КРІМ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ РРО, БАНКИ ДЛЯ ПУКТІВ ОБМІНУ
ВАЛЮТ, МАЮТЬ ПРИДБАВАТИ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
З 1
травня 2004 року у пунктах обміну валют мають застосовуватися спеціалізовані
реєстратори розрахункових операцій. Але банкам, виявляється, мало придбати
такий спеціалізований РРО, від них вимагають придбання ще і окремих програм,
щоб керувати цими РРО з комп’ютерів. перевірки програмно-технічних засобів
автоматизації валютно-обмінних операцій у пунктах обміну іноземної валюти.
при Українському державному науково-дослідному інституті технологій
товарно-грошового обігу, фінансів і фондових ринків створена і з 31 березня
2004 р. почала працювати робоча група з перевірки програмно-технічних засобів
автоматизації валютно-обмінних операцій у пунктах обміну іноземної валюти. Перевірки
проводяться на предмет відповідності програмного забезпечення «Вимогам до
програмних засобів керування електронними контрольно-касовими реєстраторами,
що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу
іноземної валюти», які розроблені ДП «Укрелекон» на підставі
нормативно-правових актів Національного банку України з питань регулювання
валютно-обмінних операцій та нормативно-правових актів Державної податкової
адміністрації України, які визначають технічні вимоги до ЕККР до пунктів
обміну іноземної валюти. Таким чином, виходить, що ніби слід придбавати для
одного обмінного пункту два РРО. НБУ зрозуміти можна, він хоче, щоб програми
генерували визначені ним форми, наприклад, ф.№377, але невже не можна було ці
вимоги вкласти у вимоги до РРО і не мучити банки узгодженням програмного
забезпечення або чому не забезпечувати РРО прикладним програмним
забезпеченням, як це робиться зі сканерами та програмами розпізнавання
тексту. 25.04.2004
20:23 НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ ЛИСТвід 07.04.2004 р. N 13-135/1739-3434
Доводимо до відома банків, що в зв'язку із численими зверненнями розробників прикладного програмного забезпечення для пунктів обміну іноземної валюти при Українському державному науково-дослідному інституті технологій товарно-грошового обігу, фінансів і фондових ринків (далі - ДП «Укрелекон») створена і з 31 березня 2004 р. почала працювати робоча група з перевірки програмно-технічних засобів автоматизації валютно-обмінних операцій у пунктах обміну іноземної валюти. Основним завданням робочої групи є перевірка програмного забезпечення комп'ютерно-касових систем з керування електронними контрольно-касовими реєстраторами (далі - ЕККР), що згідно рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем та засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.02.2004 N 27 з 1 травня 2004 р. мають бути запроваджені у пунктах обміну іноземної валюти, та надання розробникам програмного забезпечення методичної допомоги щодо реалізації вимог до цього програмного забезпечення. Перевірки проводяться на предмет відповідності програмного забезпечення «Вимогам до програмних засобів керування електронними контрольно-касовими реєстраторами, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти», які розроблені ДП «Укрелекон» на підставі нормативно-правових актів Національного банку України з питань регулювання валютно-обмінних операцій та нормативно-правових актів Державної податкової адміністрації України, які визначають технічні вимоги до ЕККР до пунктів обміну іноземної валюти (тел. 044-227-47-47). Програмне забезпечення для перевірки представляється за заявками, які подаються його розробниками в ДП «Укрелекон». Одночасно інформуємо, що станом на 07.04.2004 р. підтверджена відповідність вищезазначеним Вимогам програмного забезпечення «ІКС-Скарбничий» (розробники: ТОВ «Інформаційні комп'ютерні системи» та «Київський інститут геополітики, економіки та управління», м. Київ)», яке призначене для керування ЕККР «МІНІ-ФП3» (постачальники ТОВ «Експотрейд» та НВФ «Юнісістем», м. Київ). Про стан відповідності програмного забезпечення інших розробників Національний банк буде інформувати по мірі здійснення перевірок.
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ ЛИСТвід 19.04.2004 р. N 13-135/1913
Про впровадження РРО в пунктах обміну іноземної валютиДоводимо до відома банків, що в Національному банку України відбулася нарада з представниками уповноважених банків та Асоціації українських банків з питання готовності банків до роботи в пунктах обміну іноземної валюти (далі - пункти обміну) з реєстраторами розрахункових операцій, які занесені до Державного реєстру. На нараді з'ясовано, що впровадження реєстраторів розрахункових операцій в пунктах обміну іноземної валюти здійснюється банками дуже повільно. Рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.02.2004 N 17 остаточним строком завершення впровадження реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти визначено 30 квітня 2004 року. Звертаємо увагу банків на необхідність прискорення впровадження реєстраторів розрахункових операцій в пунктах обміну. При впровадженні зазначених реєстраторів банки можуть використовувати прикладне програмне забезпечення комп'ютерно-касових систем з керування електронними контрольно-касовими реєстраторами (далі - ЕККР) для пунктів обміну, що відповідає вимогам нормативно-правових актів Національного банку України з питань регулювання валютно-обмінних операцій та нормативно-правових актів Державної податкової адміністрації України, які визначають технічні вимоги до ЕККР для пунктів обміну. Програмне забезпечення з керування ЕККР має бути ретельно розглянуто спеціалістами банків.
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ Головне управління Національного банку України по м. Києву та Київській області Управління банківського нагляду Л И С Т 28.04.2004 N 09-534/7890 Банкам та філіям м. Києва і Київської області Про впровадження РРО в пунктах обміну іноземної валюти Повідомляємо, що до остаточного строку завершення впровадження реєстраторів розрахункових операцій у пунктах обміну іноземної валюти (далі - РРО) залишилось обмаль часу. Враховуючи те, що розробники РРО до зазначеного строку не забезпечили поставку РРО для всіх пунктів обміну іноземної валюти пропонуємо подовжити роботу кас, що здійснюють валютно-обмінні операції, у робочі дні та забезпечення роботи цих кас у вихідні та святкові дні на період впровадження РРО в переважній більшості пунктів обміну іноземної валюти. Перший заступник начальника Головного управління В.Ф.Медведєв
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ І ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ТА УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ І ГРОШОВИМ ОБІГОМ
ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР
|
N п/п |
Назва моделі, модифікації |
Версії внутрішнього програмного забезпечення |
Заявник (назва організації та її місцезнаходження) |
Виробник (назва організації та її місцезнаходження) |
Термін первинної реєстрації |
Дата внесення, номер рішення |
Сфера застосування |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
I. РЕЄСТРАТОРИ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ, ЯКІ ДОЗВОЛЕНІ ДО ПЕРВИННОЇ РЕЄСТРАЦІЇ |
|||||||
7. Спеціалізовані електронні контрольно-касові реєстратори операцій з купівлі-продажу іноземної валюти |
|||||||
66. |
DATECS FP 300 |
1.1 |
АТЗТ «Датекс-Україна» (м. Київ) |
АТЗТ «Датекс-Україна» (м. Київ) |
22.11.2004 |
27.02.2004, |
Операції з купівлі-продажу іноземної валюти |
67. |
DATECS ND 77 |
1.0 |
АТЗТ «Датекс-Україна» (м. Київ) |
АТЗТ «Датекс-Україна» (м. Київ) |
22.11.2004 |
27.02.2004, |
Операції з купівлі-продажу іноземної валюти |
68. |
МІНІ-ФП3 |
219.01 |
ТОВ «Експотрейд» (м. Київ) |
ТОВ «Експотрейд» (м. Київ) |
27.11.2004 |
27.02.2004, |
Операції з купівлі-продажу іноземної валюти |
____________
* Первинній реєстрації підлягають реєстратори розрахункових операцій,
заводські номери яких зазначено у листі Державної комісії від 14.08.2003 р. N
12691/7/23-2317.
