Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА 00. МАРАЗМИ, НОВИНИ ЗАКОНОДАВСТВА, ЮРИСПРУДЕНЦІЇ

Звернення та скарги юридичних осіб до органів влади можуть розглядатися вічно

Закон України від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР “Про звернення громадян”, як видно з назви, не розповсюджується на юридичних осіб. Це підтверджує і його преамбула, відповідно до якої цей Закон регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об’єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Постає питання звернення юридичних осіб до органів влади. Виявляється, процедура, а головне – строки розгляду таких звернень українським законодавством не регламентовано. Тому, щоб не потрапити в бюрократичні тенета, директорам юридичних осіб слід задавати питання органам влади як пересічним громадянам України, а не від імені юридичних осіб. Інакше відповідь можна законно отримати і через 1 рік, а не календарний місяць. Що підтверджує і ВГСУ в Постанові від 17.10.2006 р. N 20/502-12/226.

Петро ПАТЛАТИЙ

Методичні рекомендації щодо надання органами ДПС України письмових податкових консультацій ухвалено звичайним листом, а не Наказом ДПАУ. Листи-консультації можна оскаржувати в суді

Термін видачі інформації за Законом про доступ до публічної інформації – п’ять днів, а за Законом про звернення громадян – місяць

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

17.10.2006 р. 

N 20/502-12/226 

В порушенні касаційного провадження з перегляду цієї постанови відмовлено
(згідно з ухвалою Судової палати у господарських справах
 Верховного Суду України
 від 21 грудня 2006 року)

Вищий господарський суд України у складі: суддя Селіваненко В. П. - головуючий, суддів: Бенедисюк І. М. і Львов Б. Ю., розглянув касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Центр тендерних процедур м. Києва", м. Київ (далі -ТОВ "Центр тендерних процедур") на постанову Київського апеляційного господарського суду від 17.07.2006 зі справи N 20/502-12/226 за позовом ТОВ "Центр тендерних процедур" до консорціуму "Єдапс", м. Київ про захист честі, гідності та ділової репутації, спростування неправдивих відомостей та відшкодування моральної шкоди. Судове засідання проведено за участю представників сторін: ТОВ "Центр тендерних процедур" - [...], консорціуму "Єдапс" - [...].

За результатами розгляду касаційної скарги, Вищий господарський суд України встановив:

ТОВ "Центр тендерних процедур" звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про визнання інформації, викладеної у листі від 22.07.2005 N 296/6, недостовірною і негативною, зобов'язання консорціуму "Єдапс" спростувати зазначену інформацію способом, яким її було поширено, а також про стягнення з відповідача 10000 грн. компенсації за заподіяну моральну шкоду.

Справа розглядалася господарськими судами неодноразово. Так, постановою Вищого господарського суду України від 21.03.2006 рішення місцевого та апеляційного господарських судів з даної справи скасовано, і останню передано на новий розгляд до суду першої інстанції з метою встановлення факту достовірності (або недостовірності) оспорюваних відомостей, а також відповідності звернення відповідача з листом від 22.07.2005 N 296/6 визначеному законом порядку оскарження процедури закупівель.

Рішенням господарського суду міста Києва від 12.05.2006 (суддя Прокопенко Л. В.), залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 17.07.2006 (колегія суддів у складі: суддя Григорович О. М. - головуючий, судді Гольцова Л. А., Рябуха В. І.), у задоволенні позову відмовлено. Названі рішення та постанову попередніх інстанцій мотивовано тим, що зазначене звернення відповідача до Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВС України) є скаргою на дії структурних підрозділів до вищестоящого органу в розумінні Закону України "Про звернення громадян", а тому не може вважатися поширенням неправдивих відомостей.

У касаційній скарзі до Вищого господарського суду України ТОВ "Центр тендерних процедур" просить скасувати оскаржувану постанову апеляційного суду та передати справу на новий розгляд до суду першої інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права. Скаргу мотивовано викладенням відповідачем неправдивих відомостей щодо діяльності ТОВ "Центр тендерних процедур" у названому листі, що є порушенням законодавства України про інформацію.

У відзиві на касаційну скаргу консорціум "Єдапс" зазначає про правильність та обґрунтованість висновків господарських судів та просить залишити оскаржувані рішення без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

Учасників судового процесу відповідно до статті 1114 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) належним чином повідомлено про час і місце розгляду скарги.

Перевіривши на підставі встановлених попередніми судовими інстанціями обставин справи правильність застосування ними норм матеріального і процесуального права, заслухавши пояснення представників сторін, Вищий господарський суд України дійшов висновку про необхідність скасування рішень місцевого та апеляційного господарських судів з даного спору з передачею справи на новий розгляд до суду першої інстанції, виходячи з такого.

