Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XXIII. МАРАЗМИ ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ

 

ПОДАТКОВІ ОРГАНИ ПОВНІСТЮ ВІДМОВИЛИСЯ ВІД ПЕНСІЙНИХ ВНЕСКІВ

ДПА України вирішила повністю розірвати відносини з Пенсійними фондом, оскільки з 1 січня 2004 року органом стягнення за пенсійними внесками є органи державної виконавчої служби, а не органи державної податкової служби.

Це передбачено новим Закон України від 09.07.2003 р. N 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"

Відповідно до частини третьої статті 106 цього Закону у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. Дивно, що деякі підрозділи Пенсійного фонду не знають нового порядку стягнення пенсійних внесків, адже вже навіть працює Наказ Мін’юсту та Пенсійного фонду від 17.03.2004 р. №25/5/39 "Про взаємодію органів державної виконавчої служби та Пенсійного фонду України" (див. “Документи для роботи” №14/2003).

І все ж одна дія податкових органів дивує. Зрозумілі підстави, з яких вони відмовляються стягувати заборговані пенсійні внески та санкції з 1 січня 2004 року, але чому вони не продовжують стягувати борги за пенсійними внесками, які виникли до 1 січня 2004 року і які вже знаходилися в їхньому провадженні – невідомо. Адже Закон України від 09.07.2003 р. N 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" не має зворотної дії в часі, тому його не можна розповсюджувати на борги за пенсійними внесками, які виникли до 2004 року. Для таких боргів діє Закон №2181. З іншого боку для боржників Пенсійного фонду такі дії податкових органів як подарунок. Якщо Пенсійний фонд та державна виконавча служба візьметься за борги до 2004 року, то їхні дії досить легко можна буде визнавати в судах незаконними. Крім того цікаво дізнатися про процедуру відмови податкових органів від судових справ, початих до 2004 року щодо пенсійних внесків. Судді цього не зрозуміють, а Пенсійний фонд в цих справах буде неналежним позивачем із відповідним закриттям справи.

Крім того податкові органи відкликають податкові вимоги, за якими залишаються нестягнутими тільки суми боргів за поданням органів Пенсійного фонду України, з подальшим скасуванням запланованих органами державної податкової служби заходів стягнення щодо таких платників, у тому числі опису і реалізації майна, вилучення готівки, стягнення з розрахункового рахунка платника, накладення адміністративного арешту на майно платника. І що досить кумедно, так це те, що у разі надходження сум коштів, що надійшли від застосування заходів стягнення, такі суми не спрямовуються на погашення боргу в Пенсійний фонд, а використовують для погашення наявних сум податкового боргу відповідного платника, а за відсутності сум податкового боргу кошти повертають на рахунок платника. Таким чином деякі боржники за пенсійними внесками, які ще винні і податковій, фактично погашатимуть пенсійні внески двічі ! Один раз за стягненнями податкової, інший – державної виконавчої служби, щоправда в цьому випадку їм вже не доведеться погашати свій податковий борг. Таким чином ДПА України на свій розсуд планує застосовувати взаємозалік за пенсійними внесками та податковими боргами. Цікаво те, що взаємозаліки з бюджетом заборонено Законом про Держбюджет-2004.

 

09.05.2004 21:29

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

 

Про виключення зі складу обов'язкових податкових платежів страхових внесків до Пенсійного фонду України

 

Незважаючи на те, що з 01.01.2004 р. набрав чинності Закон України від 09.07.2003 р. N 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон N 1058-IV), яким податкові органи позбавлено права стягнення сум боргу по внесках до Пенсійного фонду, від регіональних підрозділів фонду продовжують надходити подання на стягнення податковими органами сум боргу по внесках. З урахуванням зазначеного, Державна податкова адміністрація України та Пенсійний фонд України надають такі роз'яснення.

 

Статтею 1 Закону N 1058-IV до страхових внесків віднесено кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

 

Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону N 1058-IV страхові внески не включаються до складу податків (інших обов'язкових платежів), що складають систему оподаткування, а також на ці внески не поширюється податкове законодавство.

 

Водночас Закон України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181-III) є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів).

 

Таким чином, на страхові внески до Пенсійного фонду не поширюються положення Закону N 2181-III.

 

Крім того, відповідно до ст. 106 Закону N 1058-IV органами стягнення узгоджених сум заборгованості (недоїмки) зі сплати страхових внесків визначено територіальні органи Пенсійного фонду, а недоїмки, добровільно не сплаченої страхувальниками, - підрозділи державної виконавчої служби.

 

Порядок стягнення заборгованості за страховими внесками визначається виключно Законом N 1058-IV і поширюється на суми боргу по страхових внесках, який виник як до, так і після 1 січня 2004 р. (статті 1 та 5 Закону N 1058-IV).

 

Відповідно до частини четвертої ст. 106 Закону N 1058-IV стягнення недоїмки зі страхових внесків до Пенсійного фонду України здійснюється в першу чергу і має пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями та стягненнями, в тому числі в разі стягнення недоїмки за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.

 

Враховуючи вищезазначене, з моменту набрання чинності Законом N 1058-IV:

 

1) органи Пенсійного фонду України:

 

не направляють органам Державної податкової служби України подання щодо стягнення сум страхових внесків;

 

2) органи Державної податкової служби України:

 

не ведуть відповідні реєстри подань Пенсійного фонду та не направляють інформацію відповідно до спільного листа Державної податкової адміністрації України та Пенсійного фонду України від 05.06.2003 р. N 8928/7/24-3017 "Про організацію роботи зі стягнення податкового боргу за поданням органів Пенсійного фонду України";

 

не формують та не включають до податкових вимог суми відповідних страхових внесків;

 

не здійснюють стягнення сум страхових внесків, що виникли як до, так і після набрання чинності Законом N 1058-IV;

 

відкликають податкові вимоги, за якими залишаються нестягнутими лише суми боргів за поданням органів Пенсійного фонду України, з подальшим скасуванням запланованих органами державної податкової служби заходів стягнення щодо таких платників, у тому числі опису та реалізації майна, вилучення готівки, стягнення з розрахункового рахунку платника, накладення адміністративного арешту на майно платника, та інших заходів, передбачених Законом N 2181-III;

 

у разі перебування активів платника податків у податковій заставі через непогашення ним боргів тільки за страховими внесками до Пенсійного фонду, звільняють активи такого платника податків з податкової застави;

 

не здійснюють списання боргів платників податків перед Пенсійним фондом відповідно до п. 12.3 ст. 12 та п. 18.2 ст. 18 Закону N 2181-III (п. 6 ст. 106 Закону N 1058-IV).

 

Органам Пенсійного фонду України та податковим органам, відповідальним за облік таких платежів, провести звірку залишків нестягнутих сум вищезазначених страхових внесків станом на 01.01.2004 р. та підтвердити наведене відповідними документами, в тому числі актами звірок.

 

Зазначене довести до відома та використання в роботі підпорядкованих органів Пенсійного фонду та органів державної податкової служби.

 

 

 

Державна податкова

адміністрація України

06.04.2004 р. N 3329/04 

 

Заступник Голови

С. І. Лекарь 

 

Правління Пенсійного

фонду України

08.04.2004 р. N 6192/7/24-1117 

 

Заступник Голови правління

О. Б. Зарудний 

 

 

 

 

Надруковано:

"Вісник податкової служби України",

N 16, квітень, 2004 р.

 

 

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/pens/23_3.html

 


Попередня статтяНаступна стаття



Ваше ім`я:  Захисний код:  <=>
символів залишилось

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"