** Первинній реєстрації підлягають реєстратори розрахункових операцій, заводські номери яких зазначено у листі Державної комісії від 14.08.2003 р. N 12691/7/23-2317, за умови їх використання на підприємстві ВАТ «Укртелеком».
Заступник Голови |
|
Надруковано:
"Вісник податкової служби України»,
N 13, квітень, 2004 р.
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ І ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ТА УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ І ГРОШОВИМ ОБІГОМ
Додаток 2 |
1. Цей порядок перевірки (далі - Порядок) розроблено відповідно до ст. 13 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
2. Порядок поширюється як на вітчизняні, так і на імпортні реєстратори розрахункових операцій для різних сфер застосування, у тому числі на реєстратори розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти (далі - реєстратори), і є обов'язковим при підтвердженні їх відповідності вимогам щодо реалізації фіскальних функцій.
3. У Порядку наведені посилання на такі документи:
Закон України від 01.06.2000 р. N 1776-III «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 р. N 1315;
Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 р. N 199;
Положення про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. N 614;
Порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. N 614;
Порядок оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті, затверджений спільним наказом Міністерства транспорту України та Державної податкової адміністрації України від 24.10.2001 р. N 712/431;
Порядок обчислення та накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість, затверджений протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 15.06.99 р. N 8;
Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, затверджені протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.06.2002 р. N 13.
4. Використані в документі поняття, терміни та їх визначення відповідають поняттям, термінам та визначенням, наведеним у Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Положенні про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, Вимогах щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування.
У цьому Порядку використовуються також такі поняття:
заявник - зареєстрований в Україні згідно із законодавством виробник моделі реєстратора або суб'єкт підприємницької діяльності - генеральний постачальник, якому виробник надав право на поставку цієї моделі і який за договором з виробником організовує продаж, технічне обслуговування та ремонт реєстраторів на території України;
засіб контролю - централізовано виготовлена спеціальна номерна пломба підвищеного рівня захисту у вигляді самоклейного знака, форма якого затверджується Державною податковою адміністрацією України;
носій програмної пам'яті - компакт-диск з можливістю одноразового запису, що містить зразок внутрішнього програмного забезпечення реєстратора у машинних кодах, який був поданий Заявником для проведення перевірки реєстратора на відповідність фіскальним вимогам;
верифікатор - технічний засіб контролю, за допомогою якого шляхом послідовного порівняння одиниць виміру інформації (біт, байт) встановлюється ідентичність версій внутрішнього програмного забезпечення реєстратора, що знаходиться в експлуатації, та реєстратора, який проходив перевірку на відповідність фіскальним вимогам;
зіпсований реєстратор - реєстратор, що не забезпечує:
належного друкування чеків (підкладних документів), контрольної стрічки, будь-якого із звітів (Z-звіт, X-звіт, періодичний або звіт про реалізовані товари тощо), або
відповідності даних за сумами розрахунків, відображеними на касових чеках, даним за сумами розрахунків, відображеним на контрольній стрічці та/або індикаторі клієнта, або
відповідності сумарних даних за касовими чеками, надрукованими протягом робочого дня, загальним сумам виторгів, відображених у Z-звітах, або
збереження даних у фіскальній пам'яті реєстратора, або
блокування основних режимів його роботи у випадках, передбачених фіскальними вимогами.
5. Перевірка реєстраторів проводиться на відповідність:
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування;
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, встановленим Державною податковою адміністрацією України та Національним банком України;
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій автоматами з продажу товарів/послуг, іншими реєстраторами, які не передбачають друкування розрахункових і звітних документів, встановленим Державною комісією з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом (далі - Державна комісія);
технічним вимогам до електронних контрольно-касових реєстраторів для різних сфер застосування, встановленим Державною комісією;
додатковим вимогам щодо реалізації фіскальних функцій спеціалізованими реєстраторами для конкретних сфер застосування, встановленим Державною комісією;
технічним умовам на спеціалізований реєстратор, погодженим з Державною податковою адміністрацією та центральним органом виконавчої влади, який регулює сферу діяльності, де застосовуватимуться ці реєстратори (у частині відповідності фіскальним вимогам);
Порядку обчислення та накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість;
Положенню про форму та зміст розрахункових документів;
Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги);
Порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті;
конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
6. Перевірка реєстраторів на відповідність вимогам щодо реалізації фіскальних функцій здійснюється:
уповноваженим Державною податковою адміністрацією України випробувальним центром (далі - УВЦ) - з метою встановлення їх відповідності фіскальним вимогам (відповідно до Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій);
органами державної податкової служби - з метою встановлення відповідності реєстраторів, що перебувають в експлуатації, конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника та виявлення виробничих дефектів їх конструкції чи програмного забезпечення.
7. Для проведення перевірки моделі реєстратора Заявник подає до УВЦ заявку встановленого зразка (додаток 1), а також у двох примірниках:
паспорт (формуляр) на модель реєстратора;
взяту на облік копію зареєстрованих у встановленому порядку технічних умов на заявлену модель (для заявників вітчизняних моделей);
інструкцію з експлуатації;
інструкцію з технічного обслуговування та ремонту реєстратора;
комплект конструкторської документації відповідно до вимог ЄСКД, який містить принципові електричні схеми, складальні креслення, креслення друкованих плат та логотипу виробника;
носій програмної пам'яті;
повний перелік команд і протоколів обміну даними із зовнішніми пристроями, які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням або разом з реєстратором із зазначенням портів, до яких вони можуть бути підключені;
пояснювальну записку;
документи, що підтверджують право заявника (виробника) на використання у зазначеній моделі програмного забезпечення (яке не є його власністю, у тому числі програмного забезпечення, що підтримує обмін даними між реєстратором і паливно-роздавальною колоною (далі - ПРК).
