У цілому рівень знань абітурієнтів, які вони виявили під час зовнішнього
незалежного оцінювання, є невисоким. Такі висновки містяться у
доповідній записці Українського центру оцінювання якості освіти про рівень
навчальних досягнень випускників за результатами
зовнішнього незалежного оцінювання 2014 році, що буде розглянута Колегією
Міністерства освіти і науки України 1 грудня.
В УЦОЯО зазначають, що тільки 9 із 242 611 учасників ЗНО за виконання завдань
тесту з української мови та літератури отримали максимальний тестовий бал. Із
математики максимальний тестовий бал набрали 46 абітурієнтів, що складає 0,03%
від їхньої загальної кількості. 25% учасників тестування з англійської мови і
13% ― з української мови та літератури навіть не розпочали виконання
відкритого завдання тесту.
Іще гіршою є ситуація з тестами із біології, за виконання яких максимально
можливу кількість тестових балів набрав лише 1 абітурієнт. З географії, світової
літератури, французької, іспанської, російської мов максимальної кількості
тестових балів не отримав жоден абітурієнт.
У доповідній записці зазначається, що результати тестування абітурієнтів дають
підстави стверджувати, що вони виявили недостатній рівень знань із ключових
розділів змісту навчальних дисциплін. Так, учасники ЗНО з історії України
продемонстрували низький рівень засвоєння історичних понять і термінів, не
можуть встановити логіку історичних подій, виявити розуміння історичного процесу,
причинно-наслідкові зв’язки між подіями та місцем певної події в загальному
контексті.
В Українському центрі оцінювання якості освіти констатують, що абітурієнти, які
складали тест із математики, найгірше розв’язують завдання з розділів алгебри,
що вивчаються в 10–11-х класах (логарифми, похідна, інтеграл, комбінаторика,
теорія ймовірностей, статистика). Близько 50% учасників тестування переплутали
комбінаторне правило добутку з правилом суми. Лише половина учасників
зовнішнього оцінювання змогла перевірити, чи є число коренем рівняння. Особливо
складною є ситуація з виконанням завдань із геометрії. Лише половина
абітурієнтів знає властивості вертикальних і суміжних кутів, третина ― змогла
дати правильну відповідь на завдання, яке перевіряло знання тригонометричних
співвідношень у прямокутному трикутнику та вміння їх використовувати для
розв’язання типових задач.
Також в УЦОЯО повідомляють, що учасники зовнішнього оцінювання значно гірше
виконують завдання тестів, що вимагають застосування, а не відтворення знань.
Так, за географічними картами не змогли визначити відстань 18% абітурієнтів,
азимут ― 17%.
Аналіз результатів виконання відкритого завдання з української мови та
літератури дає підстави стверджувати, що дуже багато абітурієнтів не вміють
будувати письмове висловлення, логічно викладати зміст, підпорядковуючи його
темі й основній думці, добирати доречні аргументи і приклади, робити висновок,
висловлювати власну позицію, свій погляд на ситуацію. Натомість, вони
максимально заплутано й безладно викладають свої уривчасті думки, не розуміючи,
що власне висловлення є завданням із високим ступенем структурованості. Варто
також зазначити вкрай низьку орфографічну, пунктуаційну, лексичну, граматичну та
стилістичну вправність абітурієнтів.
Статистичні дані УЦОЯО свідчать, що рівень знань, які виявили випускники, котрі
закінчили загальноосвітні навчальні заклади, розташовані в сільській місцевості,
суттєво відрізняються від рівня знань їхніх міських ровесників.
Належний рівень знань своїх випускників забезпечують далеко не всі заклади так
званого нового типу, котрі мають особливі умови фінансування та організації
освітнього процесу: гімназії, ліцеї, колегіуми. Так, результати у діапазоні від
100 до 150 балів з української мови та літератури отримали лише 24% цьогорічних
випускників гімназій; з математики ― 22% випускників ліцеїв; з історії України ―
34% випускників колегіумів. В УЦОЯО повідомляють, що навіть із іноземних мов,
вивченню яких у цих закладах мала б приділятися особлива увага, результати не
можна вважати позитивними. Так, із англійської мови результати в діапазоні від
180 до 199,5 балів показали лише 16% випускників гімназій, 14% ― випускників
ліцеїв, 13% ― випускників колегіумів.
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192