Судовими інстанціями у справі встановлено, що:

- 14.03.2002 департаментом ресурсного забезпечення МВС України (замовник) та ТОВ "Центр тендерних процедур" (експерт) укладено договір N 69, умовами якого передбачено надання позивачем обумовлених комплексних консалтингових та юридичних послуг, необхідних для організації та проведення замовником тендерів для закупівлі товарів, робіт, послуг;

- відповідач надіслав на адресу МВС України листа від 22.07.2005 N 296/6, в якому зазначалося, що "Міністерством внутрішніх справ України при організації проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти застосовуються методи, не передбачені чинним законодавством. Тендерні комітети департаментів ресурсного забезпечення МВС України та Державної автомобільної інспекції МВС України не виконують покладених на них функцій", та повідомлялося про факти порушення ТОВ "Центр тендерних процедур" вимог чинного законодавства у проведенні тендерної процедури на закупівлю департаментом ресурсного забезпечення МВС України продукції друкованої (бланки протоколів) та пластикових основ і плівки для ламінування виготовлених документів.

Причиною виникнення спору у справі стало питання про наявність підстав для спростування поширених відповідачем відомостей, що не відповідають дійсності, та стягнення компенсації за заподіяну моральну шкоду.

Обґрунтовуючи відмову в задоволенні позову, господарські суди безпідставно застосували до спірних правовідносин положення Закону України "Про звернення громадян", пославшись на те, що звернення у листі від 22.07.2005 N 296/6 є "скаргою" в розумінні названого Закону.

У преамбулі цього Закону визначено, що останній регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів.

Коло суб'єктів звернення відповідно до статті 1 Закону України "Про звернення громадян" обмежено лише фізичними особами - громадянами України та особами, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території.

Відтак з огляду на сферу регулювання цього Закону та визначених Законом суб'єктів звернення поданий консорціумом "Єдапс" лист не може підпадати під категорію звернення згідно з цим Законом.

Як з'ясовано господарськими судами, спірний лист містив інформацію про неналежне виконання функцій структурними підрозділами МВС України - департаментами ресурсного забезпечення МВС України та Державної автомобільної інспекції МВС України - та відомості щодо порушення позивачем прав законодавства, яким врегульовано порядок проведення тендеру. Однак, виходячи зі змісту позову та складу учасників даної справи, предмет цього спору фактично охоплює лише відомості, викладені у спірному листі про позивача -ТОВ "Центр тендерних процедур", та не включає питання перевірки достовірності повідомлення про неправомірність дій зазначених департаментів МВС України.

Таким чином, оспорюване в рамках цього позову звернення консорціуму "Єдапс" до МВС України з інформацією про протиправну поведінку ТОВ "Центр тендерних процедур" під час проведення тендерних торгів не може вважатись оскарженням дій підпорядкованого суб'єкта до його вищестоящого органу, як було зазначено попередніми судовими інстанціями. Оскарження ж дій або бездіяльності позивача як суб'єкта тендеру в межах позасудової процедури мало здійснюватись в порядку, передбаченому статтею 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

На порушення приписів статті 11112 ГПК України попередні судові інстанції не виконали вказівок, що містились у постанові Вищого господарського суду України від 21.03.2006 з даної справи, ухилившись від належної оцінки достовірності викладених у спірному листі даних про порушення позивачем законодавства під час проведення тендеру та не з'ясувавши вплив цих відомостей на стан ділової репутації позивача.

З огляду на викладене судовими інстанціями порушено приписи частини першої статті 47 ГПК України щодо прийняття судового рішення суддею за результатами обговорення усіх обставин справи та частини першої статті 43 названого Кодексу стосовно всебічного, повного та об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності.

Касаційна ж інстанція відповідно до частини другої статті 1117 ГПК України не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

У новому розгляді справи суду першої інстанції слід врахувати викладене, виконати вказівки, що містилися у постанові Вищого господарського суду України від 21.03.2006, з'ясувати зазначені в цій постанові обставини і в залежності від встановленого правильно застосувати норми матеріального та процесуального права та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Керуючись статтями 1117 - 11112 ГПК України, Вищий господарський суд України постановив:

1. Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Центр тендерних процедур м. Києва" задовольнити.

2. Рішення господарського суду міста Києва від 12.05.2006 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 17.07.2006 зі справи N 20/502-12/226 скасувати.

Справу передати на новий розгляд до господарського суду міста Києва.

 

Суддя 

В. Селіваненко 

Суддя 

І. Бенедисюк 

Суддя 

Б. Львов 

____________


  Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/law/0000_123.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"