8. Паспорт (формуляр) на модель реєстратора, який повинен містити таку інформацію:
назву моделі (модифікації) реєстратора;
сферу застосування моделі реєстратора;
версію внутрішнього програмного забезпечення реєстратора;
склад комплекту поставки;
місця встановлення пломб (засобів контролю) на корпусі (блоках) реєстратора;
місце встановлення пломби виробника на фіскальному блоці та детальний її опис;
термін служби моделі;
кількість груп з оподаткування, у тому числі з від'ємним підсумком;
максимальну кількість описів товарів, які можуть бути занесені до оперативної пам'яті фіскального блоку реєстратора при програмуванні;
кількість символів у найменуванні товарів, що друкуються в чеку;
швидкість друкування чекової (контрольної) стрічки;
перелік зовнішніх пристроїв, які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням або разом із реєстратором, і портів, до яких кожен з них може бути підключений.
Для спеціалізованих реєстраторів для автозаправних станцій (далі - АЗС) додатково зазначаються такі дані:
типи (модифікації) ПРК, управління якими здійснює реєстратор;
модель (модифікація) програмно-технічного засобу управління ПРК, що входить до складу реєстратора, яка є засобом вимірювальної техніки (для електромеханічних ПРК);
максимально допустима кількість найменувань пального;
максимально допустима кількість резервуарів;
максимально допустима кількість ПРК;
максимально допустима загальна кількість кранів ПРК;
максимально допустима кількість кранів ПРК, які одночасно можуть здійснювати відпускання пального;
принципова схема з'єднання реєстратора з ПРК.
9. Технічні умови на спеціалізований реєстратор для сфери застосування, для якої не встановлено технічних вимог, повинні містити програму та методику проведення випробувань, які мають бути погоджені з УВЦ.
10. Інструкція з експлуатації реєстратора повинна містити:
порядок використання моделі суб'єктом підприємницької діяльності при проведенні розрахункових операцій;
опис реквізитів розрахункових і звітних документів, що друкуються реєстратором;
порядок отримання звітів;
порядок перевірки відповідності моделі реєстратора, що перебуває в експлуатації, конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
11. Пояснювальна записка повинна містити:
опис апаратних та програмних заходів, які забезпечують захист інформації, що накопичується в фіскальній та оперативній пам'яті, від спотворення;
опис апаратних і програмних заходів, які забезпечують захист програмної пам'яті від спотворення;
блок-схему реєстратора;
розрахунок необхідної ємності носіїв фіскальної та оперативної пам'яті.
12. УВЦ перевіряє подані документи на відповідність вимогам, встановленим цим Порядком, в тижневий термін після отримання повного комплекту документів надсилає Заявнику оформлене на власному бланку рішення щодо проведення перевірки (за формою, наведеною в додатку 2).
У разі подання неповного комплекту або документів, зміст яких не відповідає встановленим вимогам, УВЦ повертає Заявнику подані ним документи на доопрацювання.
13. При позитивному рішенні за наслідками розгляду документів Заявник укладає з УВЦ договір на проведення робіт з перевірки реєстратора. Термін проведення перевірки не повинен перевищувати 30 днів від дати, обумовленої договором, отримання від Заявника двох зразків реєстратора та оплати зазначених робіт.
14. До дати початку робіт Заявник повинен:
організувати доставку до УВЦ двох зразків реєстратора, опломбованих власними пломбами;
надати зовнішні пристрої (їх імітатори), які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням чи разом із реєстратором. Для спеціалізованих реєстраторів для АЗС надаються імітатори ПРК;
надати обладнання для завантаження програмного забезпечення реєстратора з носія програмної пам'яті до запам'ятовуючого пристрою, де має зберігатися внутрішнє програмне забезпечення реєстратора (програмна пам'ять), та її зчитування з програмної пам'яті реєстратора, а також інструкцію з користування обладнанням;
надати обладнання для перевірки формату та розрядності даних, що зберігаються в фіскальній пам'яті.
15. УВЦ проводить ідентифікацію зразків шляхом порівняння їх маркування, комплектності і конструкції з поданою експлуатаційною та конструкторською документацією. В разі виявлення невідповідності роботи призупиняються, про що УВЦ протягом двох діб надсилає Заявнику відповідне письмове повідомлення. Якщо Заявник у 10-денний термін після одержання зазначеного повідомлення не проінформував УВЦ про свої наміри щодо проведення коригувальних заходів, перевірка припиняється.
16. Перевірка моделі реєстратора УВЦ передбачає:
перевірку відповідності поданої експлуатаційної документації вимогам ГОСТ 2.601-95 та додатковим вимогам щодо змісту документів, викладених у пунктах 8 - 11 цього Порядку;
перевірку зразків моделі реєстратора на відповідність конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника;
перевірку зразків моделі реєстратора на відповідність вимогам нормативних документів, зазначених у п. 5 цього Порядку;
аналіз можливості зчитування програмного забезпечення реєстратора відповідно до порядку, описаного в документації виробника;
оформлення за результатами перевірки протоколу випробувань та експертного висновку щодо відповідності моделі реєстратора розрахункових операцій фіскальним вимогам.
17. Перевірка реєстраторів проводиться відповідно до погоджених Державною податковою адміністрацією України та затверджених керівником УВЦ методик.
Перевірка спеціалізованих реєстраторів, до яких відсутні додаткові вимоги щодо реалізації фіскальних функцій, здійснюється відповідно до методики, наведеної в технічних умовах на такий реєстратор.
18. Заявник має право спостерігати за ходом проведення перевірки, для чого призначає уповноважену особу і повідомляє про це в письмовій формі УВЦ.
Уповноважена особа Заявника має право знайомитися з графіком проведення перевірки, бути присутньою при проведенні перевірки на всіх її етапах, вести записи про результати перевірки.
Уповноважена особа Заявника не має права втручатися в хід проведення перевірки, проводити будь-які дії, які можуть вплинути на результат перевірки.
19. У разі якщо Заявник не згоден з ходом проведення чи результатами перевірки, він має право подати до УВЦ відповідну письмову заяву або оскаржити дії УВЦ у встановленому порядку. Зазначена заява розглядається УВЦ протягом двох тижнів.
