Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XIIІ. МАРАЗМИ, НОВИНИ ЕНЕРГЕТИКИ

Державна програма “Ядерне паливо України” не передбачає збагачення вітчизняного урану в Україні

Державна цільова економічна програма “Ядерне паливо України”, яка затверджена Постановою Кабміну від 23 вересня 2009 р. N 1004, передбачає придбання на світовому ринку послуг з конверсії та збагачення урану для вітчизняного виробництва ядерного палива. Це називається українською меншовартість в атомній енергетиці. Невже Україна не може збагачувати власний уран як Росія. Ізраїль, Північна Корея, Пакистан, Індія та Іран це роблять, а ми – ні. І це при шостих запасах урану у світі! Кабмін вважає, що реалізація такого варіанта в Україні недоцільна у зв’язку з тим, що розроблення і впровадження всього комплексу необхідних технологій потребує значних витрат. Пакистан чи Іран напевно багатіші за Україну. А насправді всі бояться, щоб ми не створили свою атомну бомбу, хоча вони нам не потрібні...

Єдине, що грає на руку Україні, до 2015 року повинні бути введені в експлуатацію додаткові потужності по збагаченню урану у Франції і США, і Україна зможе закуповувати ці послуги на світовому ринку для збагачення добутого вітчизняного урану, оскільки пропозиція на цю послугу, перевищить на той час попит і ціна на збагачення може істотно знизитися через конкуренцію на ринку цих послуг. Але що буде після 2020?

Петро ПАТЛАТИЙ

В порядку експерименту термін експлуатації ядерних реакторів Рівненської АЕС продовжено на 20 років

Україна має найбільше в Європі підприємство з видобутку та переробки уранової руди, але ядерного палива з неї не робить

Для будівництва АЕС слід приймати окремі Закони, але добудову Хмельницької та Рівненської зроблять за постановами Кабміну

На Хмельницкой и Ровенской АЕС хотят поставить реакторы, которые еще нигде не эксплуатировались. Чернобыльский эксперимент ничему не научил?

На пляжах Азовского моря - россыпи радиоактивных ториевых руд, которые не используются и угрожают здоровью

У вересні 1979 року на шахті «Юнком» у Донецькій області було здійснено підземний ядерний вибух

Київ – найбрудніша столиця Європи?

В Київський області планують будувати загальноукраїнське сховище відпрацьованого ядерного палива

В концерні "Ядерне паливо" відсутні машинобудівні підприємства. Нема кому робити реактори та центрифуги для збагачення урану

Генеральні директора Державного концерну "Ядерне паливо" не працювали в атомній промисловості

Україна є без’ядерною державою яка має АЕС, сховища палива, дослідні ядерні реактори, уранові шахти тощо

Виготовлення навіть законного ядерного вибухового пристою у нас є злочином

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

                  від 23 вересня 2009 р. N 1004

                               Київ

 

               Про затвердження Державної цільової

економічної програми “Ядерне паливо України"

Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Державну цільову економічну програму “Ядерне паливо України” (далі — Програма), що додається.

2. Міністерству економіки включати за поданням Міністерства палива та енергетики визначені Програмою завдання, заходи і показники до розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.

3. Міністерству палива та енергетики разом з Міністерством фінансів передбачати під час підготовки проекту Державного бюджету України на відповідний рік кошти для виконання визначених Програмою завдань і заходів виходячи з можливостей державного бюджету.

4. Міністерству палива та енергетики разом з Державним концерном “Ядерне паливо” розробити та подати до 1 квітня 2010 р. проект рішення Кабінету Міністрів України щодо затвердження плану заходів із забезпечення позабюджетних надходжень для виконання Програми.

Прем’єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО

Інд. 37

                                          ЗАТВЕРЖДЕНО

                             постановою Кабінету Міністрів України

                                 від 23 вересня 2009 р. N 1004

 

               ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ЕКОНОМІЧНА ПРОГРАМА

                     "Ядерне паливо України"

 

                          Мета програми

 

Мета Програми полягає в забезпеченні розвитку уранового і цирконієвого виробництва в Україні та створенні потужностей для виробництва ядерного палива і його елементів.

Шляхи розв’язання проблеми

Можливі такі три варіанти розв’язання проблеми забезпечення атомних електростанцій України ядерним паливом:

перший варіант — закупівля ядерного палива на світовому ринку;

другий варіант — створення потужностей для виробництва ядерного палива силами вітчизняних підприємств та організацій;

третій варіант — створення потужностей для виробництва ядерного палива та його елементів шляхом кооперації з іншими країнами.

На сьогодні за першим варіантом забезпечення ядерним паливом своїх атомних електростанцій здійснюють Фінляндія (4 реактори), Угорщина (4 реактори), Чехія (6 реакторів), Болгарія (2 реактори), Словаччина (5 реакторів), Україна (15 реакторів). Недолік такого варіанта полягає у повній залежності від іноземного постачальника.

