ГРАНИЧНА ЦІНА НА ПРИРОДНИЙ ГАЗ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ ВІДШКОДОВУЄ ЛИШЕ 54 % РЕАЛЬНОГО РІВНЯ ЦІНИ. ТАРИФИ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЮ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ ВІДШКОДОВУЮТЬ ЛИШЕ 42,2 % РЕАЛЬНОГО РИНКОВОГО ТАРИФУВ Листі від 18.11.2005 р. N 01-39-09/5442 Національна комісія регулювання електроенергетики України повідомляє, що станом на листопад 2005 року граничні ціни на природний газ для населення на сьогодні відшкодовує лише 54 % реального рівня ціни. А діючі тарифи на електроенергію для населення відшкодовують лише 42,2 % реального ринкового тарифу. За низького
рівня життя так воно і має бути. Тому питання не в тому, щоб підняти тарифи
поступово чи єдиночасно, а як збільшити паралельно і доходи населення і
тарифи, і робити це постійно. Бо інакше знову виникне питання про збільшення
тарифів. Крім того, зауважимо, що про резерви зниження цін навіть не
йдеться. Але ж вони є, якщо собівартість електроенергії на АЕС становить
лише 2 коп. за 1 кВт.год. при продажній ціні населенню 10-13 за 1
кВт.год.
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ ЛИСТвід 18.11.2005 р. №01-39-09/5442
Щодо зміни тарифів на електроенергію та цін на газ для населенняНаціональна комісія регулювання електроенергетики України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 29.07.2005 №37712/1/1-05, а також пункту 2 протоколу №7 засідання КМУ «Про підсумки соціально-економічного розвитку України за 9 місяців 2005 року та проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2006 рік» щодо запровадження економічно обґрунтованих цін і тарифів на природний газ і електроенергію для всіх категорій споживачів та скорочення перехресного субсидування повідомляє. Для відпрацювання питання щодо зміни рівня та термінів введення економічно обґрунтованих цін і тарифів на газ природний та електроенергію для населення НКРЕ проведено спільні наради за участю Мінекономіки, Мінпаливенерго, Мінфіну, Мінпраці та Спільного представницького органу всеукраїнських профспілок та профспілкових об'єднань для ведення переговорів, укладання Генеральної угоди на 2004 — 2005 роки та контролю за її виконанням (далі — Профспілки), які відбулися 12 липня та 16 листопада 2005 року. На засіданні 12.07.2005 було запропоновано рішення про підвищення тарифів на електроенергію прийняти лише після запровадження випереджальних заходів соціального захисту. На сьогодні Урядом вже здійснені відповідні кроки — з вересня цього року підвищено рівень мінімальної заробітної плати та соціальних виплат, протягом 9 місяців зросла середня заробітна плата працівників всіх галузей економіки, що дало змогу реально підвищити доходи населення. За даними Мінпраці скоротилася заборгованість по виплаті заробітної плати працівникам усіх галузей економіки (довідково: з вересня 2005 року мінімальна заробітна плата становить 335 грн). Середньомісячна зарплата населення з 2000 року зросла з 230 грн. до 750 грн. та пенсія з 69 грн. до 316 грн. Крім того, Урядом продовжуються розрахунки з погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги в рахунок знецінених вкладів населення. Водночас, Урядом України і Світовим Банком розроблено План заходів з виконання умов проекту «Позика на політику розвитку (2 етап)», де задекларовані наміри України. Одним з розділів зазначеного Плану є розробка Концепції правової та технічної гармонізації енергетичного сектору України з основними принципами внутрішнього енергетичного ринку ЄС, де одним з пунктів є скорочення перехресного субсидіювання через тарифну політику. Заниження тарифів на електроенергію та газ призводить до подальшого нарощування інфляційних процесів у економіці, що негативно впливає на населення через подорожчання товарів і послуг інших галузей. Так, з січня по листопад 2005 року відбулося зростання оптової ринкової ціни на 28 %, що призвело до відповідного збільшення роздрібних тарифів на електроенергію для промислових споживачів. На сьогодні діючі тарифи на електроенергію для населення відшкодовують лише 42,2 % реального ринкового тарифу. З урахуванням зазначеного та звернення Мінпаливенерго і НАК «Нафтогаз України», вбачається за необхідне зменшити негативний вплив перехресного субсидіювання шляхом поступового переходу до повного відшкодування населенням вартості електроенергії. На першому етапі можливо підвищити тарифи для населення на 20 % (рівень відшкодування ринкової вартості електроенергії до 60 %), з подальшим щоквартальним підвищенням протягом наступних 5 кварталів по 10 %, щоб досягти у 2007 році рівня повного відшкодування. При цьому тарифи для промисловості в цілому по Україні матимуть тенденцію до зниження, оскільки за рахунок зменшення суми дотацій стабілізується оптова ринкова і відповідно роздрібні тарифи. (Довідково: рівень дотацій у оптовій ціні на листопад 2005 року становить 17,2 %, а річна сума дотацій, що включена до оптової ціни перевищить 3 млрд. грн). Практично така ж ситуація склалася і з ціною на газ побутовий для населення — граничні ціни на природний газ для населення на сьогодні відшкодовує лише 54 % реального рівня ціни. Тому на першому етапі пропонується підвищити ціну на природний газ для населення на 25 % (рівень відшкодування складе 67 %) з подальшим щоквартальним підвищенням протягом 2006 — 2007 років на 8 % до відшкодування споживачами реальної вартості природного газу. Зважаючи на викладене, Комісія просить підтримати пропозиції щодо поступового збільшення тарифів на електроенергію та газ природний для населення.
____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/enegy/13_18.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|