20. Висновок про відповідність моделі реєстратора кожному пункту вимог повинен робитися лише на підставі об'єктивних даних результатів перевірки.
21. Об'єктивними результатами перевірки слід вважати:
дані, які під час перевірки були надруковані реєстратором на чеках, звітах та контрольній стрічці;
показники контрольно-вимірювальних приладів, що використовуються при проведенні перевірки;
показники індикаторів, які є складовими частинами реєстратора;
показники індикаторів зовнішніх пристроїв, які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням чи разом із реєстратором;
запротокольована послідовність дій при проведенні перевірки реєстратора та наслідки, спричинені цими діями;
результати аналізу конструкторсько-технологічних і схемотехнічних рішень.
22. Не можуть вважатися об'єктивними:
твердження, що певна інформація не стане відомою іншим особам;
посилання на те, що алгоритм роботи, цілісність інформації в програмній, фіскальній та оперативній пам'яті реєстратора (всіх його складових частин) забезпечуються організаційними заходами при виробництві та експлуатації реєстратора;
посилання на алгоритм роботи реєстратора, прояв якого не може бути підтверджений (встановлений) об'єктивними результатами перевірки;
посилання на те, що відомості про конструкцію та алгоритми роботи реєстратора (за виключенням вихідних текстів програм), необхідні для проведення перевірки, не можуть бути надані УВЦ у повному обсязі, оскільки є комерційною таємницею Заявника чи будь-якої іншої особи.
23. Під час проведення перевірки не повинні враховуватися відмови допоміжного обладнання та зовнішнього програмного забезпечення, яке використовується при проведенні перевірки, але не входить до складу реєстратора.
24. За результатами перевірки УВЦ оформляє у трьох примірниках експертний висновок (за формою, наведеною в додатку 3) та протокол випробувань, який є обов'язковим додатком до нього.
25. Протокол випробувань повинен містити дати початку і закінчення перевірки, назву моделі реєстратора, назву сфери застосування, версію внутрішнього програмного забезпечення, висновок про відповідність моделі кожному пункту фіскальних вимог та фіскальним вимогам у цілому.
Чеки та звіти, надруковані реєстраторами при проведенні перевірки, є обов'язковим додатком до протоколу випробувань.
26. Після закінчення перевірки УВЦ надсилає зазначені примірники експертного висновку разом із протоколом випробувань, комплектом документів, передбачених пунктом 7 цього Порядку, та супроводжувальним листом на затвердження до Державної податкової адміністрації, яка у тижневий термін затверджує експертний висновок або надає УВЦ умотивовану відмову і повертає зазначений комплект документів до УВЦ.
27. У разі затвердження експертного висновку УВЦ видає Заявнику два його примірники, третій примірник разом із комплектом документів, наданих Заявником для проведення перевірки, та носій програмної пам'яті зберігаються в архіві УВЦ:
до моменту виключення моделі з Державного реєстру - для моделі, включеної до зазначеного реєстру;
три роки - для моделі, не включеної до Державного реєстру.
28. У разі невідповідності моделі реєстратора фіскальним вимогам УВЦ повертає Заявнику надані зразки реєстратора для усунення виявлених недоліків.
Перевірка доопрацьованого реєстратора здійснюється у повному обсязі за умови укладання додаткового договору після подання повторної заявки та внесення необхідних змін до комплекту документів, зазначених у пункті 7.
29. У разі підтвердження відповідності моделі реєстратора фіскальним вимогам та затвердження Державною податковою адміністрацією позитивного експертного висновку УВЦ зобов'язаний зберігати отримані від Заявника взірці реєстратора та матеріали до прийняття рішення Державною комісією.
30. У разі включення моделі до Державного реєстру УВЦ зобов'язаний передати до лабораторії контрольних зразків Державної податкової адміністрації опломбований взірець моделі реєстратора, на якому проводились випробування, носій програмної пам'яті, комплект документів, передбачених пунктом 7 цього Порядку, а також третій примірник експертного висновку та протоколу випробувань. У разі неможливості використання зразка моделі реєстратора як контрольного зразка, Заявник повинен надати інший зразок, ідентифікований УВЦ відповідно до пункту 15 цього Порядку.
31. УВЦ повинен забезпечувати конфіденційність інформації, що є комерційною таємницею Заявника. УВЦ відповідно до чинного законодавства несе відповідальність за розголошення відомостей, які є комерційною таємницею Заявника.
32. Перевірка відповідності реєстраторів, що перебувають в експлуатації, конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника та виявлення виробничих дефектів у їх конструкції або програмному забезпеченні (в тому числі не задокументованих виробником можливостей реєстратора), що спричиняють спотворення інформації про обсяг розрахункових операцій, яка заноситься до їх фіскальної пам'яті, здійснюється органами державної податкової служби відповідно до вимог законодавства.
До участі в такій перевірці можуть залучатися представники центру сервісного обслуговування, з яким суб'єкт підприємницької діяльності уклав договір на технічне обслуговування та ремонт реєстраторів.
33. Підставою для проведення органами державної податкової служби перевірки реєстратора, який перебуває в експлуатації, є:
порушення засобу контролю на реєстраторі;
виявлення факту опломбування реєстратора підробленим засобом контролю або таким, номер якого не збігається з номером, зазначеним у довідці про опломбування;
виявлення факту опломбування реєстратора засобами контролю з порушенням вимог Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги);
застосування зіпсованого реєстратора;
відсутність окремих блоків реєстратора блочної конструкції (або їх від'єднання від реєстратора);
письмове звернення споживача або суб'єкта підприємницької діяльності, що застосовує цей реєстратор.
34. Перевірка відповідності конструкції реєстратора конструкторсько-технологічній документації виробника здійснюється шляхом візуального порівняння елементів конструкції реєстратора з їх відображенням у відповідній документації.
35. Перевірка відповідності програмного забезпечення реєстратора програмній документації виробника здійснюється за допомогою верифікатора.
36. За результатами перевірки в установленому порядку складається акт.
Додаток 1 |
Зразок
Керівнику уповноваженого |
1. ______________________________________________________________
(назва підприємства-заявника, телефон)
код за ЄДРПОУ _______ в особі _____________________________________
(посада, прізвище, ім'я та по
батькові керівника)
заявляє, що _______________________________________________________
(найменування моделі реєстратора,
найменування версії програми фіскального блоку)
для застосування у сфері __________________________________ відповідає:
(зазначити конкретну сферу застосування
реєстратора)
а) Вимогам щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування;
б) _______________________________________________________________;
в) _______________________________________________________________
і просить провести перевірку цієї моделі реєстратора на відповідність зазначеним вимогам.
