ГЛАВА IIІ. МАРАЗМИ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ТА ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА |
|||||||
АНТИМОНОПОЛЬНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ФОНДУ ОПЛАТИ ПРАЦІ, ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЛИШЕ ДЛЯ СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ, А НЕ ДЛЯ ВСІХ ПІДПРИЄМСТВ-МОНОПОЛІСТІВВідповідно до пункту 1 Порядку визначення сум, що вносяться до державного бюджету підприємствами-монополістами у 2006 році у зв'язку з перевищенням розрахункової величини фонду оплати праці, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 р. N 599, суми, що вносяться до державного бюджету підприємствами-монополістами у 2006 році у зв'язку з перевищенням розрахункової величини фонду оплати праці (далі - суми, що вносяться до бюджету), визначаються згідно із ставкою оподаткування прибутку (25 відсотків суми перевищення) госпрозрахунковими підприємствами, що мають самостійний баланс і розрахунковий (поточний) рахунок, включаючи підприємства, яким надано пільги з оподаткування прибутку, підприємства, звільнені від сплати податку на прибуток відповідно до законодавства, а також ті, що отримують кошти з державного бюджету. Суми, що вносяться до бюджету з прибутку, який залишається в розпорядженні підприємств, а збитковими підприємствами - за рахунок збільшення збитків, не включаються до складу валових витрат платника податку на прибуток. Перелік підприємств-монополістів, щодо яких запроваджується регулювання фонду оплати праці, визначається на підставі переліку суб'єктів природних монополій, що складається Антимонопольним комітетом і щороку до 25 грудня року, що передує звітному, затверджується наказом Мінекономіки. Тобто антимонопольне регулювання фонду оплати праці, здійснюється лише для суб'єктів природних монополій, а не для всіх підприємств-монополістів. Нагадаємо, що відповідно до статті 5 Закону України від 20.04.2000 р. №1682-III “Про природні монополії” відповідно до цього Закону регулюється діяльність суб’єктів природних монополій у таких сферах: транспортування нафти і нафтопродуктів трубопроводами; транспортування природного і нафтового газу трубопроводами та його розподіл; транспортування інших речовин трубопровідним транспортом; передачі та розподілу електричної енергії; користування залізничними коліями, диспетчерськими службами, вокзалами та іншими об’єктами інфраструктури, що забезпечують рух залізничного транспорту загального користування; управління повітряним рухом; централізованого водопостачання та водовідведення; централізованого постачання теплової енергії; спеціалізованих послуг транспортних терміналів, портів, аеропортів за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України. Перелік суб’єктів природних монополій складається та ведеться Антимонопольним комітетом України відповідно до його повноважень. В той же час Закон України від 24.03.1995 р. №108/95-ВР “Про оплату праці” в частині першій статті 8 говорить про те, що держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних норм і гарантій, встановлення умов і розмірів оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, регулювання фондів оплати праці працівників підприємств-монополістів згідно з переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, а також шляхом оподаткування доходів працівників. Тобто Закон не робить виключень для неприродних монополістів, це Кабмін вже так протизаконно вирішив. Віталій МОСЕЙЧУК ____________
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|