Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XXXII. МАРАЗМИ МІЛІЦІЇ

За порушення правил ведення касових операцій в частині операцій з виручкою існує аж дві статті щодо адміністративного покарання для застосування їх МВС та КРУ. Але через законодавчі недоліки вони “мертві”

Як відомо, в Україні існує грізний Указ Президента від 12.06.1995 р. № 436/95 “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” який чомусь штрафує підприємства за те, що їхньої готівки у них більше, аніж якийсь ліміт (у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день). Зауважимо, що за цим Указом штрафують саме підприємства, при цьому штрафують органи державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.

Таким чином на посадових осіб та підприємців дія цього Указу не поширюється. Але відповідальність для посадових осіб, на жаль, все одно є. Щоправда її уникають через недосконалість законодавства.

Є такі собі статті 164-2 та 164-4 КпАП. Перша має назву “Порушення законодавства з фінансових питань” і в диспозиції передбачає, що приховування в обліку валютних та інших доходів, непродуктивних витрат і збитків, відсутність бухгалтерського обліку або ведення його з порушенням установленого порядку, внесення неправдивих даних до фінансової звітності, неподання фінансової звітності, несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризацій грошових коштів і матеріальних цінностей, порушення правил ведення касових операцій, перешкоджання працівникам державної контрольно-ревізійної служби у проведенні ревізій та перевірок, невжиття заходів по відшкодуванню з винних осіб збитків від недостач, розтрат, крадіжок і безгосподарності - тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

А друга називається “Несвоєчасне здавання виторгу” і в диспозиції передбачає, що здавання виторгу торговельними підприємствами всіх форм власності, що здійснюють реалізацію товарів за готівку, з порушенням термінів, установлених правилами розрахунків і ведення касових операцій, - тягне за собою накладення штрафу на осіб, відповідальних за здавання виторгу, від сімнадцяти до вісімдесяти восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

І тут починається саме цікаве. По-перше, ми реально бачимо, що за порушення правил ведення касових операцій в частині операцій з виручкою реально, всупереч Конституції, існує дві статті щодо адміністративного покарання.

По-друге, за цими статтями штрафувати посадових осіб підприємств, установ та організацій можуть лише органи внутрішніх справ (за статтею 164-4, що визначено у статті 222 КпАП) та органи державної контрольно-ревізійної служби (за статтею 164-2, що визначено у статті 234-1 КпАП), але точно не податківці. Це вже добре, оскільки це означає, що навіть якщо оштрафували підприємство, не факт, що інформація надійде у відповідний орган внутрішніх справ або КРУ для штрафування посадових осіб і навпаки.

По-друге, стаття 164-4 КпАП передбачає штрафування за порушенням термінів, установлених правилами розрахунків і ведення касових операцій. Але у нас терміни здачі готівки в Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні  не встановлені. Там є фрази на кшталт “Не вважаються понадлімітними коли здано тоді-то”, а коли саме слід здавати виручку – не сказано. Тобто сказано лише про те, коли будуть правопорушення. Про що говорить і МВС в Листі від 19.06.2008 р. N 12/6-1354. МВС прямо і справедливо говорить, що цим Положенням не передбачено конкретних термінів здавання готівки, тримання в позаробочий час у касах готівки, що перевищує встановлений ліміт каси, в більшості випадків кваліфікуються за ознаками статті 164-2 КпАП, з метою уникнення оскарження постанов про адміністративні правопорушення у зв’язку з неоднозначним тлумаченням законодавства.

Таким чином міліціонери не можуть, і вони відмовляються штрафувати посадових осіб за переліміт готівки, і списують ці справи на КРУ. А КРУ на пересічних підприємствах практично не з’являється. Тим самим, незважаючи на наявність аж двох статей КпАП щодо порушення правил ведення касових операцій в частині операцій з виручкою, реально ніхто нікого не штрафує !

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


МIНIСТЕРСТВО ВНУТРIШНIХ СПРАВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

                     19.06.2008  N 12/6-1354

 

Щодо застосування норм статті 164-4

Кодексу України про адміністративні правопорушення

     <...>

Відповідно до переліку поставлених питань повідомляємо таке.

1. Об’єктом правопорушення, передбаченого статтею 164-4 КУпАП, є норми Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637 (далі — Положення), а саме тримання в позаробочий час у касах готівки, що перевищує встановлений ліміт каси.

2. Статтею 164-2 КУпАП передбачено відповідальність за порушення законодавства з фінансових питань. Об’єктивна сторона правопорушень, передбачених цією статтею, полягає, зокрема, і у вчиненні діянь з порушення правил ведення касових операцій, які також встановлені Положенням.

На сьогодні застосування органами внутрішніх справ норм статті 164-4 КУпАП ускладнено з таких причин.

З одного боку тримання в позаробочий час у касах готівки, що перевищує встановлений ліміт каси, є порушенням терміну здачі готівки (термін — робочий час відповідного суб’єкта господарювання), а з іншого — порушення правил ведення касових операцій (оскільки конкретних термінів здавання готівки Положенням не встановлено), тому, на нашу думку, диспозиції статей 164-2 і 164-4 КУпАП утворюють конкуренцію норм права.

З урахуванням тієї обставини, що об’єктивною стороною правопорушення, передбаченого статтею 164-4 КУпАП, визначено “порушення термінів, установлених правилами розрахунків і ведення касових операцій”, а Положенням не передбачено конкретних термінів здавання готівки, тримання в позаробочий час у касах готівки, що перевищує встановлений ліміт каси, в більшості випадків кваліфікуються за ознаками статті 164-2 КУпАП, з метою уникнення оскарження постанов про адміністративні правопорушення у зв’язку з неоднозначним тлумаченням законодавства.

3. Працівники міліції, в межах повноважень, мають право застосовувати санкції, передбачені статтею 164-4 КУпАП, оскільки відповідно до статей 222, 255 КУпАП повноваження щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення та складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 164-4 КУпАП, покладено на органи внутрішніх справ.

Право проведення перевірок по фактах порушення законодавства, контроль за додержанням якого віднесено до компетенції міліції, передбачено пунктом 24 статті 11 Закону України “Про міліцію”.

Заступник начальника О.Чурсін

  ____________ 

  Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/milicia/32_41.html


Попередня статтяНаступна стаття

Ваше ім`я:  Захисний код:  <=>
символів залишилось

Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2018. All rіghts reserved. Тел. (032) 243-43-23, (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"