Ненадання інформації державними службовцями визнається передкорупційним діянням, але не передбачає адміністративної відповідальностіЗгідно з підпунктом “г” частини першої статті 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією” державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, не має права відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію. Таке правопорушення передбачено у Кодексі України про адміністративні правопорушення Відповідно до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у випадках, коли така інформація підлягає наданню на запит громадянина чи юридичної особи відповідно до Законів України “Про інформацію”, “Про звернення громадян” та “Про доступ до судових рішень”, — тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від п’ятнадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторне протягом року вчинення порушення з числа передбачених частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, — тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Але приміткою до цієї статті встановлено, що посадові особи, на яких поширюється дія Закону України “Про боротьбу з корупцією”, притягаються до відповідальності за такі діяння відповідно до Закону України “Про боротьбу з корупцією”. Але Закон України “Про боротьбу з корупцією” не передбачає загальних покарань за ненадання інформації. Річ у тім, що стаття 7 Закону “Про боротьбу з корупцією” говорить, що вчинення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, за винятком осіб, зазначених у частині другій цієї статті, будь-якого з передбачених у статті 1 (ненадання інформації записано у статті 5) цього Закону корупційних діянь, якщо вони не містять складу злочину, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення корупційних діянь, передбачених цим Законом, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради або сільським, селищним, міським головою, головою районної, обласної, районної у місті ради (у разі її створення), їх заступниками або секретарем відповідної сільської, селищної, міської ради, у разі здійснення ними згідно із законом повноважень сільського, селищного, міського голови, якщо вони не містять складу злочину, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Але ненадання інформації не є корупційним діянням, а лише передумовою для неї, оскільки корупційні діяння визначено статтею 1, а 5-тою (корупційними діяннями є: а) незаконне одержання особою, уповноваженою на виконання функцій держави, у зв’язку з виконанням таких функцій матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг, у тому числі прийняття чи одержання предметів (послуг) шляхом їх придбання за ціною (тарифом), яка є істотно нижчою від їх фактичної (дійсної) вартості; б) одержання особою, уповноваженою на виконання функцій держави, кредитів або позичок, придбання цінних паперів, нерухомості або іншого майна з використанням при цьому пільг чи переваг, не передбачених чинним законодавством) Таким чином ненадання інформації державними службовцями визнається передкорупційним діянням, але не передбачає адміністративної відповідальності, щоправда може бути застосована дисциплінарна відповідальність. Про що непрямо говорить Головдержслужба в Листі від 17.07.2008 р. № 6013/70-08 “Щодо можливості притягнення державних службовців до відповідальності згідно зі статтею 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією" за ненадання (неналежне надання) інформації на звернення громадян”. Віталій МОСЕЙЧУК Відповідальність за корупцію для юросіб запроваджено за неіснуючими статтями Кримінального кодексу? Дію Законів про запобігання та протидію корупції відстрочили вдруге Для викриття хабарників використовуються протизаконні методи
ГОЛОВНЕ УПРАВЛIННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЛИСТ 17.07.2008 N 6013/70-08
Верховна Рада України Народному депутату України I.О.Рибакову
Шановний Iгоре Олександровичу!
Головним управлінням державної служби України в межах повноважень розглянуто Ваше звернення від 25.06.2008 N 458-2/2008 щодо можливості притягнення державних службовців до відповідальності згідно зі статтею 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією” за ненадання (неналежне надання) інформації на звернення громадян. Статтею 16 Закону України “Про державну службу” передбачено, що державні службовці не мають права вчиняти дії, передбачені статтями 1 і 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією”. Згідно зі статтею 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією” державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, не має права відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію. Відповідно до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у випадках, коли така інформація підлягає наданню на запит громадянина чи юридичної особи відповідно до Законів України “Про інформацію”, “Про звернення громадян” та “Про доступ до судових рішень”, — тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від п’ятнадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторне протягом року вчинення порушення з числа передбачених частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, — тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Приміткою до цієї статті встановлено, що посадові особи, на яких поширюється дія Закону України “Про боротьбу з корупцією”, притягаються до відповідальності за такі діяння відповідно до Закону України “Про боротьбу з корупцією”. Враховуючи викладене, при вирішенні питання притягнення державного службовця за ненадання (неналежне надання) інформації на звернення громадян до відповідальності згідно із Законом України “Про боротьбу з корупцією” необхідно керуватися статтею 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення. З повагою, В.о. Начальника Головдержслужби М.Борсук Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/polit/1_98.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|