Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XXXII. МАРАЗМИ МІЛІЦІЇ

Приватна детективна діяльність в Україні є досі незаконною, хоча є дуже потрібною

Детективна діяльність Україні не регулюється ні законами, ні підзаконними нормативними актами, і, фактично не існує, хоча вона є і в умовах завантаженості правоохоронних органів та їхній, чого гріха таїти, неефективності, особливо в гучних справах, могли би себе сильно показати. А детективи Коломбо чи Шерлок Холмс у нас досі вважаються правопорушниками.

Існує низка законопроектів (всіх їх відхиляють), в яких суб'єкти детективної діяльності в межах наданої їм компетенції мають право:

опитувати громадян і посадових осіб (з їхньої згоди), оглядати (за участю і за згодою власника або його представника) територію, будинки, майно, що належить фізичним і юридичним особам;

припиняти протиправні дії осіб, що зазіхають на права і законні інтереси фізичних і юридичних осіб, затримувати і негайно доставляти їх в органи внутрішніх справ;

виявляти причини й умови, що сприяють вчиненню правопорушень, і здійснювати в межах своєї компетенції заходи для їх усунення, проводити профілактичну роботу з особами, схильними до вчинення злочинів, брати участь у правовому вихованні населення;

застосовувати відео- і аудіозапис, фотозйомку, технічні й інші засоби, що не заподіюють шкоди життя і здоров'ю громадян і навколишньому середовищу, а також засоби оперативного радіо- і телефонного зв'язку.

До основних видів послуг, які суб'єкти приватної детективної діяльності мають право надавати замовникам, згідно законопроектів, може відноситься:

пошук, збір, фіксація та накопичення відомостей, потрібних для захисту прав і приватних інтересів замовників;

пошук громадян, що зникли безвісті, встановлення їх місцезнаходження, з'ясування причин і обставин зникнення, можливості і умов їх повернення;

розшук зниклого майна клієнта;

відтворення для замовника втраченої інформації з питань його приватних інтересів;

пошук і збір даних про факти, які можуть бути використані як докази в цивільних, кримінальних справах, або справах про адміністративні правопорушення;

пошук і збір біографічних та інших відомостей про осіб - потенційних або існуючих клієнтів і партнерів замовника послуг;

захист замовників (суб'єктів господарювання) від підприємницького шпигунства;

інші послуги.

Але держава, особливо МВС, боїться приватних детективів. По-перше, вони будуть озброєними, а значить зможуть виконувати і охоронні функції, які зараз чомусь монополізовано ДСО МВС, Титаном тощо. Зброя фактично перетворює їх на збройні формування з функціями правоохоронних органів. Держава у нас вважає, що вогнепальна зброя може бути лише у державних людей. Старий принцип нормандських завойовників, через який загинула Київська Русь, оскільки селянин не мав права мати збою, а від монголо-татарів треба було захищатися...

По-друге, приватні детективи утруть ніс міліцейським начальникам у розслідування хоча би однієї справи. В результаті начальники МВС та прокурори змушені будуть піти у відставку.

По-третє, детективні агенції можуть бути використані і використовуються проти людей. Але і зараз існують незаконні прослуховування телефонів, відеозйомка тощо

По-четверте, детективи можуть проводити деякі дії, які є, фактично, оперативно-розшуковою діяльністю (наприклад, збір відомостей про особисте життя осіб), та які можуть проводитися лише у відповідності до Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність".

Петро ПАТЛАТИЙ

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


Проект

вноситься народними депутатами України
Оніщуком М. В., Онопенком В. В., Кармазіним Ю. А. 


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про детективну діяльність

РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Визначення термінів

Детективна діяльність - дозволена органами внутрішніх справ діяльність детективів чи детективних організацій з надання фізичним і юридичним особам, на договірній основі, послуг щодо захисту їхніх законних прав та інтересів.

Детектив - громадянин України, що одержав у встановленому законом порядку ліцензію на приватну розшукову діяльність і виконує послуги, перераховані в статті 6 дійсного Закону.

Детективна організація - організація, яка має ліцензію на право здійснення детективної діяльності на території України і займається виключно наданням, на договірній основі, детективних послуг.

