ДЛЯ ВСІХ СПОЖИВАЧІВ ГАЗУ З 15 ЧЕРВНЯ ПРИРОДНИЙ ГАЗ ПОДОРОЖЧАВ НА 2,4 ВІДСОТКИ, А ПОДАТКІВЦІ ВИМАГАЮТЬ НЕЗАКОННІ “ГАЗОВІ” ДЕКЛАРАЦІЇЩо було. Цільова надбавка до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності у розмірі 2 відсотки передбачена статтею 46 Держбюджету-2005 після внесення змін до нього славнозвісним Законом №2505. Надходження збору зараховуються до спеціального фонду державного бюджету і спрямовуються на надання субвенції місцевим бюджетам на будівництво газопроводів-відводів та газифікацію населених пунктів, у першу чергу сільських. Що сталося. Листом ДПАУ від 15.07.2005 р. №13978/7/15-3417 "Про постанову Кабінету Міністрів України від 11.06.2005 р. N 442” надано роз’яснення щодо порядку внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ. Збір має розраховуватися з 15 червня 2005 р., оскільки саме цієї дати відбулося оприлюднення Постанови Кабміну від 11.06.2005 р. №442 "Про затвердження Порядку внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ". Таким чином для всіх споживачів газу з цієї дати газ подорожчав на цю надбавку з ПДВ, але не на 2, а на 2,4 відсотки (оскільки власне збір включається до бази оподаткування ПДВ, хоча сам збір нараховується на тариф без ПДВ). При цьому розрахунок величини податкових зобов'язань з цільової надбавки у червні 2005 р. має визначатися на пропорційній основі виходячи з кількості календарних днів у цьому місяці. Розрахунок суми збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ платники подають до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Тобто граничний строк подання розрахунку збору за червень 2005 р. припадає на 20.07.2005 р. А сплатити його слід до 30.07.2005 р. Пунктом 2 Порядку внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ (далі — Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.06.05 № 442, визначено, що об’єктом обчислення збору є вартість природного газу в обсязі, відпущеному кожній категорії споживачів у звітному періоді, яка визначається на підставі актів приймання-передачі газу, підписаних платником та відповідним споживачем (для населення – на підставі облікових документів), з урахуванням відповідного тарифу. Розмір збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ становить 2% до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності. Відповідно до Порядку всі без винятку суб’єкти господарювання, а також їх відокремлені підрозділи, що на підставі укладених із споживачами договорів здійснюють діяльність із постачання природного газу, є платниками збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ і зобов’язані подавати розрахунок суми збору до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку та сплачувати його до спеціального фонду держбюджету у терміни, визначені для місячного звітного (податкового) періоду, а саме:
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного і нафтового газу, які затверджено Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 30 вересня 2005 року N 859 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 жовтня 2005 р. за N 1246/11526, споживач природного газу – це юридична особа, фізична особа - підприємець або фізична особа, що отримує природний газ відповідно до договору. Тобто просто отримує, а не спалює, переробляє, накопичує чи щось інше. Але за Порядком внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ споживачами є такі категорії: населення, бюджетні організації та установи, підприємства комунальної теплоенергетики, теплові електростанції, електроцентралі та котельні суб'єктів господарювання, в тому числі блочні (модульні) котельні, інші суб'єкти господарювання та їх відокремлені підрозділи, які використовують природний газ для виробництва товарів та надання послуг, на інші власні потреби. Тобто тут категорію споживачів звужено. Завдяки цьому цільова надбавка до тарифу на природний газ в 2% не виникає при кожному факті зміни власника газу. І цим ліквідується додаткове зростання цін на газ на посередниках. Що робити. Зазначимо, що оскільки цей збір незграбно запроваджено Законом про держбюджет-2005, а не спеціальним законом з питань оподаткування, то санкцій за невчасне подання розрахунку та невчасну його сплату застосовуватися до газопостачальників не повинно, оскільки цей розрахунок затверджено неправомочним органом. Захист від штрафів за неподання “газових” декларацій такий. Газозбутовим організаціям у разі такої халепи слід апелювати до Закону України від 21.12.2000 р. №2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Він передбачає в підпункті “ї” підпункту 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 норму про те, що форма податкової декларації (розрахунку) встановлюється центральним (керівним) органом контролюючого органу за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики. А щодо збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ Розрахунок суми збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності затверджено Кабміном Постановою від 11.06.2005 р. №442, а не ДПАУ чи іншим контролюючим органом (Кабмін не є контролюючим органом згідно зі статтею 2 Закону №2181). Тому цей розрахунок не є податковою декларацією, відповідно на нього не можуть поширюватися норми Закону №2181 щодо штрафів за неподання та невчасної сплати узгодженого податкового зобов’язання. На жаль, ДПАУ на це чомусь закриває очі і вимагає незаконні декларації. Більш того, стаття 46 Держбюджету-2005 не давала права Кабміну затверджувати такий розрахунок, таким чином через перевищення повноважень Кабміном новий збір штрафами не загрожує. Крім того додатковий збір щодо природного газу діє лише протягом дії Держбюджету-2005 року, тобто до кінця 2005 року. Віталій МОСЕЙЧУК
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ ЛИСТ від 27.07.2005 р. N 05-39-14/3345