Забезпечення ядерним паливом своїх атомних електростанцій за другим варіантом здійснюють країни, що володіють повним комплексом ядерних технологій, у тому числі технологією ізотопного збагачення урану. Реалізація такого варіанта в Україні недоцільна у зв’язку з тим, що розроблення і впровадження всього комплексу необхідних технологій потребує значних витрат.

Оптимальним є третій варіант, за яким в Україні створюється виробництво ядерного палива з придбанням у закордонних фірм та запровадженням технологій виготовлення комплектувальних виробів, паливних таблеток і тепловидільних збірок, а також придбанням на світовому ринку послуг з конверсії та збагачення урану для вітчизняного виробництва ядерного палива.

Програма передбачає досягнення визначеної мети шляхом:

збільшення виробництва концентрату природного урану до 1880 тонн на рік;

створення повного циклу цирконієвого виробництва з випуском цирконієвого прокату в обсязі 170 тонн на рік;

створення виробництва комплектувальних виробів для тепловидільних збірок потужністю 620 комплектів на рік;

створення виробництва ядерного палива (починаючи з деконверсії урану до виготовлення тепловидільних збірок) та будівництва першої черги заводу з виробництва тепловидільних збірок (починаючи з комплектації твелів до виготовлення таких збірок) потужністю 220 тонн збагаченого урану на рік.

Програма розрахована на 2009-2013 роки.

Прогнозні обсяги, джерела фінансування Програми наведені у

додатку 1.

Завдання і заходи програми

Основними завданнями Програми є:

збільшення обсягу виробництва концентрату природного урану;

створення виробництва ядерного палива, цирконієвого виробництва, виробництва комплектувальних виробів;

наукове, проектне та інформаційне супроводження об’єктів ядерно-паливного циклу.

Завдання і заходи Програми наведені у додатку 2.

Для виконання завдань Програми необхідно створити такі обов’язкові умови.

З метою збільшення обсягу виробництва концентрату природного урану необхідно забезпечити стабільне функціонування існуючого комплексу з видобутку та переробки уранової руди і створити умови для збільшення обсягу виробництва на довгострокову перспективу (до 2030 року) до рівня потреби атомних електростанцій України з урахуванням кількості введених в експлуатацію та виведених з експлуатації генеруючих потужностей згідно з Енергетичною стратегією України до 2030 року.

Для організації виробництва ядерного палива та будівництва першої черги заводу з виробництва ядерного палива необхідно:

визначити потенційного партнера, який володіє технологією такого виробництва для реакторів типу ВВЕР, та узгодити умови передачі зазначеної технології в Україну (починаючи з конверсії гексафториду урану в порошок двоокису урану до складення тепловидільних збірок);

придбати технології та обладнання для виробництва тепловидільних елементів і тепловидільних збірок;

розробити нормативні документи з питань забезпечення ядерної та радіаційної безпеки під час виробництва ядерного палива;

забезпечити підготовку висококваліфікованих фахівців у сфері виробництва ядерного палива;

побудувати першу чергу заводу з виготовлення тепловидільних збірок, місце розташування якого визначається у техніко-економічному обґрунтуванні.

З метою виконання робіт із забезпечення виробництва цирконієвого прокату необхідно:

придбати технології та обладнання для виробництва цирконієвого сплаву і трубної заготовки;

удосконалити технології холодної деформації та придбати обладнання для виробництва цирконієвого прокату;

провести реконструкцію і технічне переоснащення:

- державного науково-виробничого підприємства “Цирконій” для забезпечення виробництва двоокису цирконію та будівництва і введення в експлуатацію дільниці з виробництва цирконієвого сплаву та трубної заготовки;

- Запорізького металургійного дослідно-промислового заводу державного науково-дослідного і проектного Інституту титану для будівництва і введення в експлуатацію дільниці з виробництва цирконієвої губки;

- державного підприємства “Дніпропетровський завод прецизійних труб” для організації дільниць з виробництва цирконієвого прокату (труби, стрічка, прутки).

З метою створення виробництва комплектувальних виробів для тепловидільних збірок із цирконієвого прокату та нержавіючої сталі передбачається:

придбання необхідних технологій та обладнання;

забезпечення будівництва і введення в експлуатацію зазначених виробництв, місце розташування яких визначається у техніко-економічному обґрунтуванні.

Виконання Програми планується за умови:

дотримання всіх вимог щодо забезпечення безпеки, захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища під час введення в експлуатацію, експлуатації та виведення з експлуатації підприємств атомно-промислового комплексу, в тому числі створення системи індивідуального дозиметричного контролю на підприємствах галузі та системи радіаційного моніторингу;

забезпечення приведення нормативних документів з питань безпеки під час видобутку та переробки уранових руд у відповідність з вимогами міжнародних стандартів;

виконання заходів щодо виведення з експлуатації уранових об’єктів.