Асоціація працівників детективних організацій - зареєстроване відповідно до діючого законодавства добровільне об'єднання детективів та/або детективних організацій.

Стаття 2. Правова основа детективної діяльності

Детективна діяльність здійснюється на підставі Конституції України, цього Закону, інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цього закону.

На детективів чи членів детективних організацій, дія нормативно-правових актів, що закріплюють правовий статус працівників правоохоронних органів, не поширюється.

Стаття 3. Основні принципи детективної діяльності

Детективна діяльність ґрунтується на принципах законності, гуманності, соціальної справедливості, поваги до особистості, її прав і свобод і здійснюється при взаємодії з державними і громадськими організаціями з метою забезпечення правопорядку, попередження правопорушень і злочинів, а також захисту суспільних відносин від протиправних посягань.

Стаття 4. Суб'єкти детективної діяльності

Детективна діяльність в Україні здійснюється приватними детективами та детективними організаціями.

Детективи, члени детективних організацій не мають права поєднувати свою роботу з державною службою.

Працівникам державних правоохоронних органів забороняється займатися за сумісництвом діяльністю в детективних організаціях.

Стаття 5. Створення об'єднань суб'єктів детективної діяльності

Суб'єкти детективної діяльності можуть створювати об'єднання, що мають статус юридичної особи.

Об'єднання детективів вправі відкривати свої філії в інших регіонах України. При цьому кожна філія повинна одержати ліцензію у відповідному органі внутрішніх справ за місцем свого розташування.

Одержання ліцензії на створення таких об'єднань відбувається у порядку, встановленому цим Законом, при наявності документів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 6. Види детективної діяльності

З метою виконання статутних завдань і цілей детективи і детективні організації мають право надавати такі види послуг:

1) збір відомостей з цивільних справ на договірній основі з учасниками процесу;

2) вивчення ринку, збір інформації для ділових переговорів, виявлення некредитоспроможних або ненадійних ділових партнерів;

3) захист підприємств і фірм від незаконного збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну таємницю;

4) встановлення обставин неправомірного використання в підприємницькій діяльності фірмових знаків і найменувань, недобросовісної конкуренції, а також розголошення відомостей, що складають комерційну таємницю;

5) встановлення авторів і відправників анонімних листів, розповсюджувачів відомостей, що ганьблять окремих осіб;

6) з'ясування біографічних і інших даних, що характеризують особу, про окремих громадян (з їхньої письмової згоди) при укладенні ними трудових і інших контрактів;

7) пошук безвісти зниклих громадян;

8) пошук вт раченого громадянами або підприємствами, установами, організаціями майна;

9) збір відомостей за кримінальними справами на договірній основі з учасниками процесу. Протягом доби з моменту укладання контракту з клієнтом на збір таких відомостей детектив зобов'язаний письмово повідомити про це особу, що здійснює дізнання, слідчого, прокурора або суд, у чиєму провадженні знаходиться кримінальна справа.

Фізичним і юридичним особам, що не мають правового статусу детектива, члена детективної організації, забороняється надавати послуги, перераховані в цій статті.

РОЗДІЛ II. КОМПЕТЕНЦІЯ І ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ'ЄКТІВ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Стаття 7. Повноваження суб'єктів детективної діяльності

Суб'єкти детективної діяльності в межах наданої їм компетенції мають право:

1) представляти в державних і громадських організаціях інтереси фізичних і юридичних осіб, з якими знаходяться в договірних відносинах;

2) опитувати громадян і посадових осіб (з їхньої згоди);

3) проводити спостереження для одержання необхідної інформації з метою надання послуг, перерахованих у статті 6 дійсного Закону;

4) запитувати і безперешкодно одержувати у встановленому порядку інформацію і копії документів від організацій і громадян (за винятком тих, які є державною, службовою і комерційною таємницею);

5) оглядати в разі потреби (за участю і за згодою власника або його представника) територію, будинки, приміщення, майно, що належить фізичним і юридичним особам;

6) запитувати за згодою клієнта для роз'яснення питань, що вимагають спеціальних знань, висновок фахівця;

7) припиняти протиправні дії осіб, що зазіхають на права і законні інтереси фізичних і юридичних осіб, затримувати і негайно доставляти їх в органи внутрішніх справ;