Щодо надання роз'яснення Національна комісія регулювання електроенергетики розглянула Ваш запит від 20.07.2005 N 86 та в межах компетенції інформує. Відповідно до пункту 2 Порядку внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.06.2005 N 442, суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють продаж (перепродаж) природного газу безпосередньому постачальнику природного газу для споживача і які не використовують цей природний газ для виробництва товарів, надання послуг та на інші власні потреби, не є платниками збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ. Таким чином, платником збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ є лише кінцевий постачальник природного газу, тобто суб'єкт підприємницької діяльності, який здійснює безпосереднє постачання природного газу кінцевому споживачу. Всі інші суб'єкти підприємницької діяльності у яких вказаний вище кінцевий постачальник придбав природний газ для виробництва товарів та надання послуг, або на інші власні потреби (тобто не став споживачем), згідно положень зазначеного вище Порядку, не є платниками збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ у зв'язку з тим, що не здійснюють діяльності з постачання природного газу споживачам, зазначеним у Порядку, а тому не відповідають визначенню платника збору, зазначеного у Порядку.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ ЛИСТ від 15.07.2005 р. N 13978/7/15-3417 Про постанову Кабінету Міністрів України від 11.06.2005 р. N 442 Державна податкова адміністрація України направляє для організації заходів щодо збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ постанову Кабінету Міністрів України від 11.06.2005 р. N 442 "Про затвердження Порядку внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ" (далі - постанова N 442). У зв'язку з численними запитами регіональних органів державної податкової служби та платників податків повідомляємо таке. 1. Абзацом другим п. 5 Порядку встановлено, що контроль за правильністю обчислення, своєчасністю подання розрахунків збору і повнотою його внесення здійснюють органи державної податкової служби у порядку, встановленому законодавством. Статтею 46 Закону України від 25.03.2005 р. N 2505-IV "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" (далі - Закон N 2505-IV) визначено, що порядок справляння збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ встановлюється Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст. 46 Закону N 2505-IV Кабінет Міністрів України постановою N 442 затвердив Порядок внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ (далі - Порядок). Пунктом 3 постанови N 442 встановлено, що ця постанова набирає чинності з дня опублікування. Статтею 5 Указу Президента України від 10.06.97 р. N 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" встановлено, що нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Крім того, встановлено, що акти Кабінету Міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях. Таким чином, зобов'язання суб'єктів господарювання, визначені у частині другій п. 2 Порядку, виникають з дати опублікування постанови Кабінету Міністрів України у газеті "Урядовий кур'єр" N 110, тобто з 15 червня 2005 р. При цьому розрахунок величини податкових зобов'язань з цільової надбавки у червні 2005 р. має визначатися на пропорційній основі виходячи з кількості календарних днів у цьому місяці. Розрахунок суми збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ відповідно до п. 3 Порядку платники подають до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Тобто граничний строк подання розрахунку збору за червень 2005 р. припадає на 20.07.2005 р. 2. Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" (з урахуванням змін, внесених Законом N 2505-IV) база оподаткування операцій з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), за винятком податку на додану вартість, що включаються до ціни товарів (послуг), згідно із законами України з питань оподаткування. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг). Згідно з п. 28 ст. 14 Закону України від 25.06.91 р. N 1251-XII "Про систему оподаткування" (зі змінами та доповненнями) збір у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів). Враховуючи зазначене, збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності у розмірі два відсотки включається до бази оподаткування податком на додану вартість. 3. Пунктом 4.1 ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" передбачено, що валовий дохід - це загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами. Валовий дохід включає, зокрема, доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді доходів, передбачених пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 цього Закону. Водночас пп. 5.2.5 п. 5.2 ст. 5 Закону передбачено, що до складу валових витрат платників податку включаються, зокрема, суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), установлених Законом України "Про систему оподаткування" (крім тих, що прямо не визначені у переліку податків, зборів (обов'язкових платежів)). З огляду на те, що збір у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності є загальнодержавним збором, отримані (нараховані) суми збору у вигляді цільової надбавки на природний газ включаються до складу валових доходів платників цього збору на підставі пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств". Одночасно нараховані (сплачені до бюджету) суми збору у вигляді цільової надбавки на природний газ включаються до складу валових витрат платників цього збору на підставі пп. 5.2.5 п. 5.2 ст. 5 цього Закону. 4. Пунктом 2 Порядку визначено об'єкт обчислення збору, а саме вартість природного газу в обсязі, відпущеному кожній категорії споживачів у звітному періоді, яка визначається на підставі актів приймання-передачі газу, підписаних платником та відповідним споживачем (для населення - на підставі облікових документів), з урахуванням відповідного тарифу. Отже, податкові зобов'язання щодо збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ виникають за фактом відпуску природного газу споживачам усіх форм власності. 5. Відповідно до п. 8 Повноважень центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.96 р. N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулюванні цін (тарифів)" (зі змінами та доповненнями), до повноважень Національної комісії регулювання електроенергетики (НКРЕ) належать регулювання тарифів на електроенергію, що відпускається населенню для побутових потреб, та встановлення: граничних рівнів оптових цін підприємств на газ природний, що використовується для потреб населення та бюджетних організацій; роздрібних цін на газ природний, що використовується для потреб населення; тарифів на транспортування магістральними трубопроводами газу природного, нафти, нафтопродуктів, аміаку та етиленових речовин, що поставляються споживачам України; тарифів на зберігання природного газу; тарифів на транспортування газу природного розподільними мережами та поставку газу природного; також за погодженням з Мінекономіки України встановлює граничний рівень оптової ціни на газ природний для підприємств комунальної теплоенергетики, теплових електростанцій, електроцентралей та котелень суб'єктів господарювання, у тому числі блочних (модульних) котелень (в обсягах, що використовуються на виробництво теплової енергії для населення, бюджетних установ, за умови ведення цими підприємствами окремого приладового та бухгалтерського обліку тепла і гарячої води для зазначених споживачів). Зазначене слід довести до підпорядкованих органів державної податкової служби та платників податків.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВАвід 11 червня 2005 р. N 442 Київ Про затвердження Порядку внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газВідповідно до статті 46 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" Кабінет Міністрів України постановляє: 1. Затвердити Порядок внесення до спеціального фонду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ, що додається. 2. Міністерству палива та енергетики разом з Національною комісією регулювання електроенергетики і Державною податковою адміністрацією затвердити в двотижневий строк форму обліку обсягів постачання природного газу споживачам усіх форм власності. 3. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування.
Інд. 37
ПОРЯДОК |
Додаток |
|
|
Розрахунок суми збору
N | Категорія споживачів | Ціна природного газу без урахування тарифів на транспортування і постачання природного газу споживачам та суми ПДВ (гривень, копійок) за 1 тис. куб. метрів | Обсяг відпущеного природного газу, тис. куб. метрів | Вартість природного газу, гривень, копійок (графа 3 х графу 4) | Сума збору, гривень, копійок (графа 5 х 2 відсотки) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Населення (без наявності в будинках (квартирах) лічильників) |
|
|
|
|
2. | Населення (за наявності в будинках (квартирах) лічильників) |
|
|
|
|
3. | Бюджетні організації та установи |
|
|
|
|
4. | Підприємства комунальної теплоенергетики, теплові електростанції, електроцентралі та котельні суб'єктів господарювання, в тому числі блочні (модульні) котельні |
|
|
|
|
5. | Промислові споживачі |
|
|
|
|
6. | Інші суб'єкти господарювання та їх відокремлені підрозділи, які використовують природний газ |
|
|
|
|
7. | Усього (сума рядків графи 6) |
| |||
8. | Нараховано суму збору за даними раніше поданого розрахунку, усього (рядок 7 розрахунку, що уточнюється) |
| |||
9. | Сума збору (недоплата), яка збільшує податкові зобов'язання у зв'язку з виправленням помилки (рядок 7 - рядок 8) |
| |||
10. | Сума збору, яка зменшує податкові зобов'язання у зв'язку з виправленням помилки (рядок 8 - рядок 7) |
| |||
11. | Сума штрафу (рядок 9 х 5 відсотків) |
|
Дата заповнення розрахунку |
|
Керівник або фізична особа - підприємець М. П. | | |
Головний бухгалтер | ___________ | __________________ |
Ця частина заповнюється посадовими особами в органі державної податкової служби | ||
Відмітка про внесення даних до електронної бази податкової звітності | ___ ____________ 200_ р. | |
____________________________________________________________________________________ За результатами камеральної перевірки розрахунку | ||
порушення (помилки) |
| |
(необхідне підкреслити) | Складено акт від ___ ____________ 200_ р. N ___ ________________________________________________________ |
____________
Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/enegy/13_14.html
Головна сторінка
|
Українська національна ідея.
Українократія
|
КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою
|
ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки |
Уголки потребителя для всех городов с
литературой |
Информационные стенды, щиты, доски
|
Перекидні системи
Перекидные системы
| Штендеры,
Штендери
|
Буклетницы
Буклетниці
|
Коментар Податкового кодексу, Митного
Комментарий Налогового кодекса, Таможенного|
НОВИНИ |
|
Реклама |
Контакт |
Журнали з охорони праці та інші
|
Календар бухгалтера
Календарь бухгалтера
|
Інструкції з охорони праці
|Оперативна
поліграфія,
тиражування
|
Фотоприколы
|
Термінологічний словник
|
Книги,
словник,
реферати
з історії,
ЗНО з історії України
|
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України
(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).
Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Підтримка проекту: U634971969297 Z404288205014 E208021446192 |
Новини |