових систем телекомунікації та навігації” передбачено підвищення ефективності застосування космічних засобів для задоволення державних та суспільних потреб. Заплановано створення супутника зв’язку, продовження створення супутникової системи телекомунікації, доповнення глобальних навігаційних супутникових систем національною системою навігаційно-часового забезпечення. Пріоритетами заходів щодо виконання завдання “Провадження космічної діяльності в інтересах національної безпеки і оборони” є ефективне використання в інтересах безпеки держави науково-технічного потенціалу та можливостей, які надає космічна діяльність. Враховуючи те, що однією з основних сучасних тенденцій розвитку військової справи є інформатизація і комп’ютеризація, широке використання космічних систем розвідки, навігації та зв’язку, високий ступінь просторово-часової координації дій військових формувань, передбачається проведення: воєнно-теоретичних наукових досліджень з питань використання космічних систем в інтересах національної безпеки і оборони, розроблення нормативно-технічного забезпечення застосування космічних систем та засобів військового й подвійного призначення; дослідно-конструкторських робіт із створення космічних систем та засобів подвійного призначення. У результаті виконання завдання “Створення космічних комплексів” передбачається забезпечити подальше вдосконалення засобів виведення космічних апаратів з метою розширення присутності на світовому ринку транспортно-космічних послуг, розвитку міжнародної співпраці та кооперації. Заходами щодо виконання завдання “Розроблення перспективної космічної техніки та технологій” передбачається проведення науково-технічних та технологічних досліджень і розробок, спрямованих на створення та впровадження перспективних елементів, матеріалів і технологій космічної техніки. Заходами щодо виконання завдання “Забезпечення розвитку наземної інфраструктури” передбачено модернізацію технічних засобів наземного сегмента космічної системи, у тому числі наземного інформаційного комплексу, наземних командно-вимірювальних та приймально-реєструвальних радіоліній, системи контролю та аналізу космічної обстановки, а також створення полігону для забезпечення калібрування засобів дистанційного зондування Землі з метою приведення їх технічних характеристик до рівня найсучасніших світових аналогів. Необхідність здійснення заходів щодо виконання завдання “Забезпечення розвитку міжнародного співробітництва та аналітична підтримка” визначається тим, що міжнародне співробітництво, правовий, науково-методичний та науково-технічний супровід заходів Програми є одним з найважливіших напрямів космічної діяльності України. Передбачається, зокрема, реалізація комерційних проектів щодо виготовлення та модернізації ракет-носіїв і космічних ракетних комплексів, забезпечення виконання програм міжнародного співробітництва та міжнародних зобов’язань у космічній сфері. ОЧIКУВАНI РЕЗУЛЬТАТИ, ЕФЕКТИВНIСТЬ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ Виконання заходів Програми дасть змогу: створити постійно діюче угруповання вітчизняних космічних апаратів для спостереження Землі в оптичному діапазоні “Січ”, забезпечити його експлуатацію та використання; створити національну систему геоінформаційного забезпечення як частину європейської системи GMES та світової GEOSS; удосконалити систему координатно-часового та навігаційного забезпечення України за участю Російської Федерації та ЄС; створити умови для організації комерційного використання українських ракет-носіїв під час реалізації проектів відповідно до заходів “Циклон-4”, “Наземний старт” і “Дніпро"; створити супутникові телекомунікаційні мережі зв’язку та мовлення загального користування і спеціальні телекомунікаційні мережі з використанням національного супутника зв’язку; забезпечити виробництво ракет-носіїв ("Зеніт”, “Циклон”, “Дніпро"), розробити перспективні космічні ракетні комплекси та космічні апарати нового покоління; провести космічні дослідження у сфері сонячно-земних зв’язків, астрофізики, космічної біології та матеріалознавства, зокрема в рамках реалізації міжнародних проектів “Спектр-Р”, “Міжнародна космічна станція”, GLOBAL EXPLORATION STRATEGY (GES), AURORA відповідно до заходів “Iоносат”, “Iоносфера”, “Iнтерферометр”, “Коронас-Фотон”, “Спектр-УФ”, “Селена”, “Сегмент” і “Мікрогравітація"; модернізувати технічні засоби Національного центру управління та випробувань космічних засобів у місті Євпаторії для використання їх у міжнародних космічних програмах; реалізувати освітні космічні проекти, зокрема проект створення супутників за участю молодіжних колективів; забезпечити державні органи, що здійснюють повноваження у сфері оборони та національної безпеки України, сучасними космічними засобами та інформацією; створити нові зразки космічної техніки, службові системи, дослідницькі прилади для реалізації перспективних космічних проектів. Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 2. Ефективність виконання Програми визначається такими показниками: у сфері економіки: 1) прямий дохід до державного бюджету, одержаний в результаті реалізації переважно комерційних проектів відповідно до заходів “Либідь” (надання телекомунікаційних послуг), “Циклон-4”, “Морський старт”, “Наземний старт” і “Дніпро” (надання пускових послуг) становитиме від 270 до 560 млн гривень; 2) непрямий дохід, одержаний в результаті провадження космічної діяльності, спрямованої на зміцнення національної безпеки, а також упровадження розробок та новітніх технологій, становитиме від 2040 до 2570 млн гривень; у соціальній сфері: розвиток новітніх технологій та зростання науково-технічного потенціалу космічної галузі; підвищення рівня зайнятості населення у високотехнологічних секторах економіки шляхом створення додаткової кількості робочих місць; поліпшення якості життя населення в результаті розвитку космічних телекомунікацій, використання космічної інформації для потреб споживачів; піднесення престижу науково-технічних спеціальностей серед студентської та творчої молоді шляхом створення та забезпечення функціонування молодіжних комплексів для проектування, виготовлення та експлуатації мікросупутників. Ефективність виконання Програми у сфері екології полягає в поліпшенні екологічних умов життєдіяльності населення в результаті підвищення оперативності та достовірності широкомасштабного контролю за рівнем забрудненості навколишнього природного середовища, вивчення впливу сонячної активності на людину, біосферу та техногенні системи, використання природних ресурсів шляхом комплексного використання інформації, що надходить з космічних і наземних засобів. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФIНАНСУВАННЯ Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у сумі 1460 млн гривень та інших джерел у сумі 1035 млн гривень. Загальний обсяг фінансування становить 2495 млн гривень. Передбачається залучення коштів іноземних компаній у сумі близько 3000 млн гривень на здійснення комерційних заходів “Морський старт”, “Наземний старт” та інших. Кошти державного бюджету спрямовуються в установленому порядку для проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт згідно з цією Програмою. Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання Програми, затверджується щороку Кабінетом Міністрів України. Закупівля товарів і послуг в інтересах національної безпеки і оборони відповідно до обсягів фінансування заходів за завданням “Космічна діяльність в інтересах національної безпеки і оборони” здійснюється за державним оборонним замовленням. Розрахунок прогнозних обсягів та визначення джерел фінансування Програми наведено у додатку 3. Обсяги фінансування окремих завдань і заходів Програми коригуються Національним космічним агентством України з урахуванням обсягів видатків, передбачених у Державному бюджеті України на її виконання, та державних пріоритетів у сфері космічної діяльності. ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/service/9_62.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|