Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XIIІ. МАРАЗМИ, НОВИНИ ЕНЕРГЕТИКИ

Уряд планує прийняти Ядерний кодекс

В умовах, коли більшість країн відмовляються від ядерної енергетики Україна планує будувати нові ядерні реактори та зміцнює нормативно-правову базу. Уряд планує прийняти Ядерний кодекс.

Про це йдеться в Розпорядженні Кабінету Міністрів України від 08.12.2010 р. № 2208-р “Про схвалення Концепції проекту Ядерного кодексу України”. Яка страшна назва, майже як атомна бомба.

Петро ПАТЛАТИЙ

01.12.2011

Україна є без’ядерною державою яка має АЕС, сховища палива, дослідні ядерні реактори, уранові шахти тощо

 

Україна має найбільше в Європі підприємство з видобутку та переробки уранової руди, але ядерного палива з неї не робить

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

від 8 грудня 2010 р. N 2208-р

Київ

 

Про схвалення Концепції проекту

Ядерного кодексу України

 

1. Схвалити Концепцію проекту Ядерного кодексу України, що додається.

2. Міністерству палива та енергетики разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити з урахуванням положень Концепції, схваленої цим розпорядженням, і подати до 1 грудня 2011 р. у встановленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проект Ядерного кодексу України.

Прем’єр-міністр України М.АЗАРОВ

Інд. 33

                                          СХВАЛЕНО

                         розпорядженням Кабінету Міністрів України

                               від 8 грудня 2010 р. N 2208-р

 

                            КОНЦЕПЦІЯ

                 проекту Ядерного кодексу України

 

                Проблема, яка потребує розв'язання

Проблемою, яка потребує розв’язання, є недосконалість актів законодавства у сфері використання ядерної енергії, зумовлена відсутністю систематизованого, уніфікованого підходу до їх розроблення. Існує також необхідність подальшого удосконалення законодавства у сфері використання ядерної енергії з урахуванням міжнародних зобов’язань України та його адаптації до законодавства Європейського Союзу відповідно до статті 51 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною і Європейськими співтовариствами та їх державами-членами, підписаної 14 червня 1994 року.

Для сучасного стану правового регулювання у сфері використання ядерної енергії характерні такі ознаки:

значна кількість нормативно-правових актів різної юридичної сили;

наявність дублюючих і суперечливих норм законодавства у сфері використання ядерної енергії, що створює колізії у процесі їх застосування;

наявність положень, що втратили актуальність;

неузгодженість норм зазначеного законодавства з нормами цивільного, господарського, податкового, банківського, екологічного та адміністративного законодавства.

Нагальність проблеми та необхідність її розв’язання шляхом кодифікації законодавства у сфері використання ядерної енергії визначені в Енергетичній стратегії України на період до 2030 року, затвердженій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 березня 2006 р. N 145, та у плані заходів на 2006-2010 роки щодо реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 липня 2006 р. N 436.

Мета Концепції

Метою Концепції є визначення шляхів розроблення внутрішньо узгодженого проекту Ядерного кодексу України, в якому систематизуються правові норми, що регулюють суспільні відносини у сфері використання ядерної енергії.

Шляхи і способи розв’язання проблеми

За сучасних умов, коли механізм правового регулювання відносин у сфері використання ядерної енергії постійно удосконалюється з метою максимального гарантування суспільству прийнятного рівня безпеки з урахуванням положень міжнародних договорів у сфері використання ядерної енергії, кодифікація законодавства у зазначеній сфері дає змогу розв’язати актуальну проблему та забезпечити запобігання її повторному виникненню.

Можливі два варіанти розроблення проекту Ядерного кодексу України для упорядкування законодавства, забезпечення його узгодженості та усунення застарілих норм.

За першим варіантом в єдиному законодавчому акті планується поєднати чинні положення законодавства у сфері використання ядерної енергії, які ефективно регулюють відповідні суспільні відносини та не втратили своєї актуальності. Такий варіант не потребуватиме наступного перегляду значної кількості актів законодавства.

