ОКУЛЯРИ ПОВИННІ МАТИ МАРКИ ТА ПАСПОРТ, А СПОЖИВАЧАМ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ ЗАХИСТ ЗОРУ НЕ ПОТРІБНИЙЯк це не смішно, але в Україні виготовлення, складання (у тому числі за рецептами) офтальмологічних виробів (до них зокрема належать окуляри), а також їх ввезення та реалізація на території України з 1 травня 2005 року дозволяються тільки після проведення окремої державної реєстрації, окремої від інших виробів медичного призначення. Крім того на окуляри пропонується клеїти контрольні марки. Напевно прямо на скло, бо інших великих площин для цього у окулярів немає. Кожний виріб матиме з 1 травня 2005 року паспорт. Вартість контрольної марки не повинна перевищувати одного, а паспорта - десяти відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Уявляєте, кавалочек паперу-марки коштуватиме 17 коп, а паспорт 1,7 гривень. Незареєстровані офтальмологічні вироби можуть ввозитися на митну територію України з метою: проведення їх реєстрації; експонування на виставках, ярмарках, конференціях (за умови вивезення з митної території України після закінчення експонування); надання гуманітарної допомоги (якщо держреєстрація окулярів проводиться з метою захисту зору, то виходить, що споживачам гуманітарної допомоги захист зору не потрібний); виконання програм міжнародного співробітництва та технічної допомоги; ліквідації наслідків стихійного лиха, аварій, екологічних, техногенних катастроф, інших надзвичайних ситуацій. Паперів у реалізаторів окулярів буде багато. Зокрема їм пропонують реалізацію кожного виробу відмічати в спеціальному журналі.
Але цей маразм проіснував зовсім недовго - лише 25 днів -
згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня
2005 року N 380
постанову
Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2004 р. N 1675 "Про впорядкування
обігу офтальмологічних виробів" скасовано. Виникає питання -навіщо псувати
людям офтальмологічний бізнес непередодні нового сезону зокрема щодо
солнцезахісних окулярів ? Адже
паспорта та марки ніхто не отримувавав - просто не завозив окулярів або
завозив їх контрабандою. Це маркування смішно ще з того боку, що окуляри
підлягали державній реєстрації як вироби медичного призначення. і після
скасування окремого порядку реєстрації знову підлягають такій реєстрації як
вироби медичного призначення. Крім того окуляри до 12 серпня 2005 року
підлягали ще і обов'язковій сертифікації (відповідно
до наказу Держспоживстандарту України від 1 лютого 2005 року N 28 зазначені
вироби підлягали обов'язковій сертифікації з 1 червня 2005 року). І
лише Наказ Державного комітету України з питань технічного
регулювання та споживчої політики від 14 липня 2005 року N 171 скасував
вимоги щодо сетифікації - тобто окуляри підлягають лише державній реєстрації
як вироби медичного призначення. КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВАвід 16 грудня 2004 р. N 1675 Київ Про впорядкування обігу офтальмологічних виробівЗ метою запобігання поширенню на території України небезпечних та фальсифікованих офтальмологічних виробів і захисту прав споживачів Кабінет Міністрів України постановляє: 1. Затвердити такі, що додаються: Порядок проведення державної реєстрації офтальмологічних виробів; основні вимоги до маркування офтальмологічних виробів; Правила торгівлі офтальмологічними виробами. 2. Пункт 1 Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2004 р. N 1497 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 45, ст. 2970), доповнити абзацом такого змісту: "Дія цього Порядку не поширюється на проведення державної реєстрації офтальмологічних виробів". 3. Державному комітетові з питань технічного регулювання та споживчої політики, Міністерству охорони здоров'я, Міністерству внутрішніх справ, Державній митній службі, Державній податковій адміністрації та місцевим органам виконавчої влади посилити контроль за обігом офтальмологічних виробів. 4. Державному комітетові з питань технічного регулювання та споживчої політики і Міністерству охорони здоров'я: визначити державне підприємство для проведення експертизи офтальмологічних виробів та разом з цим підприємством - механізм контролю за його діяльністю; привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою; надавати роз'яснення з питань застосування цієї постанови. 5. Державному комітетові з питань технічного регулювання та споживчої політики протягом двох місяців: розробити і затвердити зразки та порядок продажу (видачі) контрольних марок для офтальмологічних виробів та їх паспортів; внести офтальмологічні вироби до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації, та розробити правила такої сертифікації. 6. Ця постанова набирає чинності з 1 травня 2005 року.
