В УКРАЇНІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ ЗАБОРОНЕНО ОПРИЛЮДНЮВАТИ В НЕОФІЦІЙНИХ ВИДАННЯХ ДО ЇХНЬОГО ОФІЦІЙНОГО ОПРИЛЮДНЕННЯ. ДЕРЖАВА ВІДХРЕЩУЄТЬСЯ ВІД МОЖЛИВОСТІ ОПРИЛЮДНЮВАТИ ВСІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ ДО НАБРАННЯ НИМИ ЧИННОСТІВідповідно до пункту 4 Указу Президента від 10.06.97 р. №503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" (далі -Указ) нормативно-правові акти Верховної Ради України і Президента України набирають чинності через 10 днів з дня їх офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня їх опублікування в офіційному друкованому виданні. Відповідно до пункту 1 цього Указу закони України, інші акти Верховної Ради України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України не пізніш як у п'ятнадцятиденний строк після їх прийняття у встановленому порядку і підписання підлягають оприлюдненню державною мовою в офіційних друкованих виданнях. Офіційними друкованими виданнями України є: "Офіційний вісник України"; "Відомості Верховної Ради України"; газета "Урядовий кур'єр". Акти Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України можуть бути в окремих випадках офіційно оприлюднені через телебачення і радіо. Офіційне оприлюднення нормативно-правових актів здійснюється після включення їх до Єдиного державного реєстру нормативних актів і із зазначенням присвоєного їм реєстраційного коду. Однак відповідно до пункту 2 Указу нормативно-правові акти можуть бути опубліковані в інших друкованих виданнях лише після їх офіційного оприлюднення відповідно до пункту 1 Указу. Таким чином жодна неофіційна газета або інше видання не може оприлюднити нормативно-правові акти раніше за офіційні. Вочевидь таким чином влада страхується від того, що її нормативно-правові акти є шкідливими і в якійсь мірі є таємними для українського народу, а тим більше для неофіційної преси. Таким чином навіть в Інтернеті не можна законно прочитати офіційно не оприлюднені нормативно-правові акти. Рятує неофіційні юридичні видання лише те, що за швидке неофіційне оприлюднення жодних санкцій українським законодавством не передбачено.
Крім того відповідно до частини третьої статті 22 Закону України від 02.10.1992 р. №2657-XII "Про інформацію" з метою забезпечення доступу до законодавчих та інших нормативних актів всім громадянам держава забезпечує видання цих актів масовими тиражами у найкоротші строки після набрання ними чинності. Таким чином держава відхрещується від можливості оприлюднювати всі нормативно-правові акти до набрання ними чинності. Звісно, деякі нормативно-правові акти набирають чинність через деякий час після оприлюднення, але, наприклад, більшість Законів стають чинними з дня оприлюднення. А тому перевагу в ознайомленні має той, хто знайде відповідний законопроект чи прийнятий Верховною Радою Закон в Інтернеті чи у відповідних електронно-правових системах, а пересічні люди так і живуть в невідомості до дня “Х”, тобто оприлюднення і набрання чинності. Стаття 22. Правова інформація Правова інформація - це сукупність документованих або публічно оголошених відомостей про право, його систему, джерела, реалізацію, юридичні факти, правовідносини, правопорядок, правопорушення і боротьбу з ними та їх профілактику тощо. Джерелами правової інформації є Конституція України, інші законодавчі і підзаконні нормативні правові акти, міжнародні договори та угоди, норми і принципи міжнародного права, а також ненормативні правові акти, повідомлення засобів масової інформації, публічні виступи, інші джерела інформації з правових питань. З метою забезпечення доступу до законодавчих та інших нормативних актів всім громадянам держава забезпечує видання цих актів масовими тиражами у найкоротші строки після набрання ними чинності. Витяг із Закону України від 02.10.1992 р. №2657-XII "Про інформацію"
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|