З метою наукового, проектного та інформаційного супроводження (далі — наукове супроводження) об’єктів ядерно-паливного циклу передбачається проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт для вдосконалення технологій гірничого видобутку, переробки уранової та цирконової сировини і радіаційного захисту персоналу та населення, зняття з експлуатації зазначених об’єктів, проведення оцінки їх впливу на навколишнє природне середовище, приведення нормативних документів з питань проектування об’єктів атомної промисловості, ядерної та радіаційної безпеки у відповідність з вимогами міжнародних стандартів, проведення комплексної експертизи проектів, у тому числі експертизи у сфері ядерної та радіаційної безпеки, проведення технічного переоснащення науково-дослідних установ і проектних організацій.

Наукове супроводження виробництва концентрату природного урану здійснюється з метою:

удосконалення технології проведення гірничих та закладних робіт, поводження з відходами гірничого виробництва;

розроблення зразків техніки і технологій для радіометричного сортування гірничої маси;

забезпечення радіаційного захисту і медичного моніторингу персоналу та населення;

зменшення впливу об’єктів гірничого виробництва на навколишнє природне середовище;

удосконалення технології переробки уранової руди та модернізації обладнання;

впровадження технології купчастого і блокового вилуговування;

розроблення нових способів складування відходів гідрометалургійного заводу;

вивчення технічних та екологічних можливостей розробки уранових родовищ України за технологією підземного свердловинного вилуговування;

приведення системи радіаційного захисту у відповідність із сучасними міжнародними нормами;

удосконалення технологій та обладнання для виробництва іонообмінних смол на державному підприємстві “Смоли";

розроблення та виготовлення спеціальних машин, обладнання, механізмів, пристроїв, засобів вимірювання, контролю, зв’язку, автоматики та систем управління технологічними процесами видобутку, переробки уранової руди та виробництва закису-окису урану.

Наукове супроводження виробництва ядерного палива і цирконієвого виробництва здійснюється з метою удосконалення технологій:

виробництва двоокису цирконію;

магнієтермічного виробництва цирконієвої губки;

виробництва цирконієвого сплаву і трубної заготовки;

виробництва цирконієвого прокату.

Програма виконується з дотриманням режиму ядерної та радіаційної безпеки, безпеки людини та навколишнього природного середовища, гарантій нерозповсюдження ядерної зброї, встановлених законодавчими актами.

З метою забезпечення ядерної та радіаційної безпеки під час виконання Програми передбачається:

розробити нормативно-правові акти та нормативні документи, якими регламентується діяльність та встановлюються технічні вимоги щодо проектування та будівництва ядерних установок та виведення їх з експлуатації з урахуванням специфіки проведення робіт із створення ядерно-паливного циклу;

удосконалити:

- нормативні документи, якими встановлюються технічні вимоги до майданчиків для будівництва об’єктів ядерно-паливного циклу;

- законодавство з питань державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів;

- методичну базу з питань проведення державної експертизи у сфері ядерної та радіаційної безпеки і оцінки відповідності споруд, обладнання та систем вимогам нормативно-правових актів;

- законодавство з питань поводження з урановими об’єктами на всіх етапах їх життєвого циклу.

Очікувані результати, ефективність програми

Виконання Програми дасть змогу:

істотно підвищити рівень енергетичної безпеки України;

збільшити обсяг виробництва концентрату природного урану, в результаті чого зменшиться залежність України від імпорту природного урану в період виконання Програми на 75 відсотків, а також створити базу для уникнення такої залежності до 2020 року;

створити виробництво цирконієвої губки, трубної заготовки та цирконієвого прокату, що забезпечить уникнення залежності України від імпорту цирконієвої продукції, необхідної для виготовлення ядерного палива;

створити виробництво тепловидільних збірок, що забезпечить зменшення до 2014 року залежності України від імпорту тепловидільних збірок на 80 відсотків та створення бази для уникнення до 2020 року залежності від імпорту ядерного палива;

максимально використати місцеві трудові, виробничі, науково-технічні та інші ресурси, зокрема зберегти 9365 робочих місць та створити 3285 нових робочих місць у Кіровоградській, Дніпропетровській, Запорізькій та Миколаївській областях;

створити умови для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки під час виробництва ядерного палива.

Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.

Обсяг та джерела фінансування Програми

Загальний обсяг коштів, необхідних для виконання Програми, становить 13550 млн. гривень.

Обсяг видатків на виконання передбачених Програмою заходів уточнюється щороку з урахуванням можливостей спеціального фонду державного бюджету, конкретизації завдань за підсумками виконання Програми та можливостей фінансування з інших джерел.

____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/enegy/13_90.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"