Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу України Комментарий Налогового кодекса Украины| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

ГЛАВА XIV. МАРАЗМИ АЛКОГОЛЮ ТА ТЮТЮНУ

ЗАКОНОДАВСТВОМ НЕ РЕГУЛЮЄТЬСЯ ЗМІСТ НАПИСІВ ПРО ШКОДУ АЛКОГОЛЮ НА ПЛЯШКАХ. НА ВІДМІНУ ВІД ЦЬОГО ЗАКОНОДАВСТВО ПРО РЕКЛАМУ ЖОРСТКО РЕГУЛЮЄ ЗМІСТ ТАКОГО НАПИСУ

Як це не дивно, але Закон України  від 19.12.1995 № 481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами” не передбачає позначень про шкоду надмірного вживання алкоголю на всіх алкогольних виробах. Тому виробники алкоголю пишуть щось на кшталт такого: “Вживання алкоголю шкодить неповнолітнім, вагітним та водіям машин та механізмів під час руху”. Ніби алкоголь не шкідливий для всіх людей при його вживанні в надмірних кількостях. Хоча стаття 151Закон України  від 19.12.1995 № 481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами” просте інформування про шкоду надмірного споживання алкогольних напоїв, але зміст напису Законом не обумовлено. І лише на пляшці з вермутом повинна бути контретикетка або додаткова етикетка, на якій наводяться дані про основний склад компонентів напою і погоджені з Міністерством охорони здоров'я України рекомендації щодо вживання напою (стаття 11 Закону).

Натомість відповідно до частини сьомої статті 22 Закону України від 03.07.1996 № 270/96-ВР “Про рекламу” реклама  тютюнових виробів та алкогольних напоїв,  а також знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності,  під  якими випускаються дані вироби та напої,  повинна супроводжуватися текстами  попередження  такого  змісту:  "Куріння може викликати захворювання на рак", "Надмірне споживання алкоголю шкідливе для  вашого  здоров'я".  Кожному  попередженню  має  бути відведено  не  менше  15  відсотків  площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути контрастним щодо  кольору  фону попередження.

Таким чином держава фактично стимулює споживання алкоголю, оскільки не контролює змісту інформації про його шкоду на пляшках.

Віталій МОСЕЙЧУК

Куток споживача. Куток покупця. Куточок споживача. Куточок покупця

Кутки споживача від 99 до 399 грн. + все торговельне законодавство

Вантажний велосипед. Грузовой велосипед. Велорикша Украина

Універсальний вантажний велосипед + ручний вантажний візок в подарунок

Рекламна стійка, інформаційний стенд вертиться, вертящаяся стійка, стенд-листалка, стенд-вертушка

Ротаційна (гортальна) настільна система (промо-стійка), 11 прозорих кишень А4, 250 грн.

 


Стаття 11. Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів

(назва статті 11 у редакції

 Закону України від 07.02.2002 р. №3032-III)

1. Маркування горілки та лікеро-горілчаних виробів, які реалізуються в Україні, здійснюється таким чином:

(абзац перший частини першої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

на лицьовій стороні етикетки кожної пляшки або самої пляшки (іншого посуду) горілки та лікеро-горілчаних виробів, які реалізуються через торговельну мережу, в доступній для споживача формі згідно з чинним законодавством про мови вказуються:

(абзац другий частини першої статті 11 у редакції

 Закону України від 24.10.2002 р. №195-IV)

загальна та власна назви виробу;

найменування виробника;

знак для товарів і послуг;

географічна назва місця виготовлення виробу, якщо найменування виробника не відображає місця розташування підприємства;

вміст спирту (% об.);

місткість посуду;

абзац дев'ятий частини першої статті 11 виключено

(згідно із Законом України

від 24.10.2002 р. №195-IV)

вміст цукру (якщо це регламентується нормативними документами);

позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України).

(абзац одинадцятий частини першої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

Штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки, або контретикетки, або пляшки (іншого посуду).

На видимій стороні етикетки, або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду) виробу повинні бути зазначені дата виготовлення виробу, код підприємства та номер ліцензії на виробництво.

Розлив горілки та лікеро-горілчаних виробів здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами скляну тару, бляшанки із харчового алюмінію, а також у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла чи глазурованої кераміки. Розлив горілки та лікеро-горілчаних виробів здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,33 л, 0,37 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,7 л, 0,75 л, 1,0 л і більше.

Продукція, призначена для експорту, маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.

(частину першу статті 11 доповнено абзацом п'ятнадцятим

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

2. Маркування виноробної продукції, яка реалізується в Україні, здійснюється таким чином:

(абзац перший частини другої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

на лицьовій стороні етикетки кожної пляшки або самої пляшки (іншого посуду) виноробної продукції, яка реалізується через торговельну мережу, в доступній для споживача формі згідно з чинним законодавством про мови вказуються:

(абзац другий частини другої статті 11

 у редакції Закону України від 24.10.2002 р. №195-IV)

назва держави;

найменування підприємства та його місцезнаходження;

знак для товарів і послуг;

назва продукції;

місткість посуду;

вміст спирту (% об.);

вміст цукру (крім сухих вин, шампанського, ігристого вина та коньяку) (% мас.);

абзац десятий частини другої статті 11 виключено

(згідно із Законом України

 від 24.10.2002 р. №195-IV)

позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України);

(абзац одинадцятий частини другої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

наявність ароматизаторів, барвників (при їх використанні).

(абзац дванадцятий частини другої статті 11 із змінами,

 внесеними згідно із Законом України від 20.04.2000 р. №1685-III)

Штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки, або контретикетки, або пляшки (іншого посуду). Дата виготовлення продукції повинна бути зазначена на видимій стороні етикетки, або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду).

(частину другу статті 11 доповнено абзацом тринадцятим

 згідно із Законом України від 20.04.2000 р. №1685-III,

 у зв'язку з цим абзаци тринадцятий — дев'ятнадцятий

 вважати відповідно абзацами чотирнадцятим — двадцятим,

абзац тринадцятий частини другої статті 11 у редакції

 Закону України від 24.10.2002 р. №195-IV)

Термін витримки для марочних вин та позначення «Марочне», вік коньячних спиртів для марочних коньяків і коньяків спеціальних назв наводяться на кольєретці.

На пляшках з колекційними винами та коньяками наклеюються додаткові ярлики із зазначенням «Колекційне (колекційний), додатково витримане (витриманий) в колекції ____ років».

На шийку пляшки з колекційним вином наклеюється кольєретка із зазначенням року урожаю винограду, з якого виготовлене вино.

На етикетках пляшок з вином контрольованих за походженням назв обов'язковий напис «Вино контрольованих за походженням назв», а на контретикетках — схематичне зображення території району, де виготовлене вино, із позначенням виноградних ділянок.

На пляшці з вермутом повинна бути контретикетка або додаткова етикетка, на якій наводяться дані про основний склад компонентів напою і погоджені з Міністерством охорони здоров'я України рекомендації щодо вживання напою.

На пляшки з усіма видами виноробної продукції можуть наклеюватися контретикетки, які містять додаткову інформацію про напої.

Розлив виноробної продукції здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами скляну тару, а також у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки або дерева, упаковку типу «Tetra-Pak». Розлив виноробної продукції здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,7 л, 0,75 л, 1,0 л і більше. Розлив вин виноградних натуральних сухих здійснюється також у тару (посуд) місткістю від 100 до 500 л, виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями, і у такому випадку передбачені цією статтею вимоги щодо маркування виноробної продукції не застосовуються.

(абзац двадцятий частини другої статті 11

 у редакції Закону України від 24.10.2002 р. №195-IV)

Продукція, призначена для експорту, маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.

(частину другу статті 11 доповнено абзацом двадцять першим

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

3. Маркування тютюнових виробів, які реалізуються в Україні, здійснюється таким чином:

(абзац перший частини третьої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

на кожній одиниці тютюнової продукції (сигареті, цигарці тощо) вказується власна назва виробу.

На кожній пачці, коробці або сувенірній коробці вказується:

найменування підприємства-виробника або тютюнової компанії;

загальна та власна назви;

наявність фільтруючого мундштука;

кількість одиниць в пачці, коробці чи в сувенірній коробці;

відомості про вміст смол та нікотину в димі однієї сигарети (щодо сигарет), які наносяться на одну з бокових площин пачки, коробки або сувенірної коробки та займають не менше 10 відсотків цієї площини;

(абзац восьмий частини третьої статті 11

 у редакції Закону України від 07.02.2002 р. №3032-III)

(з 1 січня 2007 року до абзацу восьмого частини третьої статті 11 будуть внесені зміни, передбачені підпунктом «в» підпункту 2 пункту 2 статті 21 «Прикінцеві положення» Закону України від 22 вересня 2005 року №2899-IV)

 

текст такого змісту: «Міністерство охорони здоров'я України попереджує: куріння шкодить здоров'ю», який наноситься на лицьову та тильну площини пачки, коробки або сувенірної коробки та займає не менше 10 відсотків кожної із цих площин. Цей текст повинен друкуватися таким чином, щоб запобігти його стиранню чи змиванню, текст не повинен перекриватися чи розриватися іншою друкованою чи графічною інформацією, а також пошкоджуватися при відкриванні пачки;

(абзац дев'ятий частини третьої статті 11

 у редакції Закону України від 07.02.2002 р. №3032-III)

(з 1 січня 2007 року до абзацу дев'ятого частини третьої статті 11 будуть внесені зміни, передбачені підпунктом «в» підпункту 2 пункту 2 статті 21 «Прикінцеві положення» Закону України від 22 вересня 2005 року №2899-IV)

 

позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України);

(абзац десятий частини третьої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

штриховий код.

На упаковці, в якій вироби знаходяться в пачках або коробках, вказується:

загальна та власна назви виробу;

кількість одиниць продукції в упаковці;

штриховий код.

На транспортній тарі вказується:

загальна та власна назви виробу;

найменування підприємства-виробника та його місцезнаходження;

кількість одиниць продукції в упаковці;

дата виготовлення;

позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України).

(абзац двадцять перший частини третьої статті 11 із змінами,

 внесеними згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

Знаки для товарів і послуг на тютюнових виробах виконуються мовою та у вигляді зареєстрованого оригіналу або зображення, наведеного в прийнятій на розгляд заявці на реєстрацію знака для товарів і послуг.

(абзац двадцять другий частини третьої статті 11 із змінами,

 внесеними згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

Продукція, призначена для експорту, маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.

(частину третю статті 11 доповнено абзацом двадцять третім

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

4. Виробник може наносити на етикетки додаткову інформацію щодо характеристики продукту.

Етикеточна продукція розробляється товаровиробником алкогольних та тютюнових виробів і повинна відповідати вимогам чинного законодавства про мови, не потребує додаткових узгоджень, є промисловою власністю виробника та захищається згідно з чинним законодавством про промислову (інтелектуальну) власність.

(абзац другий частини четвертої статті 11 із змінами, внесеними

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

Алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

(стаття 11 в редакції

Закону України від 11.09.97 р. №526/97-ВР)

У разі зміни зразка марок акцизного збору вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

(частину четверту статті 11 доповнено абзацом четвертим

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

Зміни до цієї статті набирають чинності не раніше ніж через 18 місяців від дня опублікування закону, яким передбачено внесення таких змін.

(частину четверту статті 11 доповнено абзацом п'ятим

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

При цьому алкогольні напої та тютюнові вироби, вироблені в Україні або імпортовані в Україну до набрання чинності внесеними відповідним законом змінами щодо маркування, знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

(частину четверту статті 11 доповнено абзацом шостим

 згідно із Законом України від 07.02.2002 р. №3032-III)

Встановлені цією статтею вимоги до місткості тари (посуду) не застосовуються до алкогольних напоїв імпортного виробництва.

(частину четверту статті 11 доповнено абзацом сьомим

згідно із Законом України від 24.10.2002 р. №195-IV)

(з 16 червня 2006 року до статті 11 будуть внесені зміни, передбачені підпунктом 4 пункту 2 розділу I Закону України від 18 листопада 2004 року №2189-IV)

 

____________

Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/alko/14_17.html


Попередня статтяНаступна стаття


[an error occurred while processing this directive]


Головна сторінка | Українська національна ідея. Українократія | КУТКИ СПОЖИВАЧА для всіх міст з літературою |  ІНФОРМАЦІЙНІ СТЕНДИ, щити, дошки | Уголки потребителя для всех городов с литературой | Информационные стенды, щиты, доски | Перекидні системи Перекидные системы | Штендеры, Штендери | Буклетницы Буклетниці | Коментар Податкового кодексу, Митного Комментарий Налогового кодекса, Таможенного| НОВИНИ | RSS | Реклама | Контакт | Журнали з охорони праці та інші | Календар бухгалтера Календарь бухгалтера | Інструкції з охорони праці |Оперативна поліграфія, тиражування |  Фотоприколы | Термінологічний словник | Книги, словник, реферати з історії, ЗНО з історії України

Скачати Книгу маразмів України одним файлом

(C) Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99.
Пропозиції та зауваження надсилайте на
Електронним та друкованим ЗМІ дозволяється  цитування матеріалів Книги маразмів України за умови посилання на Книгу маразмів України та сайт www.marazm.org.ua Обов'язкове посилання наступного змісту: "За матеріалами Книги маразмів України (www.marazm.org.ua)…". з використанням в Інтернеті гіперпосилання (hyperlink) на Книгу маразмів України  (www.marazm.org.ua). Іншим організаціям та приватним особам використання матеріалів для публічних цілей дозволяється за умови окремого дозволу автора з дотриманням вищезгаданих посилань.

Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
Підтримка проекту:
U634971969297
Z404288205014
E208021446192

Новини
маразмiв


Нова українська національна ідея. Новая украинская национальная идея
 
Кутки споживача для всіх міст із законодавством та книгою скарг. Кутки покупця. Уголки потребителя для всех городов с законодательством и книгой жалоб. Уголки покупателя





Украинские 100x100




Газета "Правовий тиждень"