ПРОВАЛ АВТОЗАЗ-DAEWOOЗаконом "Про стимулювання розвитку автомобілебудування в Україні" передбачено звільнення вказаного СП від сплати податків протягом 10 років. Закон "Про списання боргів ВАТ "АвтоЗАЗ" передбачає списання більше $98 млн. боргу підприємства перед держбюджетом, Укрексімбанком і іншими державними структурами. Паралельно було передбачено збільшення ставки ПДВ і ввізного мита до 35% для українських імпортерів іномарок. В зв'язку з низькими обсягами продаж автомобілів СП в жовтні 1998 р. в Запоріжжі зупинено конвейер із виробництва "Таврій", в грудні - зборка корейських автомобілів в Іллічівську. В числі основних спірних питань сторін називалися різні оцінки ємності українського автомобільного ринку, причини невиконання обов'язків корейської сторони по забезпеченню 50% експорту продукції СП і по наданню в повному обсязі кредиту на погашення заборгованості ВАТ "АвтоЗАЗ" перед кредиторами. Корейська сторона виділяла в якості "проблемних" в тому числі відсутність фінансово-економічного механізму із забезпечення поворотності капіталу, а також цілісного менеджменту підприємства. К початку квітня американська Prіce Waterhouse Coopers повинна завершити підготовку нового бізнес-плану й інвестиційної програми, які готуються за пропозицією Daewoo. Загальна вартість проекту складає $1,32 млрд. Запланований обсяг інвестицій Daewoo в проект в 1998 році - $225 млн., в т.ч. $150 млн. в статутний фонд СП, $55 млн. - на погашення позабюджетної заборгованості ВАТ "АвтоЗАЗ", $20 млн. - в створення дилерської сітки і сітки післяпродажного обслуговування. Інвестовано $185 млн., в т.ч. $150 млн. в статутний фонд і $35 млн. на погашення боргів автозавода. Але корейці вимагають повернути $15 млн., які були передані для створення підприємства. В кінці липня 1999 року агентство Fіtch ІBCA оголосило про зниження кредитних рейтингів південнокорейської корпорації Daewoo. Основний незабезпечений рейтинг корпорації знижений з В- до ССС, рейтинг по короткострокових запозиченнях знижено з В до З. Агентство відзначає слабкість фінансових показників Daewoo, рейтинг ССС означає, що дефолт по боргах компанії є реальною можливістю. 16 серпня 1999 року в програмі "Час-Подробиці" телеканалу Інтер було повідомлено про суттєву реорганізацію концерну Daewoo, який за неофіційними даними має $48 млрд. боргів. Концерн розділять і з 25 підприємств із маркою Daewoo лишиться лише 6. Керівники концерну запевняють, що СП АвтоЗАЗ-Daewoo буде в їх числі. Компанія "Деу Мотор",
флагман корпорації "Деу Груп", що, як відомо,
має величезні борги, має намір продати до кінця
1999 року кілька підприємств із виробництва
автомобілів європейським фірмам. За словами
представника корейської компанії, її кредитори
погодилися із здійсненням цього наміру. Один із
членів ради директорів "Деу" заявив, що
представники корпорації провели переговори з
керівництвом двох провідних європейських
автовиробників, але, звичайно, не назвав
майбутніх покупців. Ніхто не наважиться передбачити наслідки події, яка відбулася 1 листопада 1999 р. Засновник корпорації Daewoo і її беззмінний голова правління Кім У Джунг та група топ-менеджерів підписали заяви про свою відставку. Формально - це визнання провалу "стратегії зростання", яку він проводив у компанії протягом 32 років. Стратегії, яка перетворила пересічну текстильну компанію на найяскравіший символ корейського успіху: 18 місце у рейтингу 500 найбільших за оборотом компаній у світі - між "Даймлер-Бенц" і "Фольксвагеном" (Fortune, Global-500, 1998).
З початку 1990 р. Daewoo розширював свій бізнес переважно за рахунок банківських кредитів. Сума боргів концерну зросла з $19 млрд. у 1995-му до $48 млрд. у 1998 році і вп'ятеро перевищила основні кошти корпорації. На початок жовтня Daewoo мав боргів "вдома" на $36 млрд. і $9,94 млрд. перед зарубіжними інвесторами. Причому $5,48 млрд. необхідно сплатити до кінця цього року. Оскільки Daewoo, а точніше, його голова, протягом усього 1999 року зривав урядовий план оздоровлення корпорації і реструктуризації її боргів, терпіння уряду і корейських кредиторів увірвалося. Конгломерат перейшов під управління Фінансової спостережної ради, утвореної шістьма найбільшими банками-кредиторами. Пан Лі, який очолює Фінансову спостережну раду, на зустрічі кредиторів Daewoo в Токіо заявив, що більшість фінансових інститутів здатні без особливих труднощів витримати реструктуризацію половини з $50 млрд. боргу Daewoo. Кільком слабким фінансовим інститутам пообіцяли допомогу уряду, зокрема двом інвестиційним трастовим компаніям, у яких перебувають 20% із випущених на загальну суму $18 млрд. облігацій конгломерату. Страхувальникам, які надали гарантії на облігації Daewoo, і двом банкам - найбільшим кредиторам Daewoo має бути гарантовано державну підтримку. Пан Лі заявив, що кредитори повинні не списувати основні борги Daewoo, а конвертувати "безнадійні борги" в конвертовані облігації. При цьому кредитори повинні відмовитися від отримання процентів за не поверненими у строк кредитами, від чого, ймовірно, зазнає збитків частина акціонерів Daewoo. Через проблему боргів Daewoo іноземці не хочуть купувати облігації (акції) інших корейських компаній, заявив центробанк Кореї. Зараз в іноземців залишилося корейських цінних паперів на $1,9 млрд. проти $5,8 млрд. в кінці 1-го півріччя 1999 р. Daewoo Motor - буде продано на конкурсних засадах. Борги Daewoo Motor досягли $16 млрд., що у півтора разу перевищує вартість її активів, і уряд Республіки Корея вже не бачить іншого шляху виведення компанії із кризи, ніж як знайти їй іншого власника, спроможного на потужні інвестиції. Група Daewoo, до складу якої входила компанія Daewoo Motor, так і не змогла оговтатися після азійської кризи. Нині їй закидають, що менеджмент корпорації, який у докризовий період "захоплювався" глобалізацією бізнесу, надто розпорошив свої управлінські зусилля і не зміг сконцентруватися на кількох магістральних напрямах діяльності. Уже другий рік поспіль корпорація розпродується частинами. До участі у конкурсі із продажу Daewoo Motor запрошено низку найбільших автомобілебудівних компаній світу, зокрема, корпорації General Motors, Ford Motors та південнокорейський концерн Hyndaі. На думку експертів, цей конкурс може викликати неабиякий ажіотаж, адже і GM, і Ford ще торік заявили про намір придбати Daewoo Motor (за оцінками фахівців - із метою зміцнити свої позиції на ринках Південно-Східної Азії). І, схоже, "кити" автомобілебудування готові битися за цей ласий шматок доволі затято. Термін подачі заявок на участь в аукціоні спливає 21 лютого. Компанію Daewoo Motor було засновано 1978 року як спільне підприємство промислової групи Daewoo і корпорації General Motors із розподілом майнових прав 50:50. 1992 року General Motors продала належні їй акції групі Daewoo. На сьогодні Daewoo Motor посідає 15 місце у переліку найбільших виробників легкових авто світу. ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАїНИ "Про проект Закону України про внесення змін до статті 6 Закону України "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні" Верховна Рада України п о с т а н о в л я є : 1. Проект Закону України про внесення змін до статті 6 Закону України "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні" прийняти за основу. 2. Доручити Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій доопрацювати зазначений проект Закону з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи і внести його на розгляд Верховної Ради України на друге читання. 3. Відмітити, що реалізація Угоди між Урядом України та Корпорацією ДЕУ про основні принципи створення спільного підприємства з виробництва легкових автомобілів виявила серйозні недоліки, допущені при її підписанні, в результаті яких Україні нанесені значні економічні збитки. 4. Доручити Генеральній прокуратурі України перевірити додержання і правильність застосування Кабінетом Міністрів України вимог Закону України "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні" і про результати перевірки проінформувати Верховну Раду України. 5. Заслухати на пленарному засіданні четвертої сесії Верховної Ради в порядку контролю питання про результати застосування Закону України "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні". Голова Верховної Ради України
О.ТКАЧЕНКО.
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|