ПІДПРИЄМЦЯМ НА ЄДИНОМУ ТА ФІКСОВАНОМУ ПРИБУТКОВОМУ ПОДАТКУ ДОВЕЛОСЯ СПЛАТИТИ ФІКСОВАНИЙ ПЕНСІЙНИЙ ВНЕСОК ЗА СІЧЕНЬ 2005 РОКУ В ПОВНОМУ РОЗМІРІУ підприємців на єдиному та фіксованому прибутковому податку чергова неприємність. 24 січня Пенсійний фонд в Листі від 24.01.2005 р. №731/04 "Про внесення змін до порядку обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" обнадіяв цих платників, що кошти, що надійшли внаслідок розмежування органами Державного казначейства єдиного та фіксованого податків, сплачених фізичними особами - підприємцями у грудні за 2005 рік, зараховуються у рахунок сплати фіксованого розміру страхового внеску за 2005 рік. Тобто фактично виходило, що підприємцям на єдиному та фіксованому прибутковому податку за січень 2005 року слід було доплатити різницю між 83,84 грн. і 42 відсотками від суми єдиного податку (10% від фіксованого прибуткового). Але вже 31 січня Держказначейство коментованим листом приголомшило, що ніякого розподілу нема і не буде – все сплачене в грудні 2004 року підприємцями-платниками єдиного та фіксованого прибутковому податку надійшло в повній сумі до місцевих бюджетів. Мотив таки – Закон про Держбюджет-2005 вищеназвані закони не містять жодних обмежень щодо зарахування у повному обсязі до місцевих бюджетів коштів від сплати зазначених податків, зокрема сум заборгованості за минулі роки або сум податків, що нараховані за результатами діяльності в минулі роки, а термін сплати по яких припадає на поточний бюджетний період. Але Держказначейство лукавить, підприємці сплачували єдиний податок за січень 2005 року до 20 грудня 2004 року, а тому, відповідно до норм Указу Президента України про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва Держказначейство мало наступного дня після надходження коштів перераховувати суми єдиного податку у таких розмірах: до місцевого бюджету - 43 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки; на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків. Таким чином вже на кінець дня 21 грудня 2004 року всі суми від єдиного податку мали би бути перерахованими Пенсійному фонду. А виходить, що ніяких перерахувань Держказначейство не робило. Хоча Держбюджет-2005 року набув чинності з 1 січня 2005 року до цієї дати слід було робити відрахування від сум єдиного та фіксованого податків на користь Пенсійного фонду та фондів соціального страхування. Однак державне знущання в тому, що Держбюджет-2005 в останній редакції повернув процедуру сплати пенсійних внесків на попередній стан до 2005 року, тобто ніяких фіксованих внесків підприємцям спрощенцям сплачувати не слід було - сплата та зарахування до бюджетів і державних цільових фондів сум єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва та фіксованого податку, здійснюються у порядку та на умовах, які діяли до 1 січня 2005 року.
ЛИСТ від 31.01.2005 р. N 07-04/163-829
Про зарахування окремих платежів Державне казначейство України розглянуло листи Пенсійного фонду України від 12.01.2005 N 213/04 та від 20.01.2005 N 554/04 щодо зарахування до бюджету єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва, фіксованого податку на доходи від підприємницької діяльності, фіксованого сільськогосподарського податку та в межах компетенції повідомляє наступне. З 1 січня 2005 року набрав чинності Закон України "Про Державний бюджет України на 2005 рік", статтею 45 якого встановлено, що єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва, фіксований податок на доходи від підприємницької діяльності та фіксований сільськогосподарський податок у повному обсязі зараховуються до загального фонду відповідного місцевого бюджету, а страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне та пенсійне страхування платники зазначених податків повинні сплачувати у порядку та на умовах, визначених спеціальним законодавством з питань справляння таких внесків. Одночасно набрали чинності закони України (від 24.06.2004 N 1878-IV та від 23.12.2004 N 2287-IV) про внесення змін до Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок", зокрема до статті 6, а саме: платники податку перераховують загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки. Крім того, Законом України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" (додаток 3) передбачена компенсація Пенсійному фонду різниці між сумою страхових внесків, сплачених сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування за спеціальною ставкою, та внесками, які були б сплачені ними на загальних підставах. З огляду на вищевикладене, а також те, що вищеназвані закони не містять жодних обмежень щодо зарахування у повному обсязі до місцевих бюджетів коштів від сплати зазначених податків, зокрема сум заборгованості за минулі роки або сум податків, що нараховані за результатами діяльності в минулі роки, а термін сплати по яких припадає на поточний бюджетний період, Державне казначейство України не має підстав здійснювати відрахування Пенсійному фонду України від коштів, сплачених платниками єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва, фіксованого податку на доходи від підприємницької діяльності та фіксованого сільськогосподарського податку у поточному бюджетному періоді, який розпочався 1 січня 2005 року. Крім того, повідомляємо, що повернення зайво або помилково сплачених податків повинно здійснюватись на підставі висновків податкових органів відповідно до Порядку взаємодії органів державної податкової служби України та органів Державного казначейства України в процесі повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) платникам податків, затвердженого спільним наказом Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 18.03.2003 N 125/58 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.04.2003 за N 289/7610, з урахуванням вимог, викладених у спільному листі ДПА України від 18.11.2003 N 17954/7/19-2117, Мінфіну України від 19.11.2003 N 31-17310-04-8/5683 та Держказначейства України від 19.11.2003 N 07-06/2564-9819 щодо погодження висновків фінорганами. Враховуючи, що повернення платникам помилково та/або надміру сплачених платежів здійснюється з того бюджету, до якого зараховується у поточному бюджетному році платіж, який підлягає поверненню (наказ Державного казначейства України "Про затвердження Порядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів)" від 10.12.2002 N 226, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.12.2002 р. за N 1000/7288), повернення вищезазначених податків повинно проводитись за рахунок доходів відповідних місцевих бюджетів.
____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/pens/23_13.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|