2. Перевірку прошу провести в ______________________________________.
(назва випробувальної лабораторії/центру та її
адреса)
3. Заявник зобов'язується:
надати зразки реєстраторів і необхідне обладнання у термін до ___________;
оплатити всі витрати, пов'язані з проведенням перевірки відповідно до умов договору.
4. Додаткові відомості:
юридична адреса заявника _________________________________________;
банківські реквізити _______________________________________________;
свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ _____________________________;
індивідуальний податковий номер ___________________________________;
особа для контакту ________________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та
по батькові, телефон, e-mail)
5. Наступна інформація є конфіденційною _____________________________.
Додатки: комплект документів (відповідно до пункту 7 Порядку перевірки реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, на відповідність вимогам щодо реалізації фіскальних функцій) у 2-х примірниках на ____ арк.
Керівник підприємства |
________________ |
___________________ |
М. П.
Додаток 2 |
Зразок
від «___» ____________ 200_ р. N ___
Розглянувши заявку ________________________________________________
(назва підприємства-виробника або
постачальника продукції)
______________________________________ від «___» ____________ 200_ р.
на перевірку реєстратора ____________________________________________
(назва продукції, код ДКПП, код
УКЗЕД для імпортної продукції)
ПОВІДОМЛЯЄМО:
1. Перевірка реєстратора буде проведена на відповідність ________________
_________________________________________________________________
(позначення та назва нормативних документів)
2. Перевірка буде проведена в період з «___» ____________ 200_ р. до «___»
____________ 200_ р.
_________________________________________________________________
(назва та адреса уповноваженого
випробувального центру)
3. Роботи проводяться на підставі договору від «___» ____________ 200_ р. N _______.
Керівник уповноваженого випробувального центру |
________________ |
___________________ |
М. П.
Додаток 3 |
Зразок
ЗАТВЕРДЖУЮ М. П. |
від «___» ____________ 200_ р. N ___
Виданий _________________________________________________________
(назва
підприємства-виробника (постачальника), його адреса)
_________________________________________________________________
код ЄДРПОУ
Цей експертний висновок посвідчує, що модель реєстратора розрахункових операцій
_________________________________________________________________
(назва моделі, версія внутрішнього програмного
забезпечення)
відповідає ________________________________________________________
(назва нормативних документів, на відповідність яким
перевірялася модель)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Протокол випробувань моделі _______________________________________
Термін дії експертного висновку - ____ роки (відповідно до терміну дії сертифіката відповідності системи УкрСЕПРО від «___» ____________ 200_ р. N ______).
Начальник управління ДПА України |
________________ |
___________________ |
Керівник уповноваженого випробувального центру |
________________ |
___________________ |
М. П.
____________
Надруковано:
"Вісник податкової служби України»,
N 4, 2003 р.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
від 16 вересня 2003 року N 434
Відповідно до частини другої статті 13 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» наказую:
1. Затвердити Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти (додається).
2. Директору Департаменту громадських зв'язків та масово-роз'яснювальної роботи Косарчуку В. П. забезпечити публікацію наказу в засобах масової інформації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державної податкової адміністрації України Гриба Ю. В.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його опублікування.
Голова |
Ю. Ф. Кравченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО |
1. Дія цих Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти (далі - Фіскальні вимоги) поширюється на спеціалізовані реєстратори розрахункових операцій (далі - реєстратор), які застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
2. У Фіскальних вимогах поняття «фіскальні функції», «фіскальна пам'ять», «реєстратор розрахункових операцій», «фіскальний режим роботи»; «фіскальний звіт», «контрольна стрічка» вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а поняття «валютні цінності», «валютно-обмінні операції», «касир пункту обміну валюти» - у значеннях, наведених в Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженій постановою Правління Національного банку України від 12.12.2002 N 502 та зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 14.01.2003 за N 21/7342 (далі - Інструкція).
3. Для цілей Фіскальних вимог також використовуються такі поняття:
аванс - одержання касиром цінностей від уповноваженої особи на початку зміни;
аварійне обнулення оперативної пам'яті - втрата інформації, що накопичується в оперативній пам'яті, внаслідок дії механічних, електромагнітних, кліматичних чи інших чинників;
журнал використання реєстратора - книга встановленої форми, що ведеться у встановленому порядку суб'єктом підприємницької діяльності для обліку валютно-обмінних операцій у разі виходу з ладу реєстратора або відключення електроенергії;
зміна - період роботи реєстратора від реєстрації першої операції з купівлі-продажу іноземної валюти після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту за період роботи одного касира;
інкасація - передача касиром цінностей уповноваженій особі;
керуючий пристрій - комп'ютерний засіб (персональний комп'ютер або інший електронний пристрій) комп'ютерно-касової системи, який керує роботою реєстратора за допомогою команд протоколу обміну даними;
нефіскальний режим роботи - режим роботи реєстратора, в якому не забезпечується безумовне виконання ним фіскальних функцій;
оперативна пам'ять - запам'ятовуючий пристрій у складі фіскального блока реєстратора, де зберігаються поточні дані, обчислені або занесені за допомогою програмного забезпечення реєстратора;
операції з купівлі-продажу іноземної валюти - валютно-обмінні операції, крім прийняття на інкасо банкнот іноземних держав та іменних чеків;
операція «сторно» - видача клієнту відповідної суми національної або іноземної валюти у разі його відмови від проведеної операції з купівлі-продажу іноземної валюти;
опис валюти - дані про код, курс купівлі-продажу, крос-курс іноземної валюти, офіційний курс гривні до іноземних валют;
періодичний звіт - надрукований реєстратором звіт, що містить дані про обсяги здійснених операцій з купівлі-продажу іноземної валюти за будь-який період роботи реєстратора;
підкріплення - одержання касиром цінностей від уповноваженої особи протягом зміни;
службовий звіт - сформований керуючим пристроєм з використанням даних оперативної та фіскальної пам'яті і надрукований реєстратором звіт, форма і зміст якого визначається нормативно-правовими актами Національного банку України;
фіскалізація - перехід від нефіскального до фіскального режиму роботи реєстратора;
фіскальна інформація - інформація про обсяги операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, проведених через реєстратор у фіскальному режимі роботи, що заноситься до фіскальної пам'яті за підсумками зміни;
фіскальний блок - невід'ємна складова частина реєстратора, за допомогою якої забезпечується реєстрація обсягів операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та керування механізмом друкування розрахункових документів, контрольної стрічки (у разі її наявності) і звітів;
фіскальний номер - власний номер реєстратора, визначений відповідно до встановлених правил, який надається органом державної податкової служби під час його реєстрації;
цінності - валютні цінності, крім іменних чеків, та бланки суворого обліку;
Z-звіт - фіскальний звіт з обнуленням інформації про операції з купівлі-продажу іноземної валюти в оперативній пам'яті, під час друкування якого інформація про обсяги таких операцій заноситься до фіскальної пам'яті реєстратора.
