Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XXXII. МАРАЗМИ МІЛІЦІЇ

ДАІ часто не вправі складати протоколи про порушення Правил дорожнього руху!?

            Так стверджує навіть не адвокат, так наполягає його величність Закон. В яких саме випадках так коли, - давайте з'ясуємо в межах даної статті.

            Незаперечно, що водії, що порушили правила дорожнього руху навіть не намагаються сказати інспекторові ДАІ, що він не вправі оформляти протокол про порушення Правил дорожнього руху, ще б пак, всі органи державної влади, діють у строгій відповідності із вимогами чинного законодавства України...

            Однак, давайте спільно проаналізуємо теж саме чинне законодавство України.

            Мову поведемо про ч. 1 та ч. 2 ст. 122 Кодексу про адміністративні правопорушення. Так, в ч.1 ст.122 КпАП передбачено, що “перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, -

            тягнуть за собою накладення штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”.

            Згідно із ч. 2 ст. 122 КпАП “Порушення водіями транспортних засобів правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз'їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування водієм під час руху транспортного засобу засобами зв'язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, -

            тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти п'яти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”. 

            Отож, якщо водій автотранспортного засобу здійснив одне із вказаних вище порушень, то логіка та шлях його притягнення до відповідальності розпочинається через оформлення протоколу уповноваженим працівником ДАІ.

            Однак, слід зауважити, що дане питання слід розглядати через призму вимог ч.2 ст.19 Конституції України про те, що “Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України”.

            Зокрема, в п. 1 ст. 255 КпАП обумовлено, “У справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати:

            1) уповноважені на те посадові особи:

            органів внутрішніх справ (частина перша статті 44, статті 44-1, 46-1, 46-2, 51, 51-2, 92, частина перша статті 106-1, стаття 106-2, частини четверта і сьома статті 121, частини третя і четверта статті 122, статті 122-2, 122-4, 122-5, частини друга і третя статті 123, стаття 124, частина четверта статті 127, частини перша і друга статті 127-1, стаття 130, частина третя статті 133, стаття 135-1, стаття 136 (про порушення на автомобільному транспорті), стаття 139, частина четверта статті 140, статті 148, 151, 152, 154, 155, 155-2 - 156-2, 159, 160, 162 - 162-3, 164 - 164-11, 164-15, 164-16, 165-1, 165-2, 166-14 - 166-18, 172-4 - 172-9, 173 - 173-2, 174, стаття 175 1 (за винятком порушень, вчинених у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статті 176, 177, 178 - 181-1, 18- 3 - 185-2, 185-4 - 185-9, 186, 186-1, 186-3, 186-5 - 187, 188-28, 189 - 196, статті 204-1, 206-1, 212-6, 212-7, 212-8, 212-10, 212-12, 212-13, 212-14, 212-20)”.

            Тобто, зауважую, що право органів внутрішніх справ складати протоколи про порушення правил дорожного руху, що визначені в ч. 1 та ч. 2 ст. 122 КпАП не передбачено (дозволено лише по ч. 3 та ч. 4 ст. 122 КпАП), а відтак, органи ДАІ не вправі їх складати, а складені протоколи не можуть бути належним і допустимим доказом про порушення із сторони водія правил дорожнього руху, а отже, незаконною є постанова про накладення адміністративної відповідальності.

            Слід зазначити, що коли вперше автор даного матеріалу заявив про це під час безпосереднього розгляду справи, то суддя одразу і не повірив даному аргументу, однак, лише до того часу, коли підняв офіційне друковане видання КпАП.

            На думку автора даного матеріалу, вказана порада є надзвичайно ефективним та безвідмовним аргументом для оскарження притягнення водіїв про порушення ними правил дорожнього руху, що передбачені ч.1 та ч.2 ст.122 КпАП.

А за що даівці складати протоколи можуть? За ч. 3 і 4 статті 122 КаАП, а саме у разі «Перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на п’ятдесят кілометрів на годину, ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, міліції, що рухаються з увімкненими спеціальними світловими або звуковими сигнальними пристроями, ненадання переваги маршрутним транспортним засобам, у тому числі порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів, а так само порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху,

 (штраф від тридцяти до сорока неоподатковуваних

мінімумів доходів громадян)». А також в разі «Порушення, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, що

спричинили створення аварійної обстановки, а саме: примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян, що підтверджені фактичними даними, а саме: поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, свідків, показань технічних приладів та засобів фото- і відеоспостереження та іншими документами (штраф від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року)».

            Однак, дана ситуація водночас беззаперечно засвідчує також надзвичайно “ефективну та якісну роботу” законодавців...

 

                                                                                              адвокат Володимир Боровець

                                                                                              м.т. 067 674 89 11 

 

Коментар експерта

Відповідно до ст. 222 КпАП співробітник ДАІ все ж має право розглядати справи про адмінправопорушення передбачені ч. ч. 1 та 2 ст. 122 КпАП, і навіть притягати до відповідальності. Але оформити докази протоколом він не має права, оскільки про це мовчить ст. 255,  а без доказів притягти до відповідальності неможливо.

Ось так депутати поспішили в гонитві за штрафами, коли прийняли Закон України від 24.09.2008 р. №586-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», звідки і йде ця помилка… Шкода, що у оштрафованих немає майже нема права повернути сплачені штрафи, оскільки адміністративні справи дуже важко оскаржувати. Але описаний метод захисту від незаконних протоколів, а відповідно і штрафів, вже перевірено в судах. Працює. А сплачені незаконні штрафи мали би відшкодувати народні депутати, які припустилися такої помилки.

Віталій Мосейчук, автор «Книги маразмів України»

            ____________

  Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/milicia/32_152.html


Попередня статтяНаступна стаття
[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"