8) виявляти причини й умови, що сприяють вчиненню правопорушень, і здійснювати в межах своєї компетенції заходи для їх усунення, проводити профілактичну роботу з особами, схильними до вчинення злочинів, брати участь у правовому вихованні населення;

9) вживати невідкладних заходів щодо порятунку людей, наданню їм допомоги в охороні майна у випадках, коли існує така загроза, і при інших надзвичайних обставинах;

10) застосовувати відео- і аудіозапис, фотозйомку, технічні й інші засоби, що не заподіюють шкоди життя і здоров'ю громадян і навколишньому середовищу, а також засоби оперативного радіо- і телефонного зв'язку.

У разі потреби надання детективами послуг, поєднаних з небезпекою для їхнього життя і здоров'я, їм дозволяється використання вогнепальної зброї та спеціальних засобів, види, порядок придбання, облік, збереження і носіння яких встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Детективи чи члени детективних організацій, не мають повноваження державних правоохоронних органів і не займаються функціями дізнання, слідства і правосуддя, віднесеними до виняткової компетенції органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду.

Стаття 8. Обов'язки суб'єктів детективної діяльності

Суб'єкти детективної діяльності зобов'язані:

1) дотримуватися вимог законодавства;

2) професійно і сумлінно виконувати умови договорів;

3) не розголошувати отриману інформацію, не використовувати її у своїх цілях і не передавати третім особам;

4) відмовитися від укладання договору у випадках, якщо раніше виконувалися доручення, що суперечать інтересам клієнта;

5) негайно повідомляти в правоохоронні органи про виявлені факти злочину, затримувати на місці злочину осіб, що його вчинили, і негайно доставляти їх в органи внутрішніх справ.

Стаття 9. Повноваження Асоціації працівників детективних організацій

Асоціація працівників детективних організацій (далі Асоціація) в межах наданої їй компетенції:

організує та коо рдинує діяльність детективів та детективних організацій, що входять до неї;

здійснює захист їх юридичних, майнових і інших прав;

надає допомогу органові, що видав ліцензію і прокуратурі у здійсненні контролю і нагляду за діяльністю детективів та детективних організацій, що входять до Асоціації;

бере участь у підготовці проектів законів України й інших нормативних актів України, що торкаються інтересів детективів.

Стаття 10. Обмеження в сфері детективної діяльності

Детективу і детективній організації забороняється:

1) приховувати від правоохоронних органів факти, що стали їм відомі, про злочини які готуються або вчинені;

2) видавати себе за співробітників органів державного управління, у тому числі правоохоронних органів;

3) збирати відомості, пов'язані з особистим життям, політичними і релігійними переконаннями окремих осіб;

4) здійснювати відео- і аудіозапис, фотозйомку в службовому або іншому приміщеннях без письмової згоди на те відповідних посадових або приватних осіб;

5) схиляти або підбурювати громадян до протизаконних дій;

6) вдаватися до дій, що посягають на права і свободи громадян;

7) чинити дії, що ставлять під загрозу життя, здоров'я, честь, достоїнство і майно громадян;

8) фальсифікувати матеріали або вводити в оману клієнта;

9) розголошувати зібрану інформацію, використовувати її в яких-небудь цілях всупереч інтересам свого клієнта або в інтересах третіх осіб;

10) чинити дії, що порушують таємницю листування, телефонних розмов і телеграфних повідомлень.

11) передавати свою ліцензію для використання її іншими особами. Перераховані вище дії спричиняють відповідальність, якщо така встановлена

чинним законодавством.

Стаття 11. Взаємодія з органами місцевого самоврядування

Суб'єкти детективної діяльності у межах своєї компетенції надають всебічну допомогу органам місцевого самоврядування, в тому числі й на договірних засадах.

Органи місцевого самоврядування мають сприяти суб'єктам детективної діяльності в їх роботі.

Стаття 12. Взаємодія з правоохоронними органами

Суб'єкти детективної діяльності надають всебічну допомогу державним правоохоронним органам у попередженні, припиненні і розкритті злочинів відповідно до винного законодавства й укладених договорів.