4. До складу реєстратора повинні входити такі основні функціональні блоки:
фіскальний блок;
механізм друкування розрахункових документів, контрольної стрічки (у разі її наявності) і звітів (далі - механізм друкування);
інтерфейс зв'язку з керуючим пристроєм.
Вказані функціональні блоки повинні розмішуватися в єдиному корпусі.
5. Конструкція реєстратора повинна забезпечувати опломбування зовнішнього кожуха, що виключає можливість доступу до внутрішніх вузлів, крім фарбувальної та контрольної стрічки (у разі її застосування), без зняття або пошкодження пломб. Місця встановлення пломб повинні визначатися в документації виробника.
6. Керування режимами роботи реєстратора і виведення інформації на механізм друкування повинні здійснюватися виключно через фіскальний блок.
7. Введення даних в реєстратор має здійснюватися тільки через інтерфейс зв'язку з керуючим пристроєм.
8. Реєстратор повинен забезпечувати неможливість:
виконання команд, які непередбачені переліком команд, під управлінням яких працює реєстратор, або команд, параметри яких відрізняються від передбачених зазначеним переліком;
занесення інформації до оперативної та/або фіскальної пам'яті або її зміни за допомогою власної клавіатури.
9. Реєстратор повинен забезпечувати можливість зчитування його внутрішнього програмного забезпечення безпосередньо у машинних кодах або у зашифрованому вигляді.
10. Реєстратор повинен забезпечувати ідентичність інформації про обсяги операцій з купівлі-продажу іноземної валюти на розрахункових документах та на їх других примірниках (контрольній стрічці, у разі її використання). Друкування двох примірників розрахункового документа (або розрахункового документа та контрольної стрічки, у разі її використання) повинно здійснюватися в єдиному циклі та не повинно перериватися іншими операціями, що виконуються реєстратором.
11. Фіскальний блок повинен складатися з таких функціональних вузлів:
фіскальної пам'яті;
оперативної пам'яті або її частини, де зберігаються описи валют, фіскальна інформація, дані, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти реєстратора;
годинника-календаря з елементом живлення;
процесора, який керує механізмом друкування, іншими вузлами реєстратора, виконує операції з формування розрахункових документів та звітів, а також занесення інформації до оперативної та фіскальної пам'яті;
запам'ятовуючого пристрою, який містить внутрішнє програмне забезпечення реєстратора (програмну пам'ять).
12. Фіскальний блок повинен мати моноблочну конструкцію у вигляді залитого компаундом нероз'ємного блока або розміщуватися в опломбованому кожусі, який унеможливлює доступ до зазначених у пункті 11 функціональних вузлів без пошкодження чи зняття пломби.
13. Конструкція фіскального блока повинна забезпечувати неможливість зміни чи знищення інформації у фіскальній та оперативній пам'яті під впливом механічних, електромагнітних та кліматичних чинників, у тому числі під час технічного обслуговування та ремонту реєстратора.
14. Усі розрахункові документи та звіти, що друкуються реєстратором у фіскальному режимі роботи, повинні мати логотип виробника, зазначений в експлуатаційній документації на конкретну модель (модифікацію) реєстратора, який виводиться на друк тільки після закінчення друкування фіскальної інформації. Логотип виробника має друкуватися у вигляді графічного зображення. Не дозволяється друкування логотипа символами, що застосовуються для друкування документів.
Програмне забезпечення реєстратора повинно виключати можливість друкування розрахункових документів невстановлених форм.
15. Процесор фіскального блока повинен забезпечувати точність обчислень і округлення сум за результатами операцій до восьми десяткових знаків після коми.
16. Годинник-календар фіскального блока повинен працювати незалежно від електроживлення реєстратора. У разі відключення електроживлення інформація в оперативній пам'яті та годиннику-календарі повинна зберігатися не менш як протягом 1440 годин. В документації виробника мають бути встановлені терміни та критерії заміни елемента живлення оперативної пам'яті та годинника-календаря.
17. Фіскальна інформація повинна зберігатися у фіскальній пам'яті у вигляді окремих записів встановленого формату, розрядності та в обсязі згідно з додатком.
18. Першим записом у фіскальній пам'яті має бути заводський номер реєстратора і дата його занесення. Можливість повторного запису цих даних до фіскальної пам'яті повинна бути виключена.
19. Накопичення та занесення інформації до фіскальної пам'яті повинно виконуватися окремо для кожної валюти, окремо для сум, одержаних від клієнта, та для сум, що видаються клієнту. Суми за операціями з видачі (повернення) коштів клієнтові не повинні зменшувати будь-якого підсумку за сумами, одержаними від клієнта.
20. Інформація повинна зберігатися у фіскальній пам'яті до закінчення терміну служби реєстратора за умови дотримання визначених виробником умов експлуатації.
21. Реєстратор з непошкодженим та опломбованим кожухом фіскального блока повинен забезпечувати збереження інформації в оперативній пам'яті фіскального блока, у фіскальній пам'яті та годиннику-календарі у разі короткого замикання електричних контактів, доступ до яких можливий без розпломбування або пошкодження кожуха фіскального блока, а також при температурі навколишнього середовища від мінус 20 до плюс 55° C.
22. Фіскалізація реєстратора повинна проводитися один раз за весь період його експлуатації. При цьому реєстратор повинен забезпечувати неможливість подальшого виходу з фіскального режиму роботи.
23. У нефіскальному режимі роботи функція занесення даних до фіскальної пам'яті повинна блокуватися, всі інші функції реєстратора можуть підтримуватися.
24. Під час фіскалізації до фіскальної пам'яті заносяться такі дані:
фіскальний номер реєстратора;
дата занесення фіскального номера.
