Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА V. МАРАЗМИ, НОВИНИ ПРОМИСЛОВОСТІ

 

РЕАЛІЗАЦІЯ ГАЗУ ВСІМ КАТЕГОРІЯМ СПОЖИВАЧІВ У 2001 РОЦІ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ТІЛЬКИ ЗА УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЙОГО 100-ВІДСОТКОВОЇ ОПЛАТИ ГРОШИМА

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2000 р. №1800 "Про порядок забезпечення галузей національної економіки і населення природним газом у 2001 році" (далі - Постанова) визначено, що реалізація газу всім категоріям споживачів у 2001 році здійснюється тільки за умови забезпечення його 100-відсоткової оплати грошима. Споживачі, які не здійснюють поточних проплат за використаний природний газ та одержані послуги з його транспортування, відключатимуться від газопостачання у встановленому порядку.

Затверджено Порядок забезпечення галузей національної економіки і населення природним газом у 2001 році, який набирає чинності з 01.01.2001 р., який загалом подібний до Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.11.99 р. №2184 "Про порядок забезпечення галузей національної економіки і населення природним газом у 2000 році".

Однак у Порядку є і досить революційні нововведення. Зокрема, вирішено, що здійснення газотранспортними підприємствами та відкритими акціонерними товариствами з газопостачання та газифікації поставки природного газу споживачам здійснюватиметься виключно з урахуванням рівня його оплачених обсягів.

Споживачі, які не здійснюють поточних проплат за використаний природний газ та одержані послуги з його транспортування, відключатимуться від газопостачання у встановленому порядку.

Однак найбільш революційним нововведенням є те, що Порядком встановлено, що реалізація газу всім категоріям споживачів у 2001 році здійснюється тільки за умови забезпечення його 100-відсоткової оплати грошима.

Таким чином, Кабінет Міністрів вирішив запровадити на ринку природного газу такі самі умови розрахунків, як за електроенергію. Але річ у тім, що 100-відсоткова оплата електроенергії грішми запроваджена Законом України від 22.06.2000 р. №1821-III "Про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" (див. "Документи для роботи" №29/2000), а не Постановою Кабінету Міністрів України.

А Закону "Про природний газ" в українському законодавстві немає. Більше того, вимога 100-відсоткової оплати грошима природного газу є порушенням статті 15 Закону України "Про підприємництво", відповідно до якої втручання державних органів у господарську діяльність підприємців не допускається, якщо вона не зачіпає передбачених законодавством України прав державних органів щодо здійснення контролю за діяльністю підприємців.

А державні органи і службові особи можуть давати підприємцям вказівки тільки відповідно до своєї компетенції, встановленої законодавством. У разі видання державним чи іншим органом акта, який не відповідає його компетенції або вимогам законодавства, підприємець має право звернутися до суду чи арбітражу з заявою про визнання такого акта недійсним.

Збитки, завдані підприємцю внаслідок виконання вказівок державних чи інших органів або їх службових осіб, що призвели до порушення прав підприємця, а також внаслідок неналежного здійснення такими органами чи їх службовими особами передбачених законодавством обов'язків щодо підприємця, підлягають відшкодуванню цими органами. Тому розрахунок за природний газ у 2001 році векселями або за бартером є законним.

Відповідно до підпункту 3.4.1 Умов та правил здійснення підприємницької діяльності (ліцензійні умови) з постачання природного газу за нерегульованим тарифом, які затверджено постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 12.08.99 р. №1042 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.09.99 р. за №609/3902, ліцензіат здійснює постачання природного газу споживачам на договірних засадах за вільними цінами.

Також 100-відсоткова сплата природного газу грошима не передбачена Умовами та Правилами здійснення підприємницької діяльності (ліцензійними умовами) з постачання природного газу за регульованим тарифом, які затверджено постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 12 серпня 1999 р. №1043 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.09.99 р. за №610/3903.

Більше того, відповідно до частини першої статті 4 Закону України від 20.04.2000 р. №1682-III "Про природні монополії" (див. "Документи для роботи" №22/2000), регулювання діяльності суб'єктів природних монополій здійснюється національними комісіями регулювання природних монополій, які утворюються і функціонують відповідно до цього Закону.

У випадках, встановлених законом, регулювання діяльності суб'єктів природних монополій може здійснюватися органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Оскільки за Законом Кабінет Міністрів не має права вимагати від недержавних постачальників та споживачів 100-відсоткової сплати грошима за газ, то цими питаннями повинна займатися Національна комісія регулювання електроенергетики, а не Кабмін.

Особливо несправедливою вимога 100-відсоткового розрахунку за газ грішми є в контексті того, що з іноземними постачальниками за природний газ (Росія, Туркменистан) держава навпаки передбачає бартерну складову оплати (до 50 відсотків), а вітчизняні споживачі чомусь повинні бути в гіршому економічному становищі, аніж іноземні постачальники.

Негативним наслідком прийняття постанови зі 100-відсоткової оплати природного газу грошима буде те, що у 2001 році бюджетним організаціям - боржникам та підприємствам - постачальникам природного газу годі розраховувати на продовження дії Порядку проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, природний газ, житлово-комунальні послуги та послуги водопостачання і водовідведення, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2000 р. №934 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 р. №1693, див. "Документи для роботи" №49/2000).

За цим Порядком можна проводити до кінця 2000 року взаємозалік за боргами бюджетів усіх рівнів за електричну і теплову енергію, природний газ, послуги водопостачання і водовідведення, спожиті бюджетними установами і організаціями, та боргами підприємств-постачальників зі сплати податку на додану вартість, рентної плати за нафту та природний газ, плати за транзит природного газу, різниці в цінах на природний газ власного видобування, плати за користування надрами, податку на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств комунальної власності), а також фінансових санкцій, нарахованих за порушення податкового законодавства.

Але заборона таких взаємозаліків була передбачена і в Держбюджеті-2000, що не завадило їм відбутися після внесення відповідних змін до Держбюджету-2000 Закону України від 19 жовтня 2000 р. №2062 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" (див. "Документи для роботи" №43/2000).

Іншою новиною є те, що, як і в електроенергетиці, кошти за природний газ треба буде перераховувати на розподільчі рахунки підприємств НАК "Нафтогаз України". Хоча насправді це не новина, адже це було вже визначено Національною комісією регулювання електроенергетики України в постанові від 12.07.2000 р. №759 "Про затвердження алгоритму розподілу коштів, що надходять на розподільчі рахунки газозбутових підприємств Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" за поставлений природний газ" на виконання постанови Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 27.05.2000 р. №840 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 13 листопада 1998 року №1785" (Про вдосконалення розрахунків за спожитий природний газ).

Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"