Суб'єкти детективної діяльності мають право на співробітництво з правоохоронними органами у порядку, встановленому законами, що визначають профілактичну і оперативно-розшукову діяльність.

Правоохоронні органи України можуть організовувати на безоплатній і платній основі інформаційне й інше сприяння детективам і детективним організаціям, з визначенням переліку санкціонованої для видачі інформації, порядку її надання і відповідальності за її несанкціоноване використання. Органи внутрішніх справ у разі потреби направляють детективам і детективним організаціям, огляди, відомості-орієнтування, довідки, що характеризують стан злочинності в районах їхньої діяльності.

Правоохоронні органи можуть включати в типові плани заходів щодо дій в надзвичайних обставинах, пов'язаних зі стихійними лихами, масовими заворушеннями, розшуком особливо небезпечних злочинців, питання взаємодії з детективами і детективними організаціями. Правоохоронні органи залучають детективів і членів детективних організацій за узгодженням з їх керівниками до розшуку безвісті зниклих і злочинців, що втекли, з врахуванням їхньої можливої появи на певних об'єктах і територіях.

Ділові відносини з міжнародними асоціаціями правоохоронних органів будуються на основі двосторонніх угод, які не суперечать вимогам ратифікованих міжнародно-правових договорів та законодавства України.

Стаття 13. Гарантії здійснення детективної діяльності

Суб'єкти детек тивної діяльності здійснюють свої повноваження з додержанням Конституції та законів України незалежно від органів влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та суб'єктів господарювання, а також об'єднань громадян чи їх органів.

Втручання органів влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, об'єднань громадян та їх представників у фінансово-господарську діяльність суб'єктів детективної діяльності забороняється, крім як на встановлених законодавством підставах.

Вплив у будь-якій формі на суб'єктів детективної діяльності з метою перешкоджання виконанню ним службових обов'язків або прийняття неправомірного рішення тягне за собою відповідальність, передбачену законодавством.

Стаття 14. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення детективної діяльності

Фінансування суб'єктів детективної діяльності здійснюється за принципом повного господарського розрахунку.

Транспортними і матеріально-технічними засобами суб'єкти детективної діяльності забезпечуються за рахунок власних коштів.

Стаття 15. Договір між суб'єктом детективної діяльності і клієнтом

Суб'єкт детективної діяльності зобов'язаний укласти з кожним зі своїх клієнтів письмовий договір про надання послуг, в якому повинні бути відображені реквізити сторін, зміст договору, термін його виконання, орієнтована сума грошових витрат і гонорару за послуги, передбачена відповідальність сторін, дата укладання договору.

Договір вважається укладеним, якщо між сторонами на конфіденційній основі досягнуто згоди за всіма його пунктами і він складений з дотриманням умов,

встановлених у частині першій дійсної статті.

У змісті договору передбачається обов'язок суб'єкта детективної діяльності надати клієнтові письмовий звіт про результати проведеної роботи за договором. У разі необхідності, до звіту можуть додаватись матеріали фото-, відеозйомки, звукозапису та інші матеріали, отримані в результаті використання спеціальних технічних засобів.

До звіту додається уточнений розрахунок гонорару і витрат детективного підприємства (об'єднання). Копія звіту підлягає збереженню в архіві підприємства (об'єднання) протягом трьох років.

Суперечки щодо розрахунків за послуги й інші підстави, установлені договором між детективним підприємством (об'єднанням) і клієнтом, що користується його послугами, розглядаються в судовому порядку.

Стаття 16. Підготовка детективів

Для підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів, що здійснюють детективну діяльність, можуть створюватися недержавні освітні установи, що мають права юридичної особи.

Розробка програм навчання, ліцензування зазначених у частині першій дійсної статті установ і контроль за їхньою діяльністю здійснюється в порядку, встановлюваному чинним законодавством України.

РОЗДІЛ III. ЛІЦЕНЗУВАННЯ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Стаття 17. Документи, що подаються для отримання ліцензії на детективну діяльність

Для отримання ліцензії на здійснення детективної діяльності, особа, що претендує на її здійснення особисто або через уповноважений ним орган чи особу звертається до відповідного органу внутрішніх справ із заявою встановленого зразку про видачу ліцензії.

