В УКРАЇНІ Є ПОЗАСУДОВИЙ АРЕШТ РАХУНКІВ ПІДПРИЄМСТВ ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИНаказом Державної податкової адміністрації України від 23.04.98 р. №191 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.09.98 р. за №593/3033) затверджено Положення про зупинення операцій платників податків на рахунках в установах банків, інших фінансово-кредитних установах (далі - Положення). Відповідно до п. 6.3 цього Положення розпорядження про зупинення операцій на рахунках в установах банків видається окремо за кожною установою банку, в якій відкриті рахунки платника податків, і за всіма або окремими рахунками цього платника податків, що знаходяться в цій установі банку, крім спеціальних рахунків, які відкриваються згідно з постановами Кабінету Міністрів України, а також бюджетних рахунків без згоди відповідних фінансових органів - розпорядників бюджетних коштів, що надходять на ці рахунки. Положення прийнято на виконання пункту 5 статті 11 Закону УРСР від 04.12.90р. №509-XІІ "Про державну податкову службу в Україні". Відповідно до цього пункту органи держаної податкової служби мають право зупиняти операції платників податків, інших платежів на рахунках в установах банків, інших фінансово-кредитних установах, за винятком операцій щодо сплати податків, інших платежів у разі: відмови у проведенні документальної перевірки чи недопущення посадових осіб органів державної податкової служби для обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів або пов'язані з утриманням інших об'єктів оподаткування незалежно від їх місцезнаходження, обладнання, електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, що застосовуються для розрахунків за готівку із споживачами, вагокасових комплексів, систем та засобів штрихового кодування; неподання органам державної податкової служби та їх посадовим особам бухгалтерських звітів, балансів, податкових декларацій (розрахунків), декларацій про валютні цінності, звітів про застосування електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, інших платежів; непред'явлення свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, спеціальних дозволів (ліцензій, патентів тощо) на її здійснення, сертифікатів відповідності електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем; порушення підприємством, установою, організацією, громадянином-суб'єктом підприємницької діяльності встановленого законом порядку реєстрації в органі державної податкової служби як платників податків, відсутності обліку об'єктів оподаткування або коли існує реальна загроза витрачання коштів чи відчуження майна, вилучення яких у встановленому законом порядку є єдиним засобом відшкодування збитків, завданих державі, у зв'язку з неплатоспроможністю юридичної особи, що перевіряється. Натомість більш прогресивним законодавством відповідно до статей 149-152 Цивільного процесуального кодексу України, 66, 67 Арбітражного процесуального кодексу України, 29, 126 Кримінально-процесуального кодексу України, 5, 50 Закону України "Про виконавче провадження" для забезпечення цивільного позову арбітражні і загальні суди, судді, а також прокурори, слідчі органів прокуратури, внутрішніх справ і служби безпеки України за порушеними кримінальними справами державні виконавці можуть за заявою сторони, що подала позов, або за своєю ініціативою вжити заходів щодо забезпечення позову. Одним із таких заходів є накладення арешту на кошти, що належать юридичній або фізичній особі. Крім того, відповідно до вищезазначених статей Кримінально-процесуального кодексу України арешт може бути накладений на кошти фізичних осіб для забезпечення можливої конфіскації майна. Залежно від ухвали суду, постанови прокурора, слідчого арешт може бути накладений на всі кошти, що знаходяться на рахунках юридичної (фізичної особи) або на який-небудь конкретний рахунок (поточний, депозитний тощо), на кошти на рахунку в цілому і на конкретно визначену суму. Таким чином податківці України мають фактично такі самі права щодо рахунків підприємств та організацій як і суди та прокуратура. Виникає питання, хто триматиме кошти на рахунках, які може легко арештувати податковий інспектор без будь-яких розборів, суда та слідства. Але ж кошти на рахунках це майно підприємств і мало кому до вподоби такі права податківців. Це одна із причин, чому в Україну не йдуть інвестиції, а більшість економіки працює в тіні поза банківською системою. Добре, що пункт 5
частини першої статті 11 Закону УРСР від 04.12.90р. №509-XІІ
"Про державну податкову службу в Україні" було
виключено на підставі Закону N 2181-III від
21.12.2000 з "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами" 1 квітня 2001 року. Тим самим цей
маразм було ліквідовано (частково), адже за адміністративним арештом могли
арештовувати рахнунки на 96 годин. І лише коли пункт 9.3 статті 9 доповнено
підпунктом 9.3.9 згідно із Законом України від 02.06.2005 р. N 2631-IV,
питання було вирішено. Адже підпункт 9.3.9 цього Закону тепер говорить що,
арешт активів у вигляді зупинення операцій на рахунку платника податків
здійснюється за заявою податкового органу виключно на підставі рішення
суду в порядку, передбаченому законодавством. Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/law/0000_7.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|