ТЕЛЕРАДІООРГАНІЗАЦІІ НЕ МОЖУТЬ СТВОРЮВАТИСЯ ПОЛІТИЧНИМИ ПАРТІЯМИ, ПРОФСПІЛКОВИМИ, РЕЛІГІЙНИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ. ТЕЛЕРАДІООРГАНІЗАЦІЯМ НЕОБХІДНО ПОДАТИ ОРІЄНТОВНИЙ ШТАТНИЙ РОЗКЛАД ТА БАНКІВСЬКІ ГАРАНТІЇЗгідно з частиною другою статті 13 Закону України від 21.12.93 р. №3759-XII "Про телебачення і радіомовлення" в Україні забороняється заснування телерадіоорганізацій: органами державної влади та органами місцевого самоврядування, якщо рішення про їх створення або положення про них не передбачає повноважень засновувати телерадіоорганізації; юридичними особами, статутні документи яких не передбачають можливість створення телерадіоорганізацій; іноземними юридичними і фізичними особами та особами без громадянства; політичними партіями, профспілковими, релігійними організаціями та юридичними особами, яких вони заснували; громадянами, які за вироком суду відбувають покарання у місцях позбавлення волі або визнані судом недієздатними. Дивна виходить в Україні свобода слова. Газети партії та релігійні громади можуть засновувати, а ось своє радіо чи телебачення, навіть кабельне – ні (звісно, завдяки Інтернету та супутниковим каналам ця проблема вирішується). Також проблема вирішується через отримання ліцензії підприємцем-адептом партії чи релігії. Зміни до Закону України від 21.12.93 р. №3759-XII "Про телебачення і радіомовлення", які запроваджено Законом України від 13.09.2001 р. №2680-III "Про внесення змін до деяких законів України за результатами парламентських слухань "Проблеми інформаційної діяльності, свободи слова, дотримання законності та стан інформаційної безпеки України" стосуються порядку ліцензування каналів мовлення, підстав залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду, відмови у продовженні ліцензії, строку дії ліцензії. Тут для телерадіоорганізацій запроваджено суттєві обмеження, зокрема їм для отримання ліцензії на право користування каналами мовлення телерадіоорганізація необхідно тепер подати орієнтовний штатний розклад телерадіоорганізації та підтвердження фінансової спроможності (банківська гарантія) здійснення мовлення відповідно до заявленої концепції протягом одного року з моменту виходу в ефір. Навіщо ці документи Нацраді, особливо штатний розклад, який навіть не містить конкретних прізвищ конкретних людей та вимоги до їх освіти, і тим більше ніхто не може вимагати виконувати штатний розклад приватних організацій. Аналогічно з гарантією - користі від неї жодної, адже право розпочинати мовлення зберігається за телерадіоорганізацією протягом одного року з дня набрання ліцензією чинності навіть при невиконанні гарантійних умов. Про початок мовлення телерадіоорганізація в десятиденний строк повідомляє Національну раду. І лише якщо телерадіоорганізація протягом року з часу набрання ліцензією чинності не розпочала мовлення, ліцензія втрачає чинність. Ось така формально-бюрократична демократія та свобода слова. Віталій МОСЕЙЧУК ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/licenz/18_36.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|