У заяві на видачу ліцензії на здійснення детективної діяльності повинні міститися:

відомості про суб'єкта детективної діяльності - заявника: найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код-для юридичної особи;

прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий, місце проживання), ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів - для фізичної особи;

у разі наявності у заявника філій, інших відокремлених підрозділів, які провадитимуть господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження.

До заяви про видачу ліцензії додається копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, засвідчена нотаріально або органом, який видав оригінал документа.

До заяви про видачу ліцензії на здійснення детективної діяльності також додаються документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Органи внутрішніх справ мають право встановлювати достовірність відомостей, викладених у представлених документах, необхідних для ухвалення рішення про видачу ліцензії, у тому числі шляхом співбесіди з громадянином, що претендує на її одержання.

Стаття 18. Підстави залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду

Заява про видачу ліцензії на здійснення детективної діяльності залишається без розгляду, якщо:

заява подана (підписана) особою, яка не має на це повноважень;

документи оформлені з порушенням вимог цього Закону, та законодавства щодо ліцензування підприємницької діяльності.

Про залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду заявник повідомляється в письмовій формі із зазначенням підстав залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду у строки, передбачені для видачі ліцензії.

Стаття 19. Порядок видачі ліцензії на здійснення детективної діяльності

Заява про видачу ліцензії та документи, що додаються до неї, подаються до органу внутрішніх справ за місцем створення суб'єкта підприємницької діяльності.

Документи приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття документів органом внутрішніх справ та підписом відповідальної особи.

Ліцензія на здійснення детективної діяльності видається органом внутрішніх справ протягом місяця з дня подачі заяви терміном на три роки і є підставою для державної реєстрації суб'єкта у виконавчому комітеті міської, районної у місті ради або в районній державній адміністрації за місцем утворення даного об'єднання.

Порядок і розміри платежів при видачі ліцензій визначаються Кабінетом Міністрів України.

Особі, що одержала ліцензію на здійснення детективної діяльності, відповідним органом внутрішніх справ одночасно видається документ встановленого зразка, що засвідчує його особу.

У випадку відмови у видачі ліцензії орган внутрішніх справ зобов'язаний письмово інформувати про це осіб, що направили заяву, із вказівкою мотивованих причин відмови. Це рішення або порушення терміну розгляду заяви може бути оскаржене у вищий орган внутрішніх справ або суд.

Стаття 20. Відмова у видачі ліцензії

Ліцензія на здійснення детективної діяльності не видається:

1) громадянам, що не досягай двадцяти одного року;

2) громадянам, що перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічного захворювання, алкоголізму або наркоманії;

3) громадянам, що мають судимість за вчинення навмисного злочину;

4) громадянам, яким пред'явлене обвинувачення у вчиненні злочину (до вирішення питання про їхню винність у встановленому законом порядку);

5) громадянам, звільненим з державної служби, із судових, прокурорських і інших правоохоронних органів за компрометуючими їх підставами;

6) колишнім працівникам правоохоронних органів, що здійснювали контроль за детективною діяльністю, якщо з дня їхнього звільнення не пройшов рік.

7) громадянам, що не представили необхідні документи, перелік яких встановлено Кабінетом Міністрів України.

Стаття 21. Продовження терміну дії ліцензій на детективну діяльність

Ліцензія на здійснення детективної діяльності може бути продовжена за заявою суб'єкта детективної діяльності на п'ять років.

Заява подається за один місяць до закінчення тер міну ліцензії на заняття детективної діяльності до органу, що видав таку ліцензію.

Стаття 22. Анулювання дії ліцензій на детективну діяльність

Орган внутрішніх справ, що видав ліцензію, вправі її анулювати у випадках:

1) порушень або невиконання детективом (підприємством, об'єднанням) вимог, передбачених дійсним Законом, положень інших законів і інших правових актів України, що складають правову основу діяльності детективів, їхніх підприємств і об'єднань;

2) невиконання податкових і інших фінансових зобов'язань (за письмовим повідомленням установи, яка згідно чинного законодавства має право контролювати виконання таких зобов'язань).