Інд. 28
ПОРЯДОК |
ЗАТВЕРДЖЕНО |
1. Маркуванню підлягають усі офтальмологічні вироби, які виробляються та реалізуються в Україні, а також ввозяться на митну територію України з метою подальшої реалізації.
2. Контрольна марка має власні серію і номер.
Для офтальмологічних виробів встановлюються такі серії контрольних марок (за кодами згідно з УКТЗЕД);
ЛК - 9001 30 00 00;
ЛС - 9001 40 41 00; 9001 40 49 00; 9001 40 80 00;
ЛІ - 9001 50 41 00; 9001 50 49 00; 9001 50 80 00;
ОП - 9003 11 00 00;
ОД - 9003 19 10 00;
ОІ - 9003 19 30 00; 9003 19 90 00;
КО - 9004 10 10 00; 9004 90 10 00; 9004 90 90 00 (крім захисних окулярів);
КІ - 9004 10 91 00; 9004 10 99 00; 9004 90 10 00; 9004 90 90 00 (для сонцезахисних та захисних окулярів).
Зразки і порядок продажу (видачі) контрольних марок та їх паспортів затверджує Держспоживстандарт.
3. Право на одержання контрольних марок маю ть виготовлювачі офтальмологічних виробів, які безпосередньо їх виготовляють (складають), та безпосередні імпортери.
4. Виготовлювачі здійснюють маркування офтальмологічних виробів до їх реалізації на території України, а імпортери - після їх митного оформлення.
5. Маркуванню підлягає кожний офтальмологічний виріб.
6. Контрольна марка наклеюється безпосередньо на окуляри та оправи окулярні за кодами згідно з УКТЗЕД 9003 11 00 00, 9003 19 10 00, 9003 19 30 00, 9003 19 90 00, 9004 10 10 00, 9004 10 91 00, 9004 10 99 00, 9004 90 10 00, 9004 90 90 00 або на індивідуальну упаковку лінз окулярних та лінз контактних за кодами згідно з УКТЗЕД 9001 30 00 00, 9001 40 41 00, 9001 40 49 00, 9001 40 80 00, 9001 50 41 00, 9001 50 49 00 і 9001 50 80 00.
Кожний офтальмологічний виріб за кодом згідно з УКТЗЕД 9004 10 10 00, 9004 90 10 00 і 9004 90 90 00 (крім захисних окулярів) повинен мати також паспорт. Паспорт виготовляється на спеціальному бланку, де зазначаються номер і серія контрольної марки, яка наклеюється на такий виріб (або його комплектувальні частини), найменування і тип виробу, номінальні значення основних параметрів виробу, гарантований строк експлуатації, відомості про виготовлювача, країну походження, реквізити нормативного документа, на основі якого виготовлено виріб, відомості про його державну реєстрацію, а також інша необхідна споживачеві інформація.
7. Контрольні марки і паспорти видаються державним підприємством, визначеним Держспоживстандартом та МОЗ.
8. Вартість контрольної марки не повинна перевищувати одного, а паспорта - десяти відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
9. Інші вимоги до маркування офтальмологічних виробів встановлюються відповідними нормативними документами.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
1. Ці Правила визначають порядок здійснення торгівлі офтальмологічними виробами та основні вимоги до суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з такою торгівлею, і спрямовані на забезпечення захисту прав споживачів щодо належної якості продукції та рівня торговельного обслуговування.
2. У Правилах терміни вживаються у значенні, наведеному в Порядку проведення державної реєстрації офтальмологічних виробів, затвердженому цією постановою.
3. Дія Правил поширюється на всіх суб'єктів господарювання на території України незалежно від форми власності, діяльність яких пов'язана з торгівлею офтальмологічними виробами, а також тих, що здійснюють складання (у тому числі за рецептами) офтальмологічних виробів (далі - суб'єкти господарювання).
