НБУ лишил права налоговиков применять штраф за превышение лимита расчетов наличными с 1 сентября 2013По моему мнению ГНСУ не вправе применять штрафы к юридическим лицам по перелимит e кассы и других нарушений кассовой дисциплины с момента вступления в силу Налогового кодекса (то есть с 1 января 2011 года), которой установил новые права налоговых органов, и прав штрафовать за «кассу» в нем у них просто нет. И вообще это антиконституционно - штрафовать за деньги, которые тебе законно принадлежат. Но у Конституционного Суда как-то руки до Указа Президента Украины от 12.06.95 г. № 436/95 «О применении штрафных санкций за нарушение норм по регулированию обращения наличности» не доходят. Однако репрессивная машина работает у нас как паровоз, но справедливость есть, и ее сделал НБУ, возможно сам того не желающие.Дело в том, что в соответствии с постановлением НБУ «Об установлении предельной суммы наличных» от 06.06.2013 г. № 210 внесены изменения в п. 2.3 Положения о ведении кассовых операций в национальной валюте в Украине (изменения вступили в силу с 1 сентября 2013 года), а именно удалили из этого пункта последний абзац: «В случае осуществления предприятиями наличных расчетов с другими предприятиями (предпринимателями) сверх установленной предельной суммы средства в размере превышения установленной суммы расчетно прибавляются к фактическим остаткам наличности в кассе на конец дня плательщика наличности однократно в день осуществления этой операции, с последующим сравнением полученной расчетной суммы с утвержденным лимитом кассы ». Это означает, что начиная с 01.09.2013 г. применение штрафной санкции за превышение наличного расчета лишены надлежащего нормативного обоснования, поскольку отменено добавления такого превышения в лимита остатка наличности в кассе предприятия. Миндоходив в письме от 23.08.2013 г. № 16331/7/99-99-22-01-03-17/1008 «О применении штрафов за превышение предельной суммы наличных расчетов» еще давало право налоговикам повод для применения к предприятиям штрафной санкции за превышение установленных лимитов остатка наличности в кассах - в двукратном размере сумм выявленной сверхлимитной наличности за каждый день. Но после внесения изменений в п. 2.3 Положения о ведении кассовых операций в национальной валюте в Украине вышеупомянутое письмо привели в соответствие и абзац восьмой этого Письма потерял силу (в соответствии с письмом Министерства доходов и сборов Украины от 1 октября 2013 N 19822/7/99 -99-22-01-03-17/1207).Виталий МОСЕЙЧУК 13.04.2013
Як Податковий кодекс про переліміт каси та інші порушення касової дисципліни забувЗА ПЕРЕВИЩЕННЯ СУМ РОЗРАХУНКІВ В 10 ТИС. ГРН. НБУ ЛЯКАЄ ПІДПРИЄМЦІВ КРУ
МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ ЛИСТ від 28.08.2013 р. N 16331/7/99-99-22-01-03-17/1008 Щодо застосування штрафів за перевищення граничної суми готівкових розрахунків
Із змінами і доповненнями, внесеними У зв'язку з введенням в дію з 1 вересня 2013 року вимог постанови Правління Національного банку України від 6 червня 2013 року N 210 "Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою", якою було встановлено граничну суму розрахунків готівкою між суб'єктами господарювання та фізичними особами та внесено зміни до постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" (далі - Положення) Міністерство доходів і зборів України повідомляє наступне. Для контролю за дотриманням підприємствами (підприємцями) установлених обмежень під час здійснення ними готівкових розрахунків між підприємствами (підприємцями) та фізичними особами перевіряються розрахункові операції конкретного підприємства (підприємця). Під час такої перевірки має враховуватися те, що готівкові розрахунки можуть здійснюватися підприємствами (підприємцями) протягом дня з іншими підприємствами (підприємцями) та фізичними особами за одним чи кількома платіжними документами, а також те, що зазначені обмеження не стосуються випадків, визначених Положенням. Для перевірки використовуються потрібні касові та розрахункові документи підприємства (підприємця) (касова книга, касові ордери, журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, звіти працівників щодо витрачання підзвітних сум), а також документи, що підтверджують здійснені покупцем (замовником) витрати готівки під час придбання товарів, оплати наданих послуг та виконаних робіт (касові та товарні чеки, розрахункові квитанції, квитанції до прибуткових касових ордерів, інші розрахункові документи, а також рахунки-фактури, податкові накладні, договори на поставку продукції, надання послуг, виконання робіт, товарно-транспортні накладні тощо). Під час перевірки підприємства (підприємця) аналізуються записи в касовій книзі, книзі обліку придбаних товарів (виконаних робіт, наданих послуг), дані касових ордерів, звітів підзвітних осіб та інших підтвердних документів. Порушення встановлених обмежень на здійснення готівкових розрахунків виявляються шляхом порівняння фактичних витрат готівки платників готівкових коштів за придбані товари (виконані роботи, надані послуги) за конкретним розрахунком, що підтверджено відповідними обґрунтувальними документами, з чинними обмеженнями. У разі потреби можуть здійснюватися зустрічні перевірки підприємств (підприємців) з порівнянням даних (за сумами і строками) з відповідних касових документів платників і одержувачів готівкових коштів. Абзац восьмий втратив чинність.
(відповідно до листа Міністерства доходів і зборів України Вищезазначене надсилається для обов'язкового використання при здійсненні перевірок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахунки за готівку.
____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/bank/11_245.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|