Ухваленню рішення про анулювання ліцензії повинне передувати попереднє письмове попередження органом внутрішніх справ її власника. У попередженні точно вказується, які саме правові норми і правила порушені або не виконані належним чином, і визначається термін для усунення допущених порушень.

Без попередження може бути анульована ліцензія на здійснення детективної діяльності у разі вчинення детективом злочину за умови, якщо вирок набрав законної сили.

Анулювання ліцензії є підставою для припинення детективної діяльності і може бути оскаржене у вищий орган внутрішніх справ або суд.

Ліцензія на детективну діяльність анулюється також у випадку добровільної відмови детектива від неї або ліквідації об'єднання.

При встановленні судом законності анулювання ліцензії повторне звертання за її одержанням можливо після закінчення трьох років із дня судового рішення.

РОЗДІЛ IV. ЗАСТОСУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ СИЛИ, СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАСОБІВ І ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Стаття 23. Умови застосування фізичної сили, спеціальних засобів і вогнепальної зброї

У ході здійснення детективної діяльності суб'єктам її здійснення дозволяється застосовувати фізичну силу, спеціальні засоби та вогнепальну зброю, тільки у випадках і в порядку, передбачених дійсним Законом, і в межах наданих ліцензією прав.

Детективи мають право на вогнепальну зброю, її носіння у зв'язку з виконанням професійних обов'язків та тільки при наявності відповідного посвідчення та дозволу, виданого в порядку, встановленому законодавством України.

Детективи, працівники детективних організацій зобов'язані періодично проходити перевірку на придатність до дій в умовах, пов'язаних із застосуванням фізичної сили, спеціальних засобів і вогнепальної зброї.

При застосуванні фізичної сили, спеціальних засобів або вогнепальної зброї детектив зобов'язаний:

1) попередити про намір їх використовувати, надавши при цьому досить часу для виконання своїх вимог, за винятком тих випадків, коли зволікання в застосуванні спеціальних засобів та вогнепальної зброї створює безпосередню небезпеку його життю і здоров'ю, життю і здоров'ю інших громадян або може викликати інші тяжкі наслідки;

2) в залежності від характеру і ступеня небезпеки правопорушення й особи, що його вчинила, а також сили протидії, що чиниться, прагнути до того, щоб будь-який збиток, заподіяний при усуненні небезпеки, був мінімальним;

3) забезпечити особам, що одержали тілесні ушкодження, долікарняну допомогу і повідомити про подію якомога швидше органи охорони здоров'я і внутрішніх справ;

4) негайно повідомити прокурора про всі випадки смерті або заподіяння тілесних ушкоджень при застосуванні фізичної сили, спеціальних засобів.

Стаття 24. Застосування фізичної сили, спеціальних засобів та вогнепальної зброї

На детективну діяльність поширюються правила застосування спеціальних засобів, встановлені Кабінетом Міністрів України для працівників органів внутрішніх справ України.

Детективи мають право застосовувати спеціальні засоби і вогнепальну зброю у випадках відбиття нападу, що безпосередньо загрожує їхньому життю і здоров'ю, або життю і здоров'ю інших громадян.

Забороняється застосовувати спеціальні засоби і вогнепальну зброю проти жінок з явними ознаками вагітності, осіб з вираженими ознаками інвалідності і неповнолітніх, коли їхній вік очевидний або відомий детективові, крім випадків здійснення з їх сторони групового або іншого нападу, що загрожує життю і здоров'ю детектива або інших осіб.

Застосування детективом фізичної сили, спеціальних засобів та вогнепальної зброї з перевищенням своїх повноважень або необхідної оборони спричиняє позбавлення ліцензії, а також іншу відповідальність, встановлену законом.

РОЗДІЛ V. ГАРАНТІЇ СОЦІАЛЬНОГО І ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ СУБ'ЄКТІВ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Стаття 25. Соціальний і правовий захист детективів

Детективам гарантується соціальний захист згідно із чинним законодавством України.

Детективна діяльність зараховується до загального трудового стажу і стажу для призначення допомоги за державним соціальним страхуванням за умови сплати внесків у Пенсійний фонд України й у Фонд державного соціального страхування України.

