ІСНУЄ ЗВІЛЬНЕННЯ ГОЛОВНИХ РОЗПОРЯДНИКІВ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ВІД ПРОВЕДЕННЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО АУДИТУ ПУБЛІЧНОЇ ЗВІТНОСТІЗаконом України 14 вересня 2006 року №140-V "Про внесення змін до Закону України "Про аудиторську діяльність" (далі – Закон) було викладено в новій редакції Закон України "Про аудиторську діяльність". Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування, яке відбулося одночасно в “Голосі України” № 194 та в “Урядовому кур'єрі” № 195 18.10.2006 р. Таким чином Закон стане чинним з 19.01.2006 року. Закон фактично є об’єднанням декількох законопроектів, які навіть пережили вето Президента після прийняття Верховною Радою України 23 лютого 2006 року Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про аудиторську діяльність". Проаналізуємо зміни у Законі. Перш за все нагадаємо про мотиви ветування Закону Президентом України. Мотив був простий – той Закон передбачав обов'язкове проведення аудиту для підтвердження достовірності та повноти річної фінансової звітності суб'єктів господарювання, звітність яких відповідно до законодавства України підлягає офіційному оприлюдненню (пункт 1 частини першої статті 8). Але це означало, що запроваджується обов'язкове проведення аудиту для головних розпорядників бюджетних коштів, оскільки відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів Державного бюджету України здійснюють щорічне публічне представлення звітів про витрачання бюджетних коштів. Це і це сподобалося Президенту, мовляв, запровадження обов'язкового аудиту для таких суб'єктів господарювання додатково потребуватиме значних витрат бюджетних коштів на оплату роботи аудиторів, створить складнощі щодо здійснення аудиторської діяльності відповідними державними органами, уповноваженими законами України на здійснення державного фінансового контролю, зокрема державною контрольно-ревізійною службою та Рахунковою палатою. Верховна Рада облікувала пропозицію Президента і установи та організацій, що повністю утримуються за рахунок державного бюджету, як і раніше, не потребують обов'язкового проведення аудиту. Тобто новели так і не відбулося, оскільки чинна редакція Закону (абзац перший пункту 1 статті 10) передбачає, що проведення аудиту є обов'язковим для підтвердження достовірності та повноти річного балансу і звітності комерційних банків, фондів, бірж, компаній, підприємств, кооперативів, товариств та інших господарюючих суб'єктів незалежно від форми власності та виду діяльності, звітність яких офіційно оприлюднюється, за винятком установ та організацій, що повністю утримуються за рахунок державного бюджету і не займаються підприємницькою діяльністю. Віталій МОСЕЙЧУК ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/budzet/26_13.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|