Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XIIІ. МАРАЗМИ, НОВИНИ ЕНЕРГЕТИКИ

Прямий експорт електроенергії неможливий, електроенергію для експорту слід купувати на оптовому ринку електроенергії

За Законом України від 19.03.2009 р. № 1164-VI “Про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" щодо врегулювання питань експорту електроенергії” вся експортована електроенергія має купуватися у оптовому ринку електроенергії України за цінами внутрішнього оптового тарифу, а право на доступ до вільних міждержавних перерізів має даватися лише через аукціон.

Цим законом депутати фактично позбавили українські енергокомпанії можливості нарощувати обсяги виробництва струму за рахунок розширення експорту. Тобто навіть якщо енегокомпанія розміщена поблизу кордону і у неї є свої міжнародні перерізи, вона може і не потягнути експорт, оскільки її примушують продати електроенергію на оптовий ринок, а потім її купити там для експорту, замість того, щоб здійснити прямий експорт. А насправді це зроблено для перекупників електроенергії, оскільки вони її не виробляють, то можуть без збитків купувати її на оптовому ринку для експорту, якщо буде така нагода. А виробників електроенергії з ринку експорту фактично викинули. Сама ідея прив’язки експорт­них контрактів до ціни оптового ринку електроенергії України виглядає для енергетиків нелогічною і необґрунтованою.

Український оптовий тариф на кіловат-годину — явище у світовій практиці окреме. Ціна ОРЕУ містить у своїй структурі витрати, які експорту не стосуються. Наприклад, більше 30% в оптовій ціні припадає на перехресне субсидування, з допомогою якого промислові споживачі дотують здебільшого населення, яке купує струм за заниженою ціною. Виникає запитання: чому закордонні покупці вітчизняного струму мають оплачувати популізм української влади, яка затято не бажає підвищувати ціни на кіловат-годину для побутових абонентів? Крім того, іноземним споживачам доводиться оплачувати закладені в оптову ціну витрати на технічне переоснащення і капремонт гірничо-шахтного устаткування вугільних підприємств, реструктуризацію вугільної і торфовидобувної промисловості України, а також будівницт­во пускового комплексу «Вектор». Якщо врахувати, що в умовах лібералізованих європейських енергоринків виробники, постачальники і споживачі продають електроенер­гію безпосередньо один одному за вільними ринковими цінами, прив’язка експортних контрактів до оптового тарифу в Україні виглядає вкрай незрозуміло.

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України “Про електроенергетику” щодо врегулювання питань експорту електроенергії

Верховна Рада України ПОСТАНОВЛЯЄ:

I. Внести до Закону України “Про електроенергетику” (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., N 1, ст. 1 із наступними змінами) такі зміни:

1. Абзац шостий статті 1 доповнити словами “або з метою її експорту”.

2. Частину першу статті 12 після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:

"розроблення та затвердження порядку проведення аукціону щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України”.

У зв’язку з цим абзаци восьмий — десятий вважати відповідно абзацами дев’ятим — одинадцятим.

3. Розділ V доповнити статтею 30 такого змісту:

"Стаття 30. Особливості експорту електроенергії

Для здійснення експорту електричної енергії енергопостачальники закуповують необхідний її обсяг на оптовому ринку електричної енергії України за оптовою ринковою ціною.

Доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України для експорту електричної енергії надається на умовах аукціону. Аукціон щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України на строк не більше одного року проводиться суб’єктом електроенергетики, який здійснює передачу електричної енергії міждержавними електричними мережами України. Участь в аукціоні беруть суб’єкти електроенергетики, які мають ліцензію на здійснення діяльності з постачання електричної енергії, є членами оптового ринку електричної енергії України та не мають простроченої заборгованості за електричну енергію, закуплену на оптовому ринку електричної енергії України. Аукціон проводиться не рідше одного разу на місяць за умови наявності вільної пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України.

Переможцем аукціону визначається суб’єкт електроенергетики, який запропонував найвищу ціну. У разі якщо переможець аукціону протягом двох календарних місяців поспіль використовує отриману в результаті аукціону пропускну спроможність міждержавних електричних мереж України менше, ніж на сімдесят відсотків в середньому за місяць, така пропускна спроможність міждержавних електричних мереж України знову виставляється на аукціон.

Порядок проведення аукціону затверджується Національною комісією регулювання електроенергетики України та визначає:

фінансові гарантії оплати доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України;

величину пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України за окремими лотами;

початкову ціну доступу до міждержавних електричних мереж України;

умови відмови в наданні доступу до міждержавних електричних мереж України;

умови дострокового припинення доступу до міждержавних електричних мереж України в разі невиконання енергопостачальником умов договору про доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України або вимог законодавства;

інші умови.

Кошти, отримані в результаті проведення аукціону щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України, розподіляються в порядку, затвердженому Національною комісією регулювання електроенергетики України.

Напрями використання зазначених коштів:

погашення реструктуризованої заборгованості оптового постачальника електричної енергії енергогенеруючим компаніям та суб’єкту електроенергетики, який здійснює передачу електричної енергії міждержавними електричними мережами України, пропорційно до рівня такої заборгованості;

фінансування інвестиційної програми суб’єкта електроенергетики, який здійснює передачу електричної енергії міждержавними електричними мережами України.

При реалізації проектів будівництва (нового будівництва, розширення, реконструкції) магістральних, міждержавних електричних мереж України, включаючи об’єкти мережевої інфраструктури, що дають змогу збільшити пропускну спроможність міждержавних електричних мереж України, кошти, отримані в результаті проведення аукціону щодо доступу до додатково створеної пропускної спроможності, використовуються на забезпечення окупності відповідних проектів будівництва.

Передача електричної енергії, призначеної для експорту, здійснюється на підставі договору з суб’єктом електроенергетики, який здійснює передачу електричної енергії міждержавними електричними мережами України. Зазначений суб’єкт електроенергетики укладає з переможцем аукціону договір про доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України, включаючи технічні умови забезпечення експорту електричної енергії. Примірна форма договору про доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України затверджується Національною комісією регулювання електроенергетики України.

Суб’єкт електроенергетики, який здійснює передачу електричної енергії міждержавними електричними мережами України, зобов’язаний щомісяця оприлюднювати інформацію щодо пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України, їх поточного завантаження, а також вільної пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України у порядку, встановленому Національною комісією регулювання електроенергетики України”.

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити прийняття центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону;

забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

3. Кабінету Міністрів України протягом чотирьох місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити проведення аукціону щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України на весь її роботоспроможний фізичний обсяг, який може бути забезпечений електричною енергією для експорту.

 

Президент України                                                             В.ЮЩЕНКО

 м. Київ, 19 березня 2009 року

          N 1164-VI

____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/enegy/13_86.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"