Громадяни, що займаються детективною діяльністю, підлягають обов'язковому страхуванню за рахунок коштів відповідної детективної організації (об'єднання) на випадок загибелі, одержання каліцтва або іншого ушкодження здоров'я в зв'язку зі здійсненням розшукових дій. Статутами відповідної детективної організації (об'єднання) можуть бути передбачені й інші пільги.

У випадку втрати працездатності або загибелі особи, що здійснює детективну діяльність, під час виконання службових обов'язків або у зв'язку з ними, йому або його родині призначається пенсія з нагоди втрати працездатності або втрати годувальника і виплачується одноразова допомога за місцем роботи.

Відповідно до статутів детективних організацій родині загиблих можуть бути встановлені додаткові" пільги за рахунок спеціально утворених фондів соціального захисту.

Стаття 26. Правовий захист працівників детективних організацій

Особи, що займаються детективною діяльністю, знаходяться під захистом держави. На них поширюється законодавство, що охороняє майнові і немайнові права громадян, що беруть участь в охороні громадського порядку і боротьбі зі злочинністю. Надання опору цим особам, погроза або насильство стосовно них при виконанні ними своїх обов'язків тягнуть адміністративну і кримінальну відповідальність відповідно до законодавства.

Забороняється втручатися в здійснювану відповідно до закону детективну діяльність і вимагати від осіб, що нею займаються, відомостей про особисте життя громадян, а також відомостей, що складають службову або комерційну таємницю.

РОЗДІЛ VI. КОНТРОЛЬ І НАГЛЯД ЗА ДЕТЕКТИВНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ

Стаття 27. Контроль і нагляд за детективною діяльністю

Контроль за детективною діяльністю на території України здійснюють Міністерство внутрішніх справ України, інші міністерства і відомства України і підлеглі їм органи і підрозділи в межах, установлених дійсним Законом, іншими законами й іншими правовими актами України.

Посадові особи, уповноважені здійснювати контроль за діяльністю детективних підприємств (об'єднань, асоціацій), вправі вимагати від них у рамках своєї компетенції представлення відповідних документів і одержувати письмову або усну інформацію, необхідну для виконання контрольних функцій.

За вимогою органів, зазначених в ч. 1 цієї статті суб'єкти детективної діяльності зобов'язані надавати відомості, необхідні для здійснення контролю за дотриманням ними законодавства України та умов здійснення детективної діяльності.

РОЗДІЛ VII. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА В СФЕРІ ЗДІЙСНЕННЯ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Стаття 28. Відповідальність за порушення законодавства сфері детективної діяльності

Недотримання або порушення положень даного Закону суб'єктами детективної діяльності тягне анулювання ліцензії на детективну діяльність.

Грубе порушення суб'єктами детективної діяльності законодавства в сфері детективної діяльності, що призвело або могло призвести до суспільне небезпечних наслідків, тягне цивільно-правову, матеріальну, адміністративну або кримінальну відповідальність суб'єктів детективної діяльності на загальних підставах.

Порушення посадовими особами або іншими працівниками підприємств, установ, організацій законодавства в сфері детективної діяльності тягне відповідальність згідно з чинним законодавством.

Стаття 29. Відшкодування шкоди у зв'язку з порушенням законодавства у сфері детективної діяльності

Шкода, заподіяна порушенням законодавства у сфері детективної діяльності, підлягає відшкодуванню за позовами у порядку, визначеному законом.

РОЗДІЛ VIII. ПРИПИНЕННЯ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Стаття 30. Підстави припинення детективної діяльності

Детективна діяльність може бути припинена за такими підставами: за власною ініціативою суб'єкта детективної діяльності; у зв'язку із закінченням терміну дії ліцензії на заняття детективною діяльністю; у зв'язку із анулюванням ліцензії на заняття детективною діяльністю; через визнанням суб'єкта детективної діяльності банкрутом; за рішенням суду про визнання приватного детектива недієздатним.

РОЗДІЛ IX. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його офіційного опублікування.

2. Кабінету Міністрів України у місячний строк після набрання чинності цим Законом подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність з цим Законом.

  ____________ 

  Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/milicia/32_48.html


Попередня статтяНаступна стаття
[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"