25. Усі функції реєстратора, крім тих, що забезпечують усунення причин блокування, повинні блокуватися у разі:
відключення механізму друкування;
спроби зміни дати;
спроби зміни опису валюти після проведення першої реєстрації операції з купівлі-продажу іноземної валюти до виконання Z-звіту;
вичерпання ємності, несправності, відключення або заміни фіскальної пам'яті;
перевищення встановленої кількості аварійних обнулень оперативної пам'яті;
порушення послідовності виконання операцій, передбачених програмним забезпеченням реєстратора;
спроби занесення фіскальної інформації до фіскальної пам'яті, якщо в годиннику-календарі встановлено дату, що передує даті останнього Z-звіту;
перевищення максимальної тривалості зміни 16 годин;
відсутності паперового носія, на якому друкуються розрахункові та звітні документи, при друкуванні зазначених документів;
перевищення максимальної розрядності чисел, що обробляються;
зниження напруги до рівня, при якому не гарантується достовірна обробка та зберігання даних;
спотворення даних у фіскальній пам'яті.
26. Блокування повинно супроводжуватися світловою індикацією та звуковою сигналізацією і не повинно призводити до втрати інформації, що друкується.
27. Блокування функцій реєстратора повинно зніматися після усунення причини його виникнення, крім причин, пов'язаних з перевищенням тривалості зміни та вичерпанням ємності фіскальної пам'яті. Реєстратор повинен забезпечувати можливість повторення або завершення розпочатої до блокування та незавершеної операції.
28. Блокування функцій реєстратора, яке сталося внаслідок перевищення максимальної тривалості зміни, не повинно поширюватися на виконання Z-звіту. Після формування та друкування Z-звіту блокування, пов'язане з перевищенням тривалості зміни, повинно зніматися.
29. Реєстратор повинен забезпечувати такі основні режими роботи:
режим тестування;
режим довгострокових установок;
режим початкових установок;
режим реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
режим занесення підсумків операцій;
режим звітування.
30. Всі режими роботи реєстратора, за винятком режимів тестування та звітування, є службовими. Доступ до цих режимів повинен здійснюватися тільки за відповідними засобами доступу (паролі, спеціальні ключі, картки тощо). Для режиму довгострокових установок має бути передбачений окремий засіб доступу.
31. У режимі тестування має бути забезпечена перевірка працездатності реєстратора. Перехід до цього режиму може здійснюватися як за відповідним органом управління реєстратора (кнопка, клавіша тощо), так і за окремою командою через інтерфейс зв'язку з керуючим пристроєм.
32. У режимі довгострокових установок реєстратор повинен забезпечувати введення до оперативної пам'яті даних про:
коди валют згідно з Класифікатором іноземних валют та банківських металів;
ознаки видів операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
ідентифікатори касирів (прізвища та коди персональних засобів доступу);
тарифи комісійної винагороди за окремими видами операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
33. У режимі початкових установок реєстратор повинен забезпечувати введення до оперативної пам'яті даних про:
аванс одержаних цінностей окремо за кожним видом, включаючи номери та серії бланків суворої звітності за формами 377, 06 та початкові номери квитанцій за формою 377-А;
курси купівлі іноземної валюти;
курси продажу іноземної валюти;
офіційний курс гривні до іноземних валют.
34. У режимі реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти реєстратор повинен забезпечувати введення до оперативної пам'яті даних про:
підкріплення цінностями окремо за кожним видом;
інкасацію цінностей окремо за кожним видом;
операції з купівлі іноземної валюти;
операції з продажу іноземної валюти;
операції з купівлі дорожніх чеків;
операції з продажу дорожніх чеків;
операції з конвертації іноземної валюти;
операції «сторно» окремо за кожним видом операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
операції зі зворотного обміну невикористаних гривень на іноземну валюту;
номери виданих та прийнятих розрахункових документів за формою 377;
номери виданих довідок за формою 06.
35. У режимі реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти реєстратор повинен здійснювати формування та друкування квитанцій за формою 377-А, а також вдруковування в бланки розрахункових документів за формою 377 та довідок за формою 06 даних про здійснені операції з продажу іноземної валюти.
36. Квитанції за формою 377-А, що формуються та друкуються реєстратором, повинні містити такі обов'язкові реквізити:
фіскальний номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери «ФН», та час друкування документа (години, хвилини);
інформацію, яка за змістом і формою має відповідати вимогам Інструкції.
37. У разі друкування другого примірника квитанції за формою 377-А на контрольній стрічці допускається після роздрукування документів за першою операцією з купівлі-продажу іноземної валюти не друкувати на контрольній стрічці назву суб'єкта підприємницької діяльності, реєстраційний номер та місцезнаходження пункту обміну іноземної валюти.
38. У режимі занесення підсумків операцій реєстратор повинен забезпечувати занесення до його оперативної пам'яті загальних підсумків за кожним видом операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, проведених в період виходу з ладу реєстратора або у разі відключення електроенергії. При цьому до оперативної пам'яті повинна заноситися така інформація (за кожним із значень курсів купівлі-продажу іноземних валют або крос-курсів окремо):
сума купленої іноземної та виданої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
сума проданої іноземної та прийнятої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
сума виданої за операціями купівлі дорожніх чеків іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
сума отриманої за продаж дорожніх чеків іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
сума виданої за операціями конвертації іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
сума отриманої за операціями конвертації іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
сума виданої клієнтам національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями «сторно»;
сума повернутої клієнтами національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями «сторно»;
сума виданої клієнтам іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями зворотного обміну;
кількість виданих розрахункових документів за період;
курси купівлі-продажу іноземних валют;
крос-курси обміну іноземних валют;
дату встановлення (зміни) курсів.
Після закінчення занесення підсумків операцій реєстратор повинен забезпечувати друкування довідки з вищевказаною інформацією із зазначенням дати та часу її друкування.
39. У режимі звітування реєстратор повинен забезпечувати формування та друкування звітів встановленої форми. Для формування керуючим пристроєм службових звітів реєстратор повинен забезпечувати зчитування даних оперативної та фіскальної пам'яті про виконані операції через інтерфейс зв'язку з керуючим пристроєм без їх зміни.
40. Реєстратор повинен забезпечувати формування та друкування таких звітів:
фіскального звіту;
Z-звіту;
періодичного звіту;
службових звітів.
41. Формування та друкування фіскального, періодичного та службових звітів повинно виконуватися без обнулення регістрів підсумків операцій за зміну в оперативній пам'яті. Реєстратор повинен забезпечувати передачу за відповідним запитом через інтерфейс зв'язку з керуючим пристроєм даних періодичного і службових звітів для їх відображення на екрані монітора.
42. Всі звіти, крім періодичного та службових, повинні формуватися на підставі інформації про обсяги операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, що зберігається в оперативній пам'яті реєстратора.