4. Роздрібна торгівля офтальмологічними виробами здійснюється через спеціалізовані підприємства, у тому числі фірмові, їх структурні підрозділи, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом непродовольчих товарів.
Торгівля офтальмологічними виробами у пішохідних переходах (надземних, підземних), на транспортних зупинках, ринках (ярмарках), ринкових майданчиках, станціях метрополітену та в продовольчих магазинах дозволяється за безумовного виконання всіх вимог до зберігання та реалізації офтальмологічних виробів.
5. Облік суб'єктів господарювання ведеться у порядку, встановленому Держспоживстандартом.
6. Контроль і нагляд у сфері торгівлі офтальмологічними виробами здійснюють у межах повноважень Держспоживстандарт та його територіальні органи, Державна служба лікарських засобів та виробів медичного призначення, місцеві органи виконавчої влади, інші уповноважені органи.
7. Прийняття до продажу, складання (у тому числі за рецептами), оптова та роздрібна торгівля офтальмологічними виробами не можуть здійснюватися у разі, коли такі вироби не зареєстровано в установленому порядку, а також у разі відсутності контрольних марок та передбачених законодавством супровідних документів, які підтверджують якість, безпеку та ефективність офтальмологічних виробів (сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання відповідності, якщо офтальмологічні вироби включено до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації), та порушення вимог нормативних документів щодо їх складання (у тому числі за рецептами).
8. Маркування, пакування, транспортування та зберігання офтальмологічних виробів здійснюються відповідно до вимог, передбачених законодавством та нормативними документами.
На індивідуальній упаковці повинен зазначатися номер свідоцтва про державну реєстрацію офтальмологічного виробу.
9. Суб'єкти господарювання, які займаються оптовою та (або) роздрібною торгівлею офтальмологічними виробами, ведуть облік прийнятих до продажу та реалізованих офтальмологічних виробів у спеціальному журналі. До журналу заносяться відомості про постачальників офтальмологічних виробів, документи, які засвідчують приймання-передачу, кількість прийнятих до продажу та реалізованих виробів, їх державну реєстрацію, а також залишки офтальмологічних виробів, не реалізованих суб'єктами господарювання протягом звітного періоду.
Сторінки журналу повинні бути прошиті, пронумеровані і скріплені печаткою суб'єкта господарювання.
Форма журналу та порядок його ведення визначаються Держспоживстандартом.
Суб'єкти господарювання зобов'язані зберігати заповнені журнали протягом трьох років.
10. Приміщення суб'єкта господарювання повинні відповідати вимогам нормативних документів щодо зберігання і реалізації офтальмологічних виробів, а також санітарно-гігієнічним, санітарно-технічним, протипожежним та іншим вимогам до їх технічного та господарського оснащення.
11. Суб'єкт господарювання самостійно вирішує питання стосовно відповідного обладнання торговельних та інших приміщень з метою дотримання встановлених вимог щодо зберігання і реалізації офтальмологічних виробів.
12. Суб'єкт господарювання, який займається складанням (у тому числі за рецептами) офтальмологічних виробів, повинен забезпечити:
відповідність матеріально-технічної бази вимогам нормативних документів щодо виробництва (у тому числі щодо його атестації), зберігання і контролю якості офтальмологічних виробів;
наявність нормативних документів, на основі яких здійснюється складання (у тому числі за рецептами) та контроль якості офтальмологічних виробів;
дотримання вимог законодавства та нормативних документів щодо якості офтальмологічних виробів під час їх виробництва, зберігання, транспортування та торгівлі ними, а також наявності підрозділу чи фахівця з контролю якості офтальмологічних виробів або наявності відповідного договору з акредитованою лабораторією з аналізу якості офтальмологічних виробів;
наявність окремого приміщення, спеціального виробничого обладнання та приладів.
13. Виробниче обладнання та прилади, що використовуються для контролю якості офтальмологічних виробів, повинні забезпечувати необхідну точність усіх показників, передбачених нормативними документами.
14. Засоби вимірювання, що використовуються під час складання (у тому числі за рецептами) офтальмологічних виробів та контролю їх якості, підлягають періодичній повірці в установленому порядку.
15. До штату суб'єкта господарювання, який здійснює складання (у тому числі за рецептами) офтальмологічних виробів, повинен входити оптометрист.
16. Працівники суб'єкта господарювання, діяльність яких безпосередньо пов'язана із складанням (у тому числі за рецептами) та (або) реалізацією офтальмологічних виробів, забезпечуються технологічним одягом відповідно до встановлених норм.
17. Працівники суб'єкта господарювання, які здійснюють обслуговування споживачів, повинні мати спеціальну професій ну освіту (підготовку) - знати асортимент і якісні характеристики офтальмологічних виробів, їх основні параметри, правила зберігання, ознаки невідповідності виробів вимогам нормативних документів - і у разі потреби надавати споживачам кваліфіковані рекомендації.
18. Продаж офтальмологічних виробів вітчизняного та іноземного виробництва здійснюється працівниками суб'єкта господарювання з наданням споживачам у доступній формі повної, достовірної та своєчасної інформації про такі вироби, їх виготовлювачів, додаткові послуги, які можуть надаватися суб'єктом господарювання, а також з ознайомленням на вимогу споживача з документами, які підтверджують відповідність офтальмологічних виробів вимогам щодо їх якості, безпеки та ефективності.
19. Ці Правила повинні бути розміщені суб'єктом господарювання у залі обслуговування споживачів на видному і доступному для ознайомлення місці.
від 26 травня 2005 р. N 380
Київ
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Скасувати:
постанову Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2004 р. N 1675 "Про впорядкування обігу офтальмологічних виробів" (Офіційний вісник України, 2004 р., N 51, ст. 3326);
постанову Кабінету Міністрів України від 21 січня 2005 р. N 81 "Про внесення зміни до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2004 р. N 1675" (Офіційний вісник України, 2005 р., N 4, ст. 215).
2. Міністерству охорони здоров'я і Державному комітетові з питань технічного регулювання та споживчої політики привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
Прем'єр-міністр України |
Ю. ТИМОШЕНКО |
Інд. 28
Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
від 14 липня 2005 року N 171
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
1 серпня 2005 р. за N 837/11117
На виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 травня 2005 року N 380 "Про скасування деяких постанов Кабінету Міністрів України" та відповідно до статті 14 Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію", Положення про Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики, затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2003 року N 225, НАКАЗУЮ:
1. Виключити пункт 8.14 "Оптичні вироби медичного призначення" з Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 1 лютого 2005 року N 28 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за N 466/10746.
2. Управлінню підтвердження відповідності (Сердюков О. Я.) у п'ятиденний термін забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Державному підприємству "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (Задирайко В. Г.) після державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його публікацію.
4. Цей наказ набирає чинності через десять днів після реєстрації в Міністерстві юстиції України.
5. Відповідальність за виконання цього наказу покласти на директора Департаменту технічного регулювання Держспоживстандарту України Баб'яка О. М.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держспоживстандарту України Вівчарика В. П.
Голова | М. Негрич |
ПОГОДЖЕНО: |
|
Заступник Міністра охорони | |
___________
Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/med/12_11.html
Головна сторінка
|
Українська національна ідея.
Українократія
|
КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою
|
ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки |
Уголки потребителя для всех городов с
литературой |
Информационные стенды, щиты, доски
|
Перекидні системи
Перекидные системы
| Штендеры,
Штендери
|
Буклетницы
Буклетниці
|
Коментар Податкового кодексу, Митного
Комментарий Налогового кодекса, Таможенного|
НОВИНИ |
|
Реклама |
Контакт |
Журнали з охорони праці та інші
|
Календар бухгалтера
Календарь бухгалтера
|
Інструкції з охорони праці
|Оперативна
поліграфія,
тиражування
|
Фотоприколы
|
Термінологічний словник
|
Книги,
словник,
реферати
з історії,
ЗНО з історії України
|
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України
(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).
Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Підтримка проекту: U634971969297 Z404288205014 E208021446192 |
Новини |