Згідно з частиною другою статті 12 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб має, зокрема, такі повноваження щодо джерел формування коштів Фонду: приймає рішення про встановлення спеціального збору до Фонду або диференційованих зборів до Фонду залежно від ризиків банків. Але наразі диференційованих зборів залежно від ризиків банків не встановлено.
В той же час Фонд гарантування вкладів фізичних осіб відкладає введення
диференційованих регулярних внесків для банків. Про це фонд повідомив у
листі
від 28 березня № 12-2337/13.
Згідно з листом, диференційований внесок вводиться рішенням виконавчої дирекції
фонду від 12 лютого № 11, яке зареєстроване в Мін'юсті 6 березня. Також
повідомляється, що згідно з чинним законодавством рішення про введення
диференційованих внесків приймається виконавчою дирекцією фонду і має
затверджуватися адміністративною радою фонду, але поки що таке рішення ще не
прийнято.
«У разі прийняття виконавчою дирекцією фонду рішення про встановлення
диференційованих внесків та його затвердження адміністративною радою Фонду,
банки будуть повідомлені про таке рішення шляхом розміщення відповідної
інформації на офіційному сайті фонду в мережі Інтернет та електронною поштою
Національного банку України», - йдеться в листі.
У світовій практиці спостерігається тенденція поступового переходу на
диференційовані відрахування до фондів. У Росії в 2007 році АСВ (Агентство по
страхуванню вкладів) підготувало доповідь «Диференційовані внески до фонду
страхування вкладів», в якому представило огляд світового досвіду в реалізації
подібного механізму і розглянуло умови його можливого застосування на
російському фінансовому ринку [1]. З доповіді випливає, що диференційована
система внесків взята на озброєння в багатьох країнах світу. За оцінками
агентства, близько 30 держав зробили свій вибір на користь індивідуального
підходу. Серед них США, Канада, Франція, Італія, Португалія, Угорщина, Румунія,
Туреччина, Аргентина, Казахстан тощо. При цьому АСВ чотири роки тому не
виключало вірогідності, що Росія також незабаром перейде до диференційованої
шкали [1].
Як пояснюють експерти, більшість систем страхування депозитів спочатку
створюється як системи з єдиною ставкою внесків для всіх банків. Причина проста
– такі системи легше розробити і впровадити, вони простіші в управлінні. Коли
фонд набирає певну критичну масу, а механізм здійснення щоквартальних внесків
відточується, можна переходити до наступного етапу – стимулювати банки до
скорочення ризиків за допомогою маніпулювання розмірами внесків до фонду
страхування вкладів [1].
В ЗУ «Про систему гарантування вкладів» вже передбачається можливість
диференціації регулярних зборів в залежності від ризику банку. Встановлення
диференційованого збору відноситься до компетенції Фонду, методика оцінки
ступеню ризиків банку для розрахунку диференційованих зборів встановлюється
нормативно-правовим актом Фонду та підлягає погодженню з Національним банком
України. На сьогодні реалізація такого підходу відсутня.
У зв'язку з численними зверненнями банків щодо кварталу, за який необхідно
розпочати нараховувати регулярні збори у вигляді диференційованих зборів, Фонд
гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) повідомляє.
Рішенням виконавчої дирекції Фонду від 12.02.2013 N 11 (Рішення
N 11), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.03.2013 за N
364/22896, були затверджені Зміни до Положення про порядок розрахунку,
нарахування і сплати зборів до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб,
затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду від 02.07.2012 N 1 (Положення
N 1), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.07.2012 за N
1273/21585.
Зазначені Зміни (Рішення
N 11) встановлюють порядок розрахунку, нарахування і сплати регулярного
збору у формі диференційованого збору до Фонду.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 12 Закону України "Про систему
гарантування вкладів фізичних осіб" (Закон
N 4452-VI) рішення про встановлення диференційованих зборів має бути
прийнято виконавчою дирекцією Фонду.
При цьому таке рішення відповідно до пункту 8 частини першої статті 9 Закону
України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (Закон
N 4452-VI) має бути затверджене адміністративною радою Фонду.
Станом на 27.03.2013 виконавчою дирекцією Фонду рішення із зазначеного
питання не приймалось.
У разі прийняття виконавчою дирекцією Фонду рішення про встановлення
диференційованих зборів та його затвердження адміністративною радою Фонду банки
будуть повідомлені про таке рішення шляхом розміщення відповідної інформації на
офіційному сайті Фонду в мережі Інтернет та електронною поштою Національного
банку України.
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192