Запровадили обов’язкову дошкільну освіту, але половина дитячих садків вже переповненаЗаконом України від 06.07.2010 р. № 2442-VI “Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу” запровадили одинадцятирічний термін навчання для здобуття повної загальної середньої освіти з одночасним введенням обов’язкової дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку. Окрім того, відбулося приведення у відповідність до потреб громадян типів навчальних закладів; забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, у тому числі дітям-інвалідам, на здобуття якісної освіти в умовах загальноосвітнього навчального закладу, їх інтеграцію в суспільство. Але маразм полягає в тому, що у 2009 р. лише 57% дітей відвідували дошкільні заклади. При цьому майже в 50% дитячих садків чисельність дітей перевищує кількість місць (інформація з Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затверджених Комітетом з економічних реформ при Президентові України). Тобто всі діти фізично не можуть відвідувати дитячі садки через відсутність в них місць... Щоправда нині 93,5% дітей старшого дошкільного віку охоплено дошкільною освітою. Але проблеми із садками це не вирішує. Тобто для менших залишиться ще менше місць.
Віталій МОСЕЙЧУК За час незалежності кількість місць в дитячих садочках України скоротилася вдвічі
ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу Верховна Рада України ПОСТАНОВЛЯЄ: I. Внести зміни до таких законів України: 1. У Законі України “Про загальну середню освіту” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 28, ст. 230): 1) у статті 9: частину першу викласти в такій редакції: "1. Відповідно до освітнього рівня, який забезпечується загальноосвітнім навчальним закладом (I ступінь — початкова школа, що забезпечує початкову загальну освіту, II ступінь — основна школа, що забезпечує базову загальну середню освіту, III ступінь — старша школа, що забезпечує повну загальну середню освіту, як правило, з профільним спрямуванням навчання), та особливостей учнівського контингенту існують різні типи загальноосвітніх навчальних закладів. Школи кожного з трьох ступенів можуть функціонувати разом або самостійно. До загальноосвітніх навчальних закладів належать: школа I-III ступенів; спеціалізована школа (школа-інтернат) I-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів; гімназія (гімназія-інтернат) — навчальний заклад II-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів відповідно до профілю; колегіум (колегіум-інтернат) — навчальний заклад II-III ступенів філологічно-філософського та (або) культурно-естетичного профілю; ліцей (ліцей-інтернат) — навчальний заклад III ступеня з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою (може надавати освітні послуги II ступеня, починаючи з 8 класу); школа-інтернат I-III ступенів — навчальний заклад з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей, які потребують соціальної допомоги; спеціальна школа (школа-інтернат) I-III ступенів — навчальний заклад для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; санаторна школа (школа-інтернат) I-III ступенів — навчальний заклад з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування; школа соціальної реабілітації — навчальний заклад для дітей, які потребують особливих умов виховання (створюється окремо для хлопців і дівчат); вечірня (змінна) школа II-III ступенів — навчальний заклад для громадян, які не мають можливості навчатися у школах з денною формою навчання; навчально-реабілітаційний центр — навчальний заклад для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними вадами розвитку"; у частині третій: абзац перший після слова “(заочною)” доповнити словом “дистанційною”, а після слів “окремих предметів" — словами “спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами"; доповнити абзацом четвертим такого змісту: "Загальноосвітні навчальні заклади для задоволення допрофесійних, професійних запитів та культурно-освітніх потреб громадян можуть входити до складу освітніх округів, спілок, інших об’єднань, у тому числі за участі навчальних закладів системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти різних типів і рівнів акредитації, закладів культури, фізичної культури та спорту, підприємств і громадських організацій. Положення про освітній округ затверджується Кабінетом Міністрів України"; 2) у частині першій статті 12: в абзаці першому цифри “12” замінити цифрами “11"; в абзаці четвертому цифру “3” замінити цифрою “2"; 3) у частині другій статті 15: в абзаці другому слова “Воно становить таку кількість навчальних годин на рік” виключити; абзаци третій — восьмий виключити; 4) у статті 16: частину другу виключити; в абзаці першому частини п’ятої слова “у п’ятих — дванадцятих класах” замінити словами “у п’ятих — одинадцятих класах”. 2. У Законі України “Про дошкільну освіту” (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 49, ст. 259): 1) абзац третій частини другої статті 3 доповнити словами “та обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку"; 2) абзац третій частини п’ятої статті 9 доповнити словами “(до досягнення дитиною п’ятирічного віку)”. II. Прикінцеві положення 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. Кабінету Міністрів України у тримісячний термін після набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. Президент України В.ЯНУКОВИЧ м. Київ, 6 липня 2010 року N 2442-VI ____________
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|