43. Z-звіт повинен виконуватися у такій послідовності:
друкування даних Z-звіту, крім повідомлення про обнулення регістрів підсумків операцій за зміну в оперативної пам'яті та номера Z-звіту, занесення інформації до фіскальної пам'яті;
обнулення регістрів підсумків операцій за зміну в оперативній пам'яті;
друкування інформації, що підтверджує обнулення регістрів підсумків операцій за зміну в оперативній пам'яті, та номера Z-звіту.
44. Всі звіти повинні містити такі загальні реквізити:
назву суб'єкта підприємницької діяльності, який здійснює операції з купівлі-продажу іноземної валюти;
реєстраційний номер та місцезнаходження пункту обміну іноземної валюти;
фіскальний номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери «ФН»;
заводський номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери «ЗН»;
дату і час друкування документа;
логотип виробника.
45. Суми національної валюти у звітах вказуються у гривнях, іноземної - у відповідних грошових одиницях. У разі видачі клієнтам та повернення ними коштів за операціями «сторно» суми за такими операціями вказуються у звітах із знаком «-» (мінус) або з написом «сторно».
46. Фіскальний звіт повинен додатково містити такі дані (всі суми обчислюються від початку зміни до моменту формування цього звіту):
загальну суму купленої іноземної та виданої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму проданої іноземної та прийнятої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму виданої за операціями купівлі дорожніх чеків іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму отриманої за продаж дорожніх чеків іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму виданої клієнтам національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями «сторно»;
загальну суму повернутої клієнтами національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями «сторно»;
загальну суму цінностей, отриманих за авансом, підкріпленням та інкасованих за кожним видом окремо;
загальну суму комісійної винагороди за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму отриманої за операціями конвертації іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму виданої за операціями конвертації іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
номери першого та останнього розрахункових документів, надрукованих з початку зміни;
курси купівлі-продажу іноземних валют;
крос-курси.
47. Z-звіт повинен додатково містити дані, що зазначені у пункті 46 Фіскальних вимог, суми яких обчислюються за зміну, а також повідомлення про обнулення регістрів підсумків операцій за зміну в оперативній пам'яті та порядковий номер Z-звіту.
48. Реєстратор повинен забезпечувати формування та друкування періодичного звіту фіскальної пам'яті за будь-який відрізок часу з початку його експлуатації. Чек періодичного звіту повинен додатково містити такі дані (всі суми обчислюються за визначений період):
період, за який формується звіт, із зазначенням номеру і дати першого та останнього Z-звіту за період;
загальну суму купленої іноземної та виданої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму проданої іноземної та прийнятої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму виданої за операціями купівлі дорожніх чеків іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму отриманої за продаж дорожніх чеків іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму виданої клієнтам національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями «сторно»;
загальну суму повернутої клієнтами національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо за операціями «сторно»;
загальну суму комісійної винагороди за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму отриманої за операціями конвертації іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну суму виданої за операціями конвертації іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо;
загальну кількість надрукованих реєстратором та виданих розрахункових документів за період;
дати аварійних обнулень оперативної пам'яті за період.
Періодичні звіти повинні формуватися на підставі інформації про обсяги операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, що зберігаються у фіскальній пам'яті реєстратора.
49. При роздрукуванні службових звітів реєстратор має формувати унікальний ідентифікатор для кожного із документів, який заноситься до фіскальної пам'яті і роздруковується в цьому документі. Алгоритм формування ідентифікатора визначається розробником програмного забезпечення реєстратора.
Додаток |
N |
Зміст запису |
Розрядність |
Кількість записів |
1 |
Заводський номер реєстратора |
не менш як 7 |
1 |
2 |
Дата занесення заводського номера реєстратора |
6 |
1 |
3 |
Фіскальний номер реєстратора |
10 |
не менш як 4 |
4 |
Дата занесення фіскального номера реєстратора |
6 |
не менш як 4 |
5 |
Дата аварійного обнулення оперативної пам'яті |
6 |
не більш як 100 |
6 |
Загальна сума прийнятої національної валюти |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
7 |
Загальна сума купленої іноземної валюти |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
8 |
Загальна сума виданої національної валюти |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
9 |
Загальна сума проданої іноземної валюти |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
10 |
Загальна сума повернутої клієнтами національної валюти за операціями «сторно» |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
11 |
Загальна сума повернутої клієнтами іноземної валюти за операціями «сторно» |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
12 |
Загальна сума виданої національної валюти за операціями «сторно» |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
13 |
Загальна сума виданої іноземної валюти за операціями «сторно» |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
14 |
Загальна сума отриманої іноземної валюти за операціями конвертації |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
15 |
Загальна сума виданої іноземної валюти за операціями конвертації |
не менш як 8(2) |
не менш як 3000 |
16 |
Загальна кількість зареєстрованих розрахункових документів |
не менш як 4 |
не менш як 3000 |
17 |
Номер запису про підсумки операцій з купівлі-продажу іноземної валюти |
не менш як 4 |
не менш як 3000 |
18 |
Дата запису про підсумки операцій з купівлі-продажу іноземної валюти |
не менш як 6 |
не менш як 3000 |
19 |
Ідентифікатор службового звіту |
не менш як 6 |
не менш як 30000 |
Примітки:
1. Загальні суми за операціями з купівлі-продажу іноземної валюти обчислюються за зміну.
2. Кількість іноземних валют - відповідно до Класифікатора іноземних валют.
3. Розрядність запису визначено у літерних або цифрових розрядах, при цьому в дужках зазначено кількість десяткових розрядів після коми. Формат запису дати - цифрові розряди «ддммрр», де «дд» - порядковий номер дня у місяці, «мм» - порядковий номер місяця, «рр» - останні дві цифри порядкового номера року. Формат запису часу - цифрові розряди «ггхх», де «гг» - година, «хх» - хвилина.
4. Кількість записів, які зазначені для позицій 6 - 19, повинна бути забезпечена у визначеному для кожної позиції обсязі.
5. Кількість записів за сумами іноземної валюти повинна бути забезпечена у визначеному обсязі для кожного виду валюти.
6. Записи за позиціями 17 і 18 встановлюють номер і дату для одного комплекту записів за позиціями 6 - 16, 19.
____________
Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/bank/11_27.html
Головна сторінка
|
Українська національна ідея.
Українократія
|
КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою
|
ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки |
Уголки потребителя для всех городов с
литературой |
Информационные стенды, щиты, доски
|
Перекидні системи
Перекидные системы
| Штендеры,
Штендери
|
Буклетницы
Буклетниці
|
Коментар Податкового кодексу, Митного
Комментарий Налогового кодекса, Таможенного|
НОВИНИ |
![]()
|
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2024. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України
(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).
Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Підтримка проекту: U634971969297 Z404288205014 E208021446192 |
Новини |