Річ в тім, що при військовому стані жодної фінансової, військової допомоги не буде, згідно з міжнародними конвенціями. "Військовий стан, який ви зараз вимагаєте, вигідний РФ, тому що країна, яка вводить воєнний стан, не може отримувати військово-технічну допомогу від будь-якої іншої країни", - заявив перший заступник глави адміністрації Президента України Зубко. Оскільки тоді країна, яка допомагає є ніби союзником і може отримати оголошення війни. Однак це не виключає можливість продати нам відповідне озброєння (і ленд-ліз непогано працював під час Другої світової війни), інша справа що у нас грошей на всю зброю немає. По-друге, Ізраїль неодноразово отримував військову допомогу від США й під час воєнного стану.
Вважається, що
призупиняються вибори на місцях та в державі загалом. Так, частиною 3 статті 83
Конституції передбачено, що у разі закінчення строку повноважень Верховної Ради
України під час дії воєнного чи надзвичайного стану її повноваження
продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України,
обраної після скасування воєнного чи надзвичайного стану.
Звідси випливають три важливих висновки:
1) Конституція забороняє призначати вибори до парламенту після запровадження
воєнного стану;
2) встановлено обмеження щодо проведення виборів в умовах воєнного стану, якщо
повноваження Верховної Ради закінчилися, а не у випадку дострокового припинення
її повноважень Президентом, що відбулося 26 серпня 2014 року;
3) місцеві вибори можуть проводитися під час воєнного стану, якщо їх призначить
Верховна Рада. Дійсно, якщо представники місцевої влади втекли, зникли без вісті
чи загинули, то чому люди не можуть обрати нову, зокрема на звільнених
територіях до закінчення війни загалом?
Однак ст. 83 Конституції не може бути застосована до нинішньої ситуації,
оскільки президент вже достроково припинив повноваження парламенту – до
гіпотетичного оголошення воєнного стану. Крім того військовий стан можна
оголосити локально, але для реалізації такого сценарію все ж таки необхідно
внести несуттєві зміни до закону "Про правовий режим воєнного стану".
Насправді українське законодавство дозволяє здійснити майже всі необхідні заходи
для оборони країни і без введення воєнного стану. Отже, найбільш слушним
видається оголошення надзвичайного стану в Луганський та Донецький областях або
надзвичайна робота урядових структур.
А головне при військовому
стані Україна повинна буде припинити транзит газу окупанта до Європи і це,
напевно, головна причини відмови від військового стану.
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. Пропозиції та зауваження
надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється цитування
матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу
маразмів України та сайт
www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України(www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України (www.marazm.org.ua).Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів
для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу
автора з дотриманням вищезгаданих посилань.
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192