Другий варіант передбачає ґрунтовне опрацювання чинних положень законодавства у сфері використання ядерної енергії та внесення до нього істотних змін.

За оптимальним, першим варіантом проект Ядерного кодексу України планується розробити як єдиний законодавчий акт на заміну Законам України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”, “Про поводження з радіоактивними відходами”, “Про видобування і переробку уранових руд”, “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання”, “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”, “Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання”, “Про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення”, “Про впорядкування питань, пов’язаних із забезпеченням ядерної безпеки”, “Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення”, “Про загальні засади подальшої експлуатації і зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення зруйнованого четвертого енергоблока цієї АЕС на екологічно безпечну систему” і “Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

Проект Ядерного кодексу України, структура якого визначається на основі Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”, складається із загальної та спеціальної частини і прикінцевих та перехідних положень. Кожна частина складається з розділів, глав і статей.

Передбачається, що загальна частина проекту Ядерного кодексу України міститиме положення щодо:

повноважень органів державної влади та органів місцевого самоврядування;

державного управління і державного регулювання у сфері використання ядерної енергії;

прав громадян та їх об’єднань у зазначеній сфері;

прав та обов’язків юридичних та фізичних осіб, що провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії;

відповідальності за порушення законодавства у зазначеній сфері;

міжнародного співробітництва України у сфері використання ядерної енергії.

У спеціальній частині проекту Ядерного кодексу України передбачаються положення щодо:

захисту людини від негативного впливу іонізуючого випромінювання;

відшкодування ядерної шкоди;

розміщення, проектування, будівництва, реконструкції, введення в експлуатацію та експлуатації уранових об’єктів, ядерних установок та об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, і припинення їх експлуатації;

поводження з відпрацьованим ядерним паливом та радіоактивними відходами;

поводження із джерелами іонізуючого випромінювання;

перевезення радіоактивних матеріалів;

ведення обліку зазначених матеріалів;

державної системи гарантій стосовно нерозповсюдження ядерної зброї;

умов, вимог та порядку експорту та імпорту матеріалів, обладнання, послуг у сфері використання ядерної енергії;

фізичного захисту уранових об’єктів, ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, а також радіоактивних матеріалів і джерел іонізуючого випромінювання;

особливих вимог до безпеки повітряних та морських суден, космічних апаратів з ядерними установками або джерелами іонізуючого випромінювання.

Очікувані результати

Прийняття Ядерного кодексу України сприятиме:

створенню правових засад для безперешкодного розвитку ядерних та радіаційних технологій, їх безпечного застосування;

чіткому розподілу відповідальності та забезпеченню захисту людини і навколишнього природного середовища від іонізуючого випромінювання з урахуванням рівня небезпеки зазначених технологій;

усуненню таких недоліків законодавчих актів у сфері використання ядерної енергії, як невпорядкованість, неповнота правового регулювання та неузгодженість положень цих актів;

забезпеченню адаптації законодавства України у сфері використання ядерної енергії до законодавства Європейського Союзу;

внесенню мінімальної кількості змін до відповідних актів законодавства.

Крім того, прийняття Ядерного кодексу України дасть змогу:

в економічній сфері

зменшити витрати державного бюджету на перегляд актів законодавства у сфері використання ядерної енергії з метою їх упорядкування;

удосконалити порядок організації господарської діяльності у сфері використання ядерної енергії;

зменшити витрати суб’єктів господарювання у сфері використання ядерної енергії на розроблення і перегляд нормативних документів;

в соціальній сфері

гарантувати суспільству прийнятний рівень безпеки у сфері використання ядерної енергії;

поліпшити ставлення громадськості до діяльності у сфері використання ядерної енергії;

в екологічній сфері

підвищити ефективність захисту навколишнього природного середовища.

Обсяг та джерела фінансування

Розроблення проекту Ядерного кодексу України за оптимальним, першим варіантом не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/enegy/13_150.html


Попередня статтяНаступна стаття

[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"