Чиновник не відповідає за відсутність реєстрації свого нормативно-правого акту в Мін'юстіВідповідно до Указу Президента від 03.10.1992 р. № 493/92 “Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади” нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації. Однак в Україні відсутня відповідальність керівників органів державної влади та управління за затвердження та застосування незареєстрованих в Мін'юсті нормативно-правових актів, якщо така реєстрація є необхідною, а також за нереєстрацію таких актів. Громадяни, особливо підприємці, мусять жалітися в Міністерство юстиції щоб воно сприяло скасуванню незареєстрованих нормативних актів, Міністерство пише дивні листи до відомства-порушника, і в судах важко довести пряме застосування такого акту, оскільки для суду це не нормативно-правовий акт, а застосовують його чиновники без наявності письмових доказів... І лише у разі зловживань та перевищенні службових повноважень можна щось довести в кримінальному процесі, але перед цим слід суттєво постраждати... А насправді слід надати право посадовим особам Міністерства юстиції складати адміністративні протоколи на колег-чиновників, які видають незареєстровані в Мін'юсті накази, та передавати ці протоколи до суду, або власноруч накладати штрафи, що буде оперативніше. А при трьох “проколах” – знімати чиновника з посади. З іншого боку за застосування незареєстрованого нормативного акту можна було би притягати як за корупційне правопорушення, але такої практики нині немає бо жоден Закон не вважає це за корупцію. А ще мене дивує відсутність адміністративної чи кримінальної відповідальності за випуск в життя недолугих законів, чомусь така відповідальність за випуск неякісних харчів чи виробів промисловості є, а Закон – це ж продукт виробництва депутатів та уряду. Одночасно з наступними виборами народ має визначати як на суді присяжних “Винні чи невинні в погіршенні вашого життя”, і якщо винні, то всім депутатам по 3 роки за гратами із відшкодуванням утримання у Верховній Раді. Можна зробити і партійну відповідальність – членів фракції “садити”. Петро ПАТЛАТИЙ Проведення перевірок щодо відшкодування ПДВ п’ять років здійснюється за незаконним наказом ДПАУ Кабмін мусить скасовувати незареєстровані в Мін’юсті накази міністерств
У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади ( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 493/98 від 21.05.98 ) З метою впорядкування видання міністерствами, іншими органами виконавчої влади нормативно-правових актів, забезпечення охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, підприємств, установ та організацій п о с т а н о в л я ю: 1. Установити, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації. 2. Державну реєстрацію здійснюють: нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю — Міністерство юстиції України; нормативно-правових актів міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим — Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим; нормативно-правових актів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів, а також місцевих органів господарського управління та контролю — обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції; нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів — районні, районні у містах Києві та Севастополі управління юстиції. Державна реєстрація провадиться в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Міністерство юстиції України та управління юстиції складають державні реєстри зареєстрованих ними нормативно-правових актів. (Стаття 2 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 493/98 від 21.05.98) 3. Нормативно-правові акти, зазначені в статті 1 цього Указу, набувають чинності через 10 днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності. 4. Створити в Українському державному центрі правової інформації Міністерства юстиції України банк даних про нормативно-правові акти, занесені до державного реєстру. Міністерству юстиції України визначити порядок інформування громадян, підприємств, установ та організацій про зазначені нормативно-правові акти. 5. Міністерству юстиції України, іншим органам виконавчої влади, органам господарського управління та контролю забезпечувати опублікування нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, а також широке інформування громадян через засоби масової інформації про нормативно-правові акти, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян. 6. Кабінету Міністрів України затвердити до 1 грудня 1992 року Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи та інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. Президент України Л. КРАВЧУК м.Київ, 3 жовтня 1992 року N 493/92 ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/law/0000_151.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|
|||||||||