Майже 10 років відсутній закон, що визначає принципи й критерії розподілу інвестиційних субвенційВ країні недостатньо прозорий розподіл міжбюджетних трансфертів, зокрема інвестиційних. Усупереч положенням ст.105 Бюджетного кодексу у нас відсутній закон, що визначає принципи й критерії розподілу інвестиційних субвенцій. А кодекс цей діє з 24.07.2001 р., таким чином майже 10 років Україна не має закону, що визначає принципи й критерії розподілу інвестиційних субвенцій. Новий Бюджетний кодекс, який діятиме з 2011 року (також, як не дивно, в статті 105), вже не передбачає існування такого закону у своїй статті 105.
Віталій МОСЕЙЧУК Бюджетне планування розраховане лише на рік
Стаття 105. Субвенції з Державного бюджету України на виконання інвестиційних проектів1. Субвенції з Державного бюджету України на виконання інвестиційних проектів надаються з Державного бюджету України бюджету Автономної Республіки Крим, обласним бюджетам, бюджетам міст Києва та Севастополя з їх подальшим перерозподілом для бюджетів місцевого самоврядування. 2. Субвенції на виконання інвестиційних проектів надаються на засадах конкурентності між бюджетами місцевого самоврядування та передбачають фінансову участь бюджету отримувача субвенції у здійсненні програми чи проекту. Органи місцевого самоврядування, у яких середньорічний фактичний обсяг видатків на утримання бюджетних установ за три останні бюджетні періоди менший за обсяг, визначений згідно з фінансовими нормативами бюджетної забезпеченості, мають пріоритетне право на отримання субвенції на виконання інвестиційних проектів. 3. Основні засади надання субвенцій визначаються окремим законом, порядок та умови їх надання визначаються Кабінетом Міністрів України, а обсяг субвенцій на наступний бюджетний період визначається законом про Державний бюджет України.
Стаття 105. Субвенції на виконання інвестиційних програм (проектів) 1. Надання субвенцій на виконання інвестиційних програм (проектів) ґрунтується на таких основних принципах: 1) принцип об’єктивності та відкритості — отримувач субвенції визначається за прозорими процедурами; 2) принцип єдності — розподіл коштів має забезпечити реалізацію системи національних цінностей і завдань інноваційного розвитку та сприяти зменшенню відмінностей в рівні життя населення різних регіонів країни; 3) принцип збалансованого розвитку — надання державної підтримки територіям з урахуванням їх потенціалу; 4) принцип цільового використання коштів — субвенція використовується виключно на мету, визначену її надавачем, з урахуванням прогнозних та програмних документів економічного та соціального розвитку країни і відповідної території, державних цільових програм, прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди. 2. Субвенції на виконання інвестиційних програм (проектів) надаються з державного бюджету місцевим бюджетам з урахуванням таких основних засад: 1) економічної ефективності досягнення цілей інвестиційної програми (проекту) із залученням мінімального обсягу бюджетних коштів на виконання інвестиційних програм (проектів); 2) направленості субвенції виключно на створення, приріст чи оновлення основних фондів комунальної форми власності; 3) фінансової забезпеченості інвестиційних програм (проектів), строк впровадження яких довший, ніж бюджетний період, необхідними фінансовими ресурсами місцевих бюджетів, кредитами (позиками), залученими під державні та/або місцеві гарантії, та коштами субвенції на їх виконання впродовж усього строку впровадження; 4) рівня забезпеченості закладами (установами) соціально-культурної сфери; 5) рівня розвитку дорожнього та комунального господарства; 6) участі бюджету отримувача субвенції; 7) обґрунтування спроможності подальшого утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів об’єктів комунальної власності. 3. Розподіл субвенції на виконання інвестиційних програм (проектів) здійснюється на підставі формалізованих параметрів, що базуються на фактичних та прогнозних показниках економічного та соціального розвитку відповідної території (основними з яких є показники обсягу промислового виробництва, обсягу валової продукції сільського господарства, обсягу інвестицій в основний капітал, рівня щільності населення, рівня безробіття населення, доходів населення у розрахунках на одну особу, середньомісячної заробітної плати працівників). ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/budzet/26_54.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|