НА ДУМКУ ДПАУ ВИТРАТИ НА РОЗМІЩЕННЯ ДРУКОВАНИХ ОГОЛОШЕНЬ ПРО НАЙОМ ПРАЦІВНИКІВ НЕ ВКЛЮЧАЮТЬСЯ ДО СКЛАДУ ВАЛОВИХУ “Віснику податкової служби України” (№12/2004, с.13, http://www.visnuk.com.ua/?./journal/1204/120904.html) платникам податку на прибуток було дано негативну відповідь на питання “Чи включаються витрати на розміщення друкованих оголошень про прийом співробітників на роботу до складу валових витрат?”. Мотивація у працівників ДПАУ наступна. Відповідно до ст. 1 Закону України від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР “Про рекламу” реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб i призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. При цьому товар
— це будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція, роботи,
послуги, цінні папери, об’єкти права інтелектуальної власності (ст. 1 Закону №
270/96-ВР). Таким чином, розміщення платником податку друкованих оголошень про
прийом співробітників на роботу не є рекламою товарів (робіт, послуг), що
продаються (надаються) таким платником податку. Все ніби вірно, хоча дуже парадоксально. Який вихід ? Укладання угод з рекрутинговими фірмами переносить проблему валових витрат щодо публікацій оголошень стосовно пошуку працівників на цю фірму. Є можливості безкоштовного оприлюднення таких оголошень як в друкованих, так і електронних виданнях (наприклад, на сайтах роботи). Є варіанти безкоштовного бонусу щодо таких оголошень при платній публікації у виданні своєї реклами або передплати спеціалізованого видання за умови надання бонусів щодо публікації оголошень про найом працівників (крім того в цьому випадку шанси знайти спеціаліста через саме спеціалізовану пресу найбільш вагомі, плюс можна і у конкурентів спеціалістів переманювати). Щоправда в цьому варіанті вартість безкоштовної реклами податківці можуть додати до валових доходів (якщо дізнаються про бонус із документів). Не слід гребувати і безкоштовними послугами та публікаціями Державних центрів зайнятості. А насправді все
вирішується легше, оскільки витрати на публікацію оголошень щодо пошуку
працівників підпадають під дію підпункту 5.2.1 статті 5 Закону про
оподаткування, за яким на валові витрати відносяться суми будь-яких витрат,
сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою,
організацією, веденням виробництва, продажем продукції
(робіт, послуг) і Пошук робітників є безумовно однією зі складових підготовки, організації, ведення виробництва, продажу продукції (робіт, послуг), оскільки без найманих працівників такі операції можуть здійснювати лише власноруч приватні підприємці. Віталій МОСЕЙЧУК ____________ Постійна адреса статті в Інтернеті: http://www.marazm.org.ua/index.html?/tax_prib/4_44.html
(C)
Copyrіght by V.Moseіchuk, 1999-2023. All rіghts reserved. Тел. (067) 673-51-59, (099) 565-62-62, (093) 918-70-99. |
Розсилка новин
[an error occurred while processing this directive]
|