Так, посадові особи податкових органів автоматично вносять відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі - ЄРДР) та, відповідно, починають розслідування (наприклад, за ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України) за кожним актом перевірки платника податків чи реєструють таку заяву в органах МВС (наприклад, за ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України). При цьому, вже після внесення відомостей до ЄРДР, слідчі починають перевіряти чи були ознаки кримінального правопорушення, чи мало місце скоєння злочину посадовими особами підприємства (викликаючи їх на допит, проводячи обшуки тощо). Одна коли мова заходить про внесення інформації до ЄРДР стосовно дій вчинених податківцями, посадовими особами органів прокуратури чи правоохоронних органів, то автоматичний режим внесення даних до ЄРДР переходить у ручний режим. Це ті кому можна.
Так, посадові особи правоохоронних органів на свій розсуд визначають
реєструвати заяву про кримінальне правопорушення зазначеними особами чи ні, і в
результаті часто відмовляють у внесенні відомостей до ЄРДР за поданою заявою
мотивуючи це найчастіше двома взаємовиключними причинами:
відсутністю в заяві ознак кримінального правопорушення (але питання в тому, хто
визначає має ця заява ознаки кримінального правопорушення чи ні - кожен слідчий
чи прокурор сам собі критерій у цій справі, і чи може він встановити чи є в
заяві ознаки кримінального правопорушення не здійснивши відповідної перевірки
такої заяви), або
тим, що проведеною перевіркою заяви порушень не знайдено (хоча перевірка такої
заяви повинна проводитись вже після внесення відомостей в ЄРДР).
На практиці ми неодноразово стикалися з "відмовою" в реєстрації заяв про
кримінальне правопорушення при поданні заяви до прокуратури щодо ознак
кримінального правопорушення в діях чи бездіяльності посадових осіб органів
внутрішніх справ, податкової служби чи органів служби безпеки України. В своїх
відповідях-відмовах служителі порядку навіть роз’яснюють те, що відповідно до
вимог ст.ст. 303-307 КПК встановлений судовий порядок оскарження за невнесення
відомостей до ЄРДР (немовби глузуючи над заявником – "ми знаємо, що повинні
внести відомості до ЄРДР, але робити цього в даному випадку не будемо, тому
можете оскаржувати нашу бездіяльність в суд").
І це все при тому, що відповідно до ч. 4 ст. 214 КПК чітко забороняється відмова
у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення,
тобто інформація про правопорушення має без будь-яких застережень вноситися до
ЄРДР (незалежно від того чи така заява стосується судді, прокурора чи
пересічного громадянина). Навіть в Науково-практичному коментарі до нового КПК
за загальною редакцією В. Я. Тація, В. П. Пшонки, А. В. Портнова, зазначається,
що будь-яка відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про
кримінальне правопорушення не допускається...
Процитовано. Одним можна, а іншим - зась! Вибірковість внесення відомостей до
ЄРДР
автори: Олександр Шемяткін, Олексій Співак
видання: "Юридична газета", № 31-